Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Kameraad Mauser

[Be politiek] "Dure wijn of boeken in huis? Aangeven, zegt Groen."

Recommended Posts

8 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Dominos pizza heeft onlangs aangeboden om putten en scheuren in de asfalt te repareren.  De beweegreden omdat te doen: zij hebben ook de wegen nodig om hun pizza's te leveren. Zonder al teveel schudden en schokken. Dus het bewijs is geleverd dat private bedrijven kunnen optreden om diensten te leveren waarop de overheid het monopolie claimde en de illusie in stand houdt dat enkel maar zij dit kunnen.

Secundum quid (overhaaste generalisatie/wet van de kleine getallen).

De juistheid van de stelling wordt aangetoond met één of meerdere voorbeelden of een niet-representatieve steekproef.

De denkfout is hier dat er een algemene regel wordt afgeleid uit slechts enkele gevallen, in filosofische termen een inductie met een te smalle basis.

Vergelijkbaar met pars pro toto: Aan de hand van een detail, een conclusie over het geheel vellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Spiro brengt onder woorden wat ik dacht.  Ik moet mij bij hem aansluiten, Mauser.

Deel dit bericht

Link naar bericht

ik was gisteren in ukkel. ik denk dat daar veel mensen wonen met 1 miljoen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Jazeker. Met dat verschil dat zij aan dergelijk vermogen komen door net een herverdelingspolitiek toe te passen en voorstander van zijn.  En de andere die gewerkt en gespaard heeft om een vermogen van 1 miljoen te bekomen beschuldigen van 'te rijk' zijn. En niet genoeg 'eerlijke bijdragen' te betalen aan de maatschappij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 18/5/2019 om 16:41, Koen zei:

Ik zal hier niet meer reageren op extreem tuig als Mausert.  Behalve dit, een fragment uit een interview met Almaci (vandaag in Zeno, bijlage van De Morgen).

Ik citeer hier even uit een artikel in de Tijd van 15 mei:

In een wetsvoorstel van Groen en Ecolo dat dateert van enkele maanden geleden staat dat iedereen die een ‘collectie’ bezit van meer dan 5.000 euro dat moet aangeven. Aan de Raad van State verduidelijkte de partij dat ‘waardevolle boeken of een gigantische wijnkelder’ aangegeven moeten worden ‘indien de geschatte waarde 5.000 euro overstijgt’.

bron

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Tanuki zei:

Ik citeer hier even uit een artikel in de Tijd van 15 mei:

Mijn ouders zijn net na de oorlog geboren. Mijn vader werkte zijn hele leven bij de RTT, later Belgacom als storingstechnieker. Van zijn 14de zat hij in de weverijen, tot hij op zijn 19de, na zijn legerdienst, slaagde voor de toelatingsexamens van de RTT. Geld om te studeren was er niet. Mijn moeder was huisvrouw, maar heeft enkele jaren  gewerkt als poetsvrouw en deed enkele jaren naschoolse opvang. Ze hebben 3 kinderen groot gebracht. 

Onlangs zijn ze naar een appartement verhuisd, omdat mijn moeder na een operatie niet zo goed meer te been is.

Hun huis en de grond er rond, hebben ze kunnen verkopen voor 410.000 euro. 

Ze hebben niks meegekregen van thuis, mijn vader was al wees toen hij 18 was, en hij komt uit bittere armoede.

Mijn moeder kreeg wel haar uitzet, de meubels, van haar ouders.

Er waren momenten dat ze nog 1000 bef in huis hadden (okee begin jaren 70, maar toch), en niks op de bank.

Mijn vader ging met de fiets en de trein (gratis voor RTT'ers) naar het werk.

Een eigen auto heeft hij pas gekocht in 1989, toen ik 13 was.

Tot die gijd gebruikten ze die van mijn grootouders langs moeders kant, die zelf geen rijbewijs hadden, maar een auto hadden gekocht voor hun studerende /startende kinderen wanneer ze die nodig hadden. Op reis sijn we nooit geweest, maar we hadden niks tekort en mijn vader kocht voor elke gelegenheid hetgeen we het liefst wilden: strips.

Mijn grootouders langs moeders kant zijn overleden, (grootvader meestergast in efn fabriek en tot 65 gewerkt, grootmoeder huisvrouw) en hebben aan alle 4 hun kinderen een kleine 100.000 overgelaten na succesie.

Ik weet dat mijn ouders nog voor ze dit erfden en nog voor hun huis werd verkocht, ongeveer 300.000 euro spaargeld hadden. Beleggen deden ze niet, die ene keer dat hun verzekeraar het hen kon aanpraten, verloren ze 50.000 bef en dat zijn ze nooit vergeten.

Ik kom aan 810.000 euro voor simpele, eenvoudige werkmensen..

Da's niet zo ver verwijderd van dat miljoen, huis inbegrepen, en zonder collecties.

Ik heb een tijdje geleden diezelfde redenering eens gemaakt op een ander forum, en daar kreeg ik nogal wat over me heen van extremistische herverdelers die niet konden geloven dat een simpele werkmens 300.000 euro kon bijeen gespaard te hebben zonder te hebben gestolen of gesjoemeld. Ofwel loog ik, ofwel was mijn vader een rechtse graaiende zak.

Ik vraag me écht af in welke wereld die gasten en mensen als Calvo en Almaci leven.

Met hun wedde zijn ze veel sneller aan hun eerste miljoentje aan het bouwen dan mijn ouders, die het uiteindelijk net niet gehaald hebben.

Maar mijn moeder heeft dus amper gewerkt.

Mijn tantes en ooms werkten allemaal met z'n tweeën: vrachtwagenchauffeur, garagist, onderwijzer, kleuterleidster, verpleegster, gemeentebediende...

Als dat die mensen moet voorstellen die bijna als volksvijand worden neergezet door linkse en extreemlinkse partijen...

Ik denk dat dit hen veel meer stemmen gaat kosten dan ze zelf voor mogelijk houden.

Dit heeft ook niks meer te maken met hetgeen de core business van Groen zou moeten zijn: mogelijkheden tot onthaasten, meer groen, minder vervuiling, alternatieven voor fossiele energiebronnen, aandacht voor het milieu, anders gaan leven...

Jammer, dat was meer mijn dada nochtans...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 15/5/2019 om 13:35, Koen zei:

Gekke Striplezer, toch best eens het bewuste wetsvoorstel dat men ooit heeft gedaan lezen.  Men wou op zoek gaan naar grote vermogens, mensen die meer dan 1 miljoen € bezitten, daarbij zou volgens dat 'ooit gemaakte voorstel' verzekerde boeken en wijnen ook meetellen om tot die 1 miljoen € te komen.  

Het overgrote gros van de mensen die nu moord en brand roepen, over iets wat niet in het programma van Groen staat, zou nooit kunnen extra belast worden met die vermogenstaks omdat ze van hen leven niet over zo'n vermogen zullen beschikken.
Conclusie : zelf al komt Groen aan de macht (wat voor velen blijkbaar een nachtmerrie zou zijn), dan nog is er geen reden om je Jommekes te verbranden.

Inderdaad, wie heeft er nu een miljoen vermogen? Een paar % van de bevolking.

Deel dit bericht

Link naar bericht
18 minuten geleden, Zwendel zei:

Inderdaad, wie heeft er nu een miljoen vermogen? Een paar % van de bevolking.

Het eigen huis zit er ook in hé Zwendel, staat ook duidelijk in het artikel dat Tanuki linkte.

En van de spaarzame generatie babyboomers die met 2 gingen gaan werken, zullen er volgens mij niet veel zijn die dat niet hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minuut geleden, Chorasan zei:

Het eigen huis zit er ook in hé Zwendel, staat ook duidelijk in het artikel dat Tanuki linkte.

En van de spaarzame generatie babyboomers die met 2 gingen gaan werken, zullen er volgens mij niet veel zijn die dat niet hebben.

Als het over 2 personen gaat is het 2 miljoen he Chorasan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 minuten geleden, Waakwater zei:

Ik had op m'n 24ste al een miljoen. 🙄

Belgische franken? 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 minuten geleden, Waakwater zei:

Erfenis. 😥

Dan wel uiteraard, maar als loontrekkende en zelfs met een (heel) goeie job krijg je dat per persoon niet bijeengespaard.

Deel dit bericht

Link naar bericht
28 minuten geleden, Zwendel zei:

Als het over 2 personen gaat is het 2 miljoen he Chorasan.

Heb je daar een bron van? Ik heb onlangs een vergelijking gezien van de Pvda tussen hun miljonairstaks (1,5 miljoen euro) en de vermogentaks van Groen (1 miljoen euro, alles inbegrepen). Daar stond in te lezen dat dit per huishouden was.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 minuten geleden, Chorasan zei:

Ik heb het al gevonden, is dus per huishouden!

Screenshot_20190520-200524_Facebook.jpg

Wat is dat voor iets? Facebook? Twitter?

Fake volgens mij, er bestaan geen Gezinsbelastingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 minuten geleden, Zwendel zei:

Wat is dat voor iets? Facebook? Twitter?

Fake volgens mij, er bestaan geen Gezinsbelastingen.

Euhm, een door Groen gesponsorde uitleg op facebook over die vermogensbelasting.

Is niks fake aan hoor, het is wel degelijk per gezin.

Ik heb het daarnet ook terug gevonden op de website van de Pvda en ook hier zou het moeten instaan volgens de uitleg bij de link op google, maar ik ben niet geabonneerd op De Tijd:

https://www.tijd.be/dossiers/verkiezingen-2019/welke-belastingen-hebben-de-partijen-in-petto-voor-beleggers/10128179.html

Deel dit bericht

Link naar bericht
10 minuten geleden, Chorasan zei:

Euhm, een door Groen gesponsorde uitleg op facebook over die vermogensbelasting.

Is niks fake aan hoor, het is wel degelijk per gezin.

Maar Chorasan, de belastingsaangifte is persoonlijk.

Laat je niets wijsmaken op facebook of Twitter. 😉

Edit: in ieder geval, ik heb geen verzekering voor mijn strips en game verzameling. Sop is de kool niet waard. Het is eerder een sentimentele waarde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 minuten geleden, Zwendel zei:

Maar Chorasan, de belastingsaangifte is persoonlijk.

Laat je niets wijsmaken op facebook of Twitter. 😉

Zwendel, als je volgende zoekterm intypt op google:

1 miljoen euro per persoon of per gezin groen vermogensbelasting

Moet je eens de 7de link openen via facebook.

Daar kom je op de officiële facebookpagina van Groen en daqrin leggen ze haarfijn uit dat het per gezin is.

Ik ga er verder geen tijd meer aan besteden. 

Zoek het aub zelf eerst eens uit alvorens het te willen ontkrachten middels ongefundeerde uitspraken (ik bedoel het niet offensief, maar kom, je hebt dus écht geen gelijk en ik ga het niet blijven herhalen).

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 minuten geleden, Chorasan zei:

Zwendel, als je volgende zoekterm intypt op google:

1 miljoen euro per persoon of per gezin groen vermogensbelasting

Moet je eens de 7de link openen via facebook.

Daar kom je op de officiële facebookpagina van Groen en daqrin leggen ze haarfijn uit dat het per gezin is.

Ik ga er verder geen tijd meer aan besteden. 

Zoek het aub zelf eerst eens uit alvorens het te willen ontkrachten middels ongefundeerde uitspraken (ik bedoel het niet offensief, maar kom, je hebt dus écht geen gelijk en ik ga het niet blijven herhalen).

Zoals ik al gezegd heb. Ik ga er geen last van hebben of het nu per persoon is of niet.

I am a happy puppy. 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 minuten geleden, Zwendel zei:

Zoals ik al gezegd heb. Ik ga er geen last van hebben of het nu per persoon is of niet.

I am a happy puppy. 😉

Ik ook niet hoor, en ik zal er nooit last van hebben zoals ik leef. Maar ik vind dat echt geen gigantisch bedrag voor spaarzame gepensioneerde tweeverdieners en ik heb het gevoel dat die mensen nu onterecht worden weggezet als rijke, inhalige stinkerds die deel uitmaken van het probleem.

Da's alles.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op ‎19‎/‎05‎/‎2019 om 14:26, Kameraad Mauser zei:

Dominos pizza heeft onlangs aangeboden om putten en scheuren in de asfalt te repareren.  De beweegreden omdat te doen: zij hebben ook de wegen nodig om hun pizza's te leveren. Zonder al teveel schudden en schokken. Dus het bewijs is geleverd dat private bedrijven kunnen optreden om diensten te leveren waarop de overheid het monopolie claimde en de illusie in stand houdt dat enkel maar zij dit kunnen.

Kijk, zelfs de reguliere fakestream media heeft erover bericht:
https://www.theguardian.com/business/2018/jun/12/dominos-pizza-deliveries-road-repair-potholes-paving-infrastructure

Spiro heeft hier al op gereageerd.  En als je het artikel leest, dan snap je al gauw dat het vooral om een publiciteitsstunt van die pizza-firma gaat.  Ze hebben met het oog op publiciteit enkele putten opgevuld van lokale wegen en betaald vanuit hun reclamebudget.  Hele autosnelwegen aanleggen en onderhouden zullen ze heus niet doen.  Waar zouden ze dat geld vandaan halen?  En kom nu niet af dat andere private bedrijven dat zullen doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 hours ago, Zwendel said:

Dan wel uiteraard, maar als loontrekkende en zelfs met een (heel) goeie job krijg je dat per persoon niet bijeengespaard.

Serieus? Als je een goede middenklasse baan hebt, in de eerste jaren niet al te wild doet, een bescheiden bedragje apart houdt en daar een en ander mee doet qua aandelen/beleggen, dan kun je toch een klein spaarvermogen bekomen, dat dicht of net over het miljoen gaat...

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 minutes ago, Theodoor said:

Spiro heeft hier al op gereageerd.  En als je het artikel leest, dan snap je al gauw dat het vooral om een publiciteitsstunt van die pizza-firma gaat.  Ze hebben met het oog op publiciteit enkele putten opgevuld van lokale wegen en betaald vanuit hun reclamebudget.  Hele autosnelwegen aanleggen en onderhouden zullen ze heus niet doen.  Waar zouden ze dat geld vandaan halen?  En kom nu niet af dat andere private bedrijven dat zullen doen.

Uiteraard is het ook een publiciteitsstunt. Je moet toch ook de aandacht trekken voor je product? Want zonder uw product te kunnen verkopen zul je ook niet moeten instappen in een marktsegment waar verkeers/transportdiensten/herstel wordt aangeboden.

Musk is anders al goed op weg om dichtbevolkte urbane gebieden te voorzien van ondertunneling waarbij de huidige dichtslibbende verkeersaders kunnen ontlast worden.

Eenzelfde zie je ook met telecom/internetproviders. Vroeger dacht men ook dat de markt dit niet zou kunnen aanbieden. Dat telecom enkel maar door een grote structuur zoals een overheid zou kunnen gerealiseerd worden.

Of ruimteonderzoek/verkenning. Zowel Musk als Bezos investeren hun kapitaal in dergelijk onderzoek. Waarbij ze nieuwe markten openen. En terwijl Musk met Space X een raketje lanceert, knalt hij meteen ook een nieuwe sateliet in orbit waardoor er een nieuwe internetprovider ontstaat.
Waar Nasa de laatste 50-60 jaar vooral veel subsidie heeft zitten verbrassen met zo nu en dan eens een telescoop de ruimte in te knallen, flikt Musk in een kleine 10 jaar.

En Walter Block geeft ook wat duiding omtrent privatisatie van wegen en infrastructuur.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...