Ga naar inhoud

[Be politiek] "Dure wijn of boeken in huis? Aangeven, zegt Groen."


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Trouwens, je laat uitschijnen dat het normaal is als je een bepaald vermogen hebt, dat je daar een bijkomende belasting moet op betalen. Waarom in feite? Welke natuurwet schrijft dat voor? Alsof het vanzelfsprekend is dat je vanaf een bepaald bedrag daarvan een deel moet afstaan. Een soort van universele schuld, die je altijd moet inlossen.

Link naar reactie
18 hours ago, Yncke said:

Ik zou denken dat de [Be pol] prefix genoeg waarschuwing is voor de inhoud. (Iedereen is vrij deze thread te negeren. ;) )

 

Ah neen, Ik snapte die [Be pol] totaal niet. Ik dacht dat het ging om een poll, maar die draad bevatte helemaal geen poll.

Link naar reactie
12 hours ago, Waakwater said:

Hoe gulzig kan je zijn. Het gaat oh arme om 0’035%

Hoe mis kan je zijn. Het gaat om een progressieve tax die start met 0,15% en oploopt tot max. 0,50% . Maar dat is natuurlijk nog altijd peanuts voor de miljonairs onder ons.

Link naar reactie
Op 22/5/2019 om 22:01, esteban² zei:

Buiten Groen, welke andere partijen staan achter dit voorstel?

Geen. Het is ook geen voorstel, maar een deel van hun programma. Maar ik kan me wel voorstellen dat ze bij PVDA en misschien SP.a wel een gewillig oor zullen vinden om dit verder uit te werken.

 

Geheel terzijde: eindelijk een partij gevonden die mijn taal spreekt: D-SA. Nog nooit van gehoord maar 't is zo'n nieuw partijtje zoals die voor de dieren, de piraten en wat dies meer zij. Zij stellen voor om de shiftpremie niet meer te belasten zodat shiftarbeid aantrekkelijker wordt. Broeva! Haro!

Als ik er met onderstaande stemwijzer niet uitkom, is dat misschien nog een alternatief!

 

60798912_1006529176210430_4477633350315540480_n.png

Link naar reactie
16 uren geleden, Spiro zei:

Andere nicknaam, zelfde streken. 

🤔

Godverdekke Waakwater is de Stuvio

16 uren geleden, Waakwater zei:

Wat is het hele probleem met die 350 euro eigenlijk. Als je in België geen miljoen verzameld hebt (let wel: geheel kapitaal, niet in spaargeld alleen) op uw veertigste, dan ben je gewoon lui of dom. 

Een onjuistheid verkondigen enkel met als doel te provoceren, dan ben je gewoon lui of dom.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
1 hour ago, Hamirubi said:

 

N-VA. Maar dat wordt toch een ander verhaal in het stemhokje.

N-VA is gewoon CD&v 2.0.

Blijf gewoon thuis. Zoals ik.

Mocht het Forum voor Democratie hier in de Vlonders bestaan, dan zou ik overwegen om op hen te stemmen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Hier is't van hetzelfde. Maar hier in de vlonders is er niets waarbij je met zo'n ingesteldheid terecht kan.
FVD lijkt me het meest geschikt om tijdelijk wat tegengewicht te bieden: pro-Europa en anti-EU. soevereiniteit, vrijhandel, kleine overheid,...

Maar dat hebben we niet in de vlonders. Ook hetgeen DVL presenteert is nog niet zoals FVD.

Wat heb je toch met dat Marxisme? :e012:

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

In een vrije markt heb je technocratie. Omdat de vrijheid van ondernemen en handel technologische innovatie toelaat. De sovjets waren van mening dat enkel een grote centralistische overheid industrialisatie kon brengen. Ze waren overtuigd dat marktwerking enkel zou leiden tot vulgair consumerisme met "kapitalistische elites" die de bevolking in armoede houden. Quod non.

De US gedurende de 2e helft van de 19e eeuw. Gigantische vooruitgang. Grote interesse in technologische ontwikkeling met welvaart als gevolg.

Je hebt prijsmechanismen nodig om tot technologische innovatie te komen.En prijsmechanismen ontstaan in vrije markten.

In een vrije markt heb je uw means of production. De productiemiddelen zijn niet een eindig aantal machines of zo. De hoeveelheid productiemiddelen nemen toe met vrijhandel, toenemende kennis omtrent grondstoffen en hoe deze te verwerken. Zoiets kun je niet pannen vanuit een planbureau. Omdat het planbureau nooit alle wensen en noden van iedereen kan weten en daarop reageren. Vandaar dat de USSR soms heel veel beton kon produceren, maar er geen schoenen en voedsel in de winkelrekken lagen.

Life is a struggle. Het leven is vooral een strijd tegen de natuur. Omdat de mens niets gegeven is. Hij moet alles zelf uitzoeken. Er is geen blauwdruk.Het procesverloop is er eentje met een trial and error-patroon.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

En een meritocratische adel kan ook in een vrije markt. Neem de kozakkengemeenschap als voorbeeld. Je voert met wat gelijkgezinden een secessie door en je sticht een nieuwe gemeenschap. De Amish doen dat ook. Niemand heeft daar last van. Zolang je geen imperialistische doenlen hebt om de rest die geen deel uit maakt van je gemeenschap, te onderwerpen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
20 minutes ago, Hamirubi said:

Life is a class struggle.

 

Oh, en ik ben notoir anti-democraat, dus lap er ook maar een meritocratisch-elitocratisch-technocratisch kantje bij.

 

 

 

Geldt het voor zowel parlementaire/representatieve democratie en direkte democratie, of enkel een van beide?
Zelf walg ik van parlementaire democratie. Hetgeen waarmee we nu dus mee opgescheept zitten.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

In Zwitserland verloopt het toch iets beter dan de andere Euro-landen.
De Atheners schroefden zelfs om de 4 jaar een aantal zaken - verkozen via democratie - terug middels een periode in te lassen waarin men een dictator 4 jaar de macht gaf. Omdat het meestal zaken betrof die bekomen waren door in te spelen op de domheid van een groot deel van het volk. Zoals veel cadeaus uitdelen, om dan veel stemmen binnen te halen.

Tenminste, als mijn bronnen omtrent Atheense democratie enigszins accuraat zijn.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
8 minutes ago, Hamirubi said:

Mausert, mocht je Wallon zijn, kon je deze proberen:

 

1440637606_Peoples_Party_of_Belgium_logo.png.6fc619f472b460dd59808c1d01303b5a.png

Da's dat partijtje van Modrikamen, dacht ik...ja, die is nogal Trumpiaans aangelegd.  In Wallonië hebben ze ook een eerder marktgericht iets, NV-WA:



 

EKySURt9cEuwp1RwSCRkXLuIAAlNNvSCoc3khrP7SGA.jpg

Link naar reactie
  • Bonte locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...