Ga naar inhoud

Crowdfunding tips: comics, strips, art books of andere artsy zaken


Recommended Posts

34 minuten geleden, Johan de Neef zei:

20 november 2011.

dat is bijna creepy stalkerig van je :) dat je dát weet :D

 

34 minuten geleden, Johan de Neef zei:

Wat echter niet mag, is dat de Conan van Glenat uiterlijke vergelijkingen heeft met die van Marvel en Dark Horse.

wat dan weer jammer is want de Buscema/Colan muscle-man from Cimeria-look is what makes me come back for more, really

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Op 30/3/2019 om 14:21, Johan de Neef zei:

De eerste keer dat ik hem daar over hoorde was op 20 november 2011.

wel een geweldig nummer! 20 11 20 11 :)
Zie ik nu pas!
En geinig dat je het nog terug kon zoeken, idd.

Daar zie ik dat DIE comic (dat was de Jungle Comic met Sedat Oezgen) doodbloedde, maar dat ik JAN 2014 voor het eerst liet weten met Sisterhood bezig te zijn.
Dus 5 jaar nu met Sisterhood bezig en eindelijk is licht aan het eind van de tunnel. Inkleurder is bijna klaar en lettering ook!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
1 uur geleden, eriktex zei:

sandawe.com is er alvast mee gestopt vandaag!!! Niet echt handig voor alle (vooral Franstalige) projecten die daar liepen. Ben benieuwd wat dat betekent voor betalingen die via Sandawe liepen, maar dat geld zou zo maar eens "weg" kunnen zijn...

Dat vind ik toch wel heel erg erg en vrag me af HOE dat in vredesnaam kan?! Zeker omdat het geld juist vaak extern komt!!

 

 

Anyways... nieuw logo

 

afbeelding.thumb.png.3e515236f914768ea13860a976a10df3.png

 

En dan is er ook nog een interview te zien met de tekenaar/creator:

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
21 uren geleden, boomvavavoom zei:

Dat vind ik toch wel heel erg erg en vrag me af HOE dat in vredesnaam kan?! Zeker omdat het geld juist vaak extern komt!!

 

Ik vermoed het feit dat ze een dubbele pet op hadden. 

Bij Kickstarter, Ulule en dergelijke sponsor je een project, maar is de eigenaar van het project volledig verantwoordelijk voor de uitvoering. Kickstarter ed vragen een percentage van de opbrengst voor hun platform.

Sandawe speelde ook uitgeverij naast dit. De boeken kwamen bij hun uit en hadden dus ook een overdruk met de daaraan verbonden risico's en extra werk naar distributie etc. Hiernaast brachten ze ook nog een eigen tijdschrift uit dat gratis verdeeld werd. Wat al een rare zet is voor een webplatform.

Het jammere is dat er heel wat pareltjes uit dit fonds kwamen. Zowat de grote hoop van BD-titels van Black Dragon komen van daar.

Ik vraag me af hoe het bij hun nu verder gaat met genomen commitments etc. Ik meen dat je bij het participeren in een project al moest betalen. Eden van Taeymans is bv. één van de actieve projecten. Ik wou daarin investeren maar omdat de campagne tot Juni liep heb ik het wat uitgesteld. Gelukkig maar. Ik zie toevallig vandaag Taeymans, ik ga het hem eens vragen.

 

 

 

Link naar reactie

Het is waarschijnlijk geleidelijk achteruitgegaan. Eens de eerste belangstelling verdwenen was, zal het moeilijker en moeilijker geworden zijn. Wie weet hoeveel schulden ze hebben opgebouwd door vol te houden. Overigens weet ik pas dat ze bestaan, sinds ze gestopt zijn. Er was dus misschien iets mis met de reclame.

Link naar reactie
17 uren geleden, alexjodo zei:

Philippe Nihoul , die zelf ook diverse strips heeft uitgegeven via Sandawe, vindt dit artikel één waar de minste stomiteiten in wordet vermeld ;)

 

https://derijkstebelgen.be/nieuws/sandawe-het-stripverhaal-van-een-mislukt-crowfdunding-project?fbclid=IwAR0zqoMz_X0NmXjUHl011GMTlH8m3aM6e5T-GNqvsE-9SVDPlIQVS2FncGc

wauw, gemiddeld betaalden de 'investeerders' een 350 euro per titel, dat wil zeggen dat het draaide rond een 100 tal liefhebbers. Ze kregen dus wel het geld binnen maar niet de lezers of de verkoop, dan krijg je inderdaad problemen bij de auteurs en distributie.

Link naar reactie
3 uren geleden, Bonte zei:

wauw, gemiddeld betaalden de 'investeerders' een 350 euro per titel, dat wil zeggen dat het draaide rond een 100 tal liefhebbers. Ze kregen dus wel het geld binnen maar niet de lezers of de verkoop, dan krijg je inderdaad problemen bij de auteurs en distributie.

Als je toch voor een album met 25.000 van de liefhebbers begint als basis, zou de rest toch niet moeilijk meer moeten zijn.. De auteur heeft al een flink voorschot en de drukker is al betaald. 

Link naar reactie
10 uren geleden, Tweetie zei:

Als je toch voor een album met 25.000 van de liefhebbers begint als basis, zou de rest toch niet moeilijk meer moeten zijn.. De auteur heeft al een flink voorschot en de drukker is al betaald. 

Hangt ervan af wat ze kregen voor die 350 euro, was dat ook niet een soort investering met winstdeelname? Luxe of origineel? 

Link naar reactie
4 minuten geleden, Bonte zei:

Hangt ervan af wat ze kregen voor die 350 euro, was dat ook niet een soort investering met winstdeelname? Luxe of origineel? 

 

Je krijgt ook een deel vd winst, inderdaad. Maar dat waren altijd maar een paar euro per jaar. De investeerders deden dat ook helemaal niet voor die winst is gebleken na onderzoek. Ze deden dat echt als "mini-mecenassen" die al content waren met wat persoonlijk gesigneerde spullen.

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
Op 12/4/2019 om 15:09, boomvavavoom zei:

Dat vind ik toch wel heel erg erg en vrag me af HOE dat in vredesnaam kan?! Zeker omdat het geld juist vaak extern komt!!

 

 

Anyways... nieuw logo

 

afbeelding.thumb.png.3e515236f914768ea13860a976a10df3.png

 

En dan is er ook nog een interview te zien met de tekenaar/creator:

 

 

 

Ik heb ondertussen de KICKSTARTER achter de rug en de aansluitende INDIEGOGO loopt ook naar tevredenheid met nog 9 dagen op de teller

https://www.indiegogo.com/projects/jungle-queen-sheva-jungle-vs-supernatural/x/19876561

Dus KOM SNEL :)

 

Ik heb al de boekenleggers en prints ontvangen en ben nu bezig met de tradingcards in elkaar te draaien!

 

2104575794_bookmarkslive.thumb.jpg.c4d348b52a01e7eeb5fbe90cee25d9c4.jpg580917530_printsIRL.thumb.jpg.bc727c4debfabec2c72e67971034bafa.jpg

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Op 28/3/2019 om 18:04, De gekke striplezer zei:

Dus moet de grote media erachter zitten en je steunen.

ik heb 4 succesvolle acties opgezet tot nog toe. Er zit geen grote media achter me.

 

Brian Pulido heeft een groot netwerk maar geen grote media (als in een Publishing House) achter zich

Tucci doet het ook allemaal zelf en is waanzinnig succesvol...
Palmiotti evenzo....
Allen werken al decennia in de comicbusiness. Maar er zit geen grote media achter hen.

Het is allemaal selfpublishing.... wel met een soortement fanbase, dat wel.

Maar GEEN grote media achter hen. Het is niet zo dat een Marvel opeens gaat roepen dat een freelancer waar ze geregeld mee werken, nu een Kickstarter runt en dus "je moet hem steunen"....

 

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 months later...

Nou... mijn respect voor uitgevers is vertienvoudigd, laat staan mijn respect voor mensen als Gerben Valkema en Kenny en Lectr etc die dit al jaren zelf doen!

 

Ik moest mijn relaas maar eens kwijt, mocht iemand dit willen nalezen en zien hoeveel ik heb geleerd (of hoeveel ik niet wist!!)

 

http://www.comicsforsinners.com/kickstarting-a-comic-the-dream-the-hardship-the-team-the-fails-the-tribulations-and-more/

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

almost :)
De samples van de printer zijn binnen en zien er ge-wel-dig uit. Papier heb ik 30% steviger gemaakt zelfs, dus de kwaliteit van stock wordt helemaal de bom!

 

Nu even wachten op de rest van de comics!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Op 19/8/2019 om 16:56, boomvavavoom zei:

Nou... mijn respect voor uitgevers is vertienvoudigd, laat staan mijn respect voor mensen als Gerben Valkema en Kenny en Lectr etc die dit al jaren zelf doen!

 

Ik moest mijn relaas maar eens kwijt, mocht iemand dit willen nalezen en zien hoeveel ik heb geleerd (of hoeveel ik niet wist!!)

 

http://www.comicsforsinners.com/kickstarting-a-comic-the-dream-the-hardship-the-team-the-fails-the-tribulations-and-more/

 

boeiend relaas Boom.. respect

Link naar reactie
  • 2 months later...

Natuurlijk blijft COFFIN COMICS met Lady Death en nu ook Hellwitch hard gaan!!
Binnen een paar uur 100.000 ophalen is waanzinnig :)

 

Maar 26 usd voor 1 boek? HALLOOOOOOOO

OK, het is een 48-pager, maar volgens mij is het 24 pages verhaal.
Ja, het is squarebound, maar dat is HUN keus. Kan ook saddle-stitched zijn, hoor

 

Maar verhip

 

Deze is ook leuk maar OOK al zo prijzig!

 

En deze is met tekenaar Davide Tinto (ooo wat is hij goed) maar is ook best prijzig met 15 USD voor een gewone comic

ook DEVIL JACK is dan weer 15

 

ziet er wer erg gaaf uit. Mar goed... eerst eens mijn eigen Kickstarter starten voordat ik geld ga uitgeven :)
Zeker met 20 USD verzending... is dat nogal veel!

Wat vreemd is.. Ik kreeg onlangs een pakje binnen uit San Diego met maar 3 USD aan postzegels erop. Dus het KAN wel?!?!??

 

Deze is dan wel weer erg tof. 12 USD voor 32-page story in een 64-page comic vol met alemaal extra spul en character backgrounds enzo
 

 

 

of deze. 15 voor een 48 pager ver een Jungle Girl
 

Of dan toch een dikke mooie comic van Pat Shand!
 

 

Maar mijn huidige favoriet is toch MONSTERELLA !!!

 

 

 


 

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
Op 26/5/2019 om 10:54, boomvavavoom zei:

Tucci doet het ook allemaal zelf en is waanzinnig succesvol...

Nou, hij heeft zijn eigen 90's CD's weer aangezet en is zijn eigen creatie SHI online gaan zetten.
En dit is het resultaat van iemand die gewoon alles goed doet én natuurlijk een magnifieke reputatie heeft!

En hij start gewoon een KICKSTARTER en tevens tegelijkertijd een INDIEGOGO!!!!

 

https://www.indiegogo.com/projects/shi-return-of-the-warrior/x/19876561#/

 

 

 

Heb ik ook gedaan (link KS    link IGG) maar mijn resultaten zijn wel wat minder :)  maar come on, mijn streetcred is nu niet wat die van Tucci is en zijn fanbase is giga!!

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
7 minuten geleden, boomvavavoom zei:

mijn streetcred is nu niet wat die van Tucci is en zijn fanbase is giga!!

Leuke is wel dat hij MIJN project als éérste heeft gebackerd :)
Too cool!!

 

Wat ook een erg mooie is, is deze.... artwork rocks en die covers zijn waanzinnig. Ik weet echter niet of dit nu een oneshot is of selfcontained of wat... zou ik toch altijd graag wel willen weten

 

 

 

En dan zie ik deze nog.... meer een volwassen approach en de previews laten mij in ieder geval zien, dat er echt over is nagedacht. O, en shipping is eindelijk eens een normaal level!

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Omdat er waarschijnlijk wel wat mensen enkel het hoofdforum volgens en niet 'Het atelier', post ik het hier ook eventjes.

 

Een nieuw project: De Bergenvaarders. Voor deze historische strip schrijf ik het scenario, de tekeningen zijn van de illustere Joey Potargent. De crowdfundingsactie staat vanaf gisteren on-line. Meer weten? Eventueel het project steunen? Slechts 1 adres:

 

https://www.voordekunst.nl/projecten/9944-de-bergenvaarders-1

 

afbeelding.thumb.png.386af50439a1dbd7d8d50ce0fd9b88f0.png

 

Alle hulp is welkom! Bij voorbaat bedankt.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

o ik ga zeker kijken! Ziet er mooi uit man! Kwaliteit!!


Ik ga morgen ofzo ook online via Voordekunst. Voor de NL versie van mijn Sisterhood.

Ondertussen run ik nog even wat via Kickstarter

 

Make 100: Limited B&W "Sisterhood" Artist Edition

MAKE 100 Limited ARTIST EDITION in glorious B&W with special cover - Only 100 comics !!!

 

Is eigenlijk mijn eigen comic maar nu in glorieus zwartwit. Altijd al willen doen, dus nu DOE ik het ook!!

 

 

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Op 9/1/2020 om 13:59, Kristof Berte zei:

Omdat er waarschijnlijk wel wat mensen enkel het hoofdforum volgens en niet 'Het atelier', post ik het hier ook eventjes.

 

Een nieuw project: De Bergenvaarders. Voor deze historische strip schrijf ik het scenario, de tekeningen zijn van de illustere Joey Potargent. De crowdfundingsactie staat vanaf gisteren on-line. Meer weten? Eventueel het project steunen? Slechts 1 adres:

 

https://www.voordekunst.nl/projecten/9944-de-bergenvaarders-1

 

afbeelding.thumb.png.386af50439a1dbd7d8d50ce0fd9b88f0.png

 

Alle hulp is welkom! Bij voorbaat bedankt.

Ik moest het desondanks uit het nieuws halen. 

https://www.destentor.nl/deventer/helft-van-startbedrag-is-binnen-voor-stripboek-over-historisch-deventer~abc1b86a/

 

De bijdrage is onderweg, veel succes!

Link naar reactie

Dat crowdfunden gaat ooit nog eens heel groot worden. Chuck Dixon en Graham Nolan, bedenkers van Bane,   maken een officiële Expendables comic met goedkeuring van Silvester Stallone.

 

De financiering word binnengehaald via crowdfunding. https://www.indiegogo.com/projects/the-expendables-go-to-hell-graphic-novel#/

Link naar reactie
10 uren geleden, Retardi zei:

Dat crowdfunden gaat ooit nog eens heel groot worden. Chuck Dixon en Graham Nolan, bedenkers van Bane,   maken een officiële Expendables comic met goedkeuring van Silvester Stallone.

 

De financiering word binnengehaald via crowdfunding. https://www.indiegogo.com/projects/the-expendables-go-to-hell-graphic-novel#/

 

en toch weer die Richard Meyers die erachter zit/
Maar sorry hoor.... die klojo krijgt van mij geen rooie cent!

 

Ongelofelijk dat elk project van die hufters ZO goed gaat!!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, boomvavavoom zei:

 

en toch weer die Richard Meyers die erachter zit/
Maar sorry hoor.... die klojo krijgt van mij geen rooie cent!

 

Ongelofelijk dat elk project van die hufters ZO goed gaat!!!

Waarom? Marketing is ook een kunst. Hij geeft het eigenlijk uit. Knap toch?

 

De vermelding van jouw crowdfunding project op bleeding fool legde je ook geen windeieren. 

Link naar reactie
28 minuten geleden, Retardi zei:

Marketing is ook een kunst.

comicsgate (in zijng eval) heeft niets te maken met marketing. Maar met mensen (op basis van ras, kleur, gender of trasngender)  aanvallen, daardoor in the spotlight staan en dan flink cashen. Dat noem ik geen marketing.

 

30 minuten geleden, Retardi zei:

De vermelding van jouw crowdfunding project op bleeding fool legde je ook geen windeieren. 

Interview was online voordat ik wist dat het onderdeel was van BleedingFool.
Toen ik hem daarop aansprak, gaf hij aan dat ze zich niet meer met CG bezig houden en daarvan weg zijn gestapt. Dat moet ik dan maar geloven.
Heeft trouwens welgeteld "nul" centen opgeleverd, maar dat terzijde

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...