Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Konincks

Wat kan er gebeuren met stripcollecties na overlijden ?

Recommended Posts

Waar moeten erfgenamen rekening mee houden.

Bij wie kan men terecht voor advies, bemiddeling en afwikkeling bij de verkoop.

Verslagen van keurige afhandeling.

Verslagen van zaken die niet door de beugel kunnen.

En nog vele relevante commentaren waar de goegemeente lering (en vermaak) uit kan trekken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zorgen als erflater dat, indien er waardevolle stukken tussenzitten, dit niet geregistreerd staat, want dan kan het zijn dat je er nog een flinke lijkentaks op mag betalen als erfgenaam.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik laat mij cremeren samen met mijn verzameling om er zeker van te zijn dat een aantal aanwezigen spontaan in huilen uitbarst tijdens mijn uitvaart. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
21 minutes ago, Johan de Neef said:

Ik laat mij cremeren samen met mijn verzameling om er zeker van te zijn dat een aantal aanwezigen spontaan in huilen uitbarst tijdens mijn uitvaart. 

:e007:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Een vrijblijvende offerte kunt u altijd sturen aan ondergetekende, discretie verzekerd en indien mogelijk

zonder uitsluitsel aan de nodige erfgenamen die het toch maar verbrassen aan wereldse zaken.

Met vriendelijke groeten,

Bouncer

Deel dit bericht

Link naar bericht
56 minutes ago, Waldorf said:

2616_5248_1_g.JPG?1505714180

Het redactioneel archief van de SSZ na overlijden van Kontiki?

Deel dit bericht

Link naar bericht
59 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Het redactioneel archief van de SSZ na overlijden van Kontiki?

Nee, slechts de aantekeningen van het laatste redactieoverleg..:e007:

Deel dit bericht

Link naar bericht
36 minuten geleden, blacktiger zei:

Contact opnemen met één of andere stichting die het kan bewaren als erfgoed?

Erfgoed?? De Koninklijke Bibliotheek heeft alle exemplaren al vanaf 1965.... Ik verwacht daarnaast niet dat onze medemens veel waarde hecht aan stripboeken. Wij, de stripverzamelaars, gaan dezelfde weg op als de postzegelverzamelaars... Een met uitsterven bedreigde diersoort. Misschien moeten ze ons conserveren als erfgoed😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Rik zei:

Erfgoed?? De Koninklijke Bibliotheek heeft alle exemplaren al vanaf 1965.... Ik verwacht daarnaast niet dat onze medemens veel waarde hecht aan stripboeken. Wij, de stripverzamelaars, gaan dezelfde weg op als de postzegelverzamelaars... Een met uitsterven bedreigde diersoort. Misschien moeten ze ons conserveren als erfgoed😂

Deze discussie dreigt uit de hand te lopen... ''Rik in een conservenblik ?''

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik dacht dat mijn kinderen veel leesplezier gingen beleven aan mijn collectie.  Momenteel zijn ze al midden in de puberteit en strips zeggen hun niet zoveel, terwijl er een stripbib van zo'n 10.000 boeken voorhanden is (man...had ik zo'n verzameling maar in mijn jeugd ter beschikking gehad...).
Ik begin me al schuldig te voelen : al die plaats ingenomen door al die boeken enkel voor mezelf.  Verkopen is ook zo'n gedoe maar ik wil ook niet dat ze na mijn overlijden opgezadeld zijn met tonnen oud papier die niemand wil... 

Deel dit bericht

Link naar bericht

ik heb mijn verzameling bewust niet al te groot gehouden. hopelijk beleven  mijn kinderen er straks net zoveel plezier aan als ik. Zo niet dan mogen ze later helemaal zelf weten wat ze ermee doen:-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, Koen zei:

Ik dacht dat mijn kinderen veel leesplezier gingen beleven aan mijn collectie.  Momenteel zijn ze al midden in de puberteit en strips zeggen hun niet zoveel, terwijl er een stripbib van zo'n 10.000 boeken voorhanden is (man...had ik zo'n verzameling maar in mijn jeugd ter beschikking gehad...).

Idem dito, ook mijn kids in de puberteit en volledige desinteresse in.. Ik heb maar besloten om een grote opschoning te gaan houden en mijn verzameling terug te brengen naar een meer handzamer aantal..maar de tijd die dat kost, die heb ik even niet voorhanden

Deel dit bericht

Link naar bericht

De recentere aan de plaatselijke bibliotheek schenken, dan heeft er nog iemand wat aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
20 uren geleden, Koen zei:

Ik begin me al schuldig te voelen : al die plaats ingenomen door al die boeken enkel voor mezelf.  Verkopen is ook zo'n gedoe maar ik wil ook niet dat ze na mijn overlijden opgezadeld zijn met tonnen oud papier die niemand wil... 

10.000 stuks !!!, dat is pas een serieus aantal Koen, stel je wil alles herlezen met een gemiddelde van drie per dag,

ben je 10 jaar bezig.

Het beste is inderdaad aanbieden op dit forum onder de rubriek "Te koop", de gemiddelde reper is vast van plan

om je hierbij te helpen, al was het maar om een begin potje te kweken voor studerende kinderen, ik zou zeggen

twee vliegen in een klap, in verband met schuldgevoel.

Misschien het beste te beginnen met de telefoonboeken van Cerebus, aangezien deze het meest plaats nemen

in de collectie.;)

Nee hoor Koen!, blijf gewoon genieten van je hobby, buiten waait een gure wind, binnen is het knus en comfortabel..

Stripknuffel,

Bouncer

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik overdreef. 😃  Het zijn momenteel 3188 strips. 😉  Soms verkoop ik wel wat of schenk ik er weg.

Die Cerebus neemt inderdaad heel wat plaats in.  😃

Zal vandaag inderdaad nog wat striplezen.  Ben momenteel bezig in 'Er Was Eens' van Nury en Vallée.  Zalig!  ♥️

Deel dit bericht

Link naar bericht

Aha !😃 Op de kop af 1840 , Idem.

Lees ik toevallig ook, tegelijkertijd met Silas Corey, gekocht bij reper Martin ( aan te bevelen!,kwam

het zowaar brengen, nogmaals dank hiervoor )

Deel dit bericht

Link naar bericht

Jij was dus degene die me voor was bij Martin voor 'Er Was Eens' 😀  Toevallig toch nog volledig gevonden in De Striep.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Op dit forum te koop zetten door mijn nazaten....alle reeksen compleet van de laatste 40 jaar... nu al een beetje teasen om mijn kids het later iets gemakkelijker te maken

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 5/7/2019 at 5:43 PM, bammar said:

Op dit forum te koop zetten door mijn nazaten....alle reeksen compleet van de laatste 40 jaar... nu al een beetje teasen om mijn kids het later iets gemakkelijker te maken

Ha, je schuift de belastingen naar je nazaten door? :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...