Ga naar inhoud

Trolls et legendes in Mons dit weekend


marioboon

Recommended Posts

Ik vrees van niet......niet terug te verdienen zonder subsidie......als je al niet eens een boek wilt aankopen😬

 

Maar troost je met de gedachten dat veel van deze tekenaars al eens in Nerderlandstalig gebied verschenen en in Geraadsbergen was er toch ook een lijst met dit soort tekenaars en in Gent zie je ze ook wel.

Link naar reactie
12 uren geleden, Lecram zei:

Ik vrees van niet......niet terug te verdienen zonder subsidie......als je al niet eens een boek wilt aankopen😬

 

Maar troost je met de gedachten dat veel van deze tekenaars al eens in Nerderlandstalig gebied verschenen en in Geraadsbergen was er toch ook een lijst met dit soort tekenaars en in Gent zie je ze ook wel.

In Frankrijk vind ik het normaal dat ik een Frans boek moet kopen. In België niet. In Geraardsbergen doen we ons best om voor Franstalige bezoekers ook Frans materiaal te voorzien. Maar Moeskroen... God betert op 20 minuten van mijn deur... Noppes. Dan blijf ik gewoon thuis. Punt. Ik koop strips om te lezen, niet als "signeerticket"... 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Ik ben geweest en heb toch een gezellige dag gehad.

Je kan maar maximum 2 signeertickets bemachtigen per keer dat je aan de kassa passeert en het moet dat je koopt moet niet overeenkomen met het signeerticket. Daarom heb ik de 1ste 2 delen van Obscurcia gekocht van Steven Dhondt aangezien ik toch wist dat deze gesigneerd zouden geraken zonder signeerticket. Als steun en omdat ik toch ook zou wilen weten hoe het verhaal afloopt heb ik dan nog het 3e deel gekocht.

 

En finaal was dit een zeer goeie dag:

*2 x Benoit Ers

*1 x Olivier Boiscommun

*1 x Michel Weyland

*1 x Ted Naifeh

*10-15 x Steven Dhondt: Ik wou enkel handtekeningen, maar aangezien er niet zoveel volk was wilde hij in elk boek dat ik bij had een tekening zetten.

 

Trolls et Legendes is nooit de beurs waar je veel tekenaars/tekeningen kan bemachtigen, maar iedere keer ben ik zeer blij met mijn aanwinsten. En ik heb dus maar 2 boeken moest kopen (3e gekocht omdat ik wou).
En al mijn tekeningen zijn in nederlandstalige boeken, behalve de 3 van Stedho in Obscurcia.

Link naar reactie
7 uren geleden, Veto zei:

In Frankrijk vind ik het normaal dat ik een Frans boek moet kopen. In België niet. In Geraardsbergen doen we ons best om voor Franstalige bezoekers ook Frans materiaal te voorzien. . 

Dat snap ik dus niet.  Waarom doen ze op Vlaamse beurzen ook moeite om Franse boeken te hebben?  Op Waalse beurzen hebben ze nooit Nederlandstalige boeken, dus waarom dan die moeite als het toch niet wederkerig is?

Link naar reactie

Tja, de stripwereld in het algemeen en het wereldje van de dédi-jagers in het bijzonder is al zo'n klein wereldje. We redeneren dat op een BELGISCH stripfestival zoveel als mogelijk strips voorradig moeten zijn voor zowel Vlamingen als Walen. Zo kan iedereen een strip in zijn taal kopen om een signeerticket te bemachtigen. Op FACTS doen ze dat ook. Toch niet onlogisch voor een twee- (drie-)talig land als België. Jammergenoeg denken ze daar in Wallonië en het Brusselse vaak anders over...

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
52 minuten geleden, Veto zei:

We redeneren dat op een BELGISCH stripfestival zoveel als mogelijk strips voorradig moeten zijn voor zowel Vlamingen als Walen. Zo kan iedereen een strip in zijn taal kopen om een signeerticket te bemachtigen. Op FACTS doen ze dat ook. Toch niet onlogisch voor een twee- (drie-)talig land als België.

 

Jammergenoeg denken ze daar in Wallonië en het Brusselse vaak anders over...

Ik snap de redenering, die is ook niet gek. Maar als het wat eenzijdig wordt, zou ikzelf er geen moeite meer voor doen.

Link naar reactie

Ik kom zelden op Franstalige beurzen (liefst helemaal nooit), maar ik zie die Franse boeken dan maar als signeerticket en geef ze gelijk weer weg. Of ik koop een ex libris voor 15 euro of een Frans boek.....voor mij hetzelfde.

Waarom zou ik me er druk om maken, het is een feit in Wallonie, ze hebben geen Nederlandstalige boeken, is ook omslachtig.

En in Geraadsbergen en Gent verkopen ze puur en alleen Franse boeken voor de financiering geeft Veto aan en dat is misschien slim om het rond te krijgen.

Schijnbaar is dat in Mons niet nodig, dus dan kan je kiezen.......

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...