Ga naar inhoud

Sherpa en Ravian


Recommended Posts

Quote

Nieuws! Nieuws! Nieuws!
Over Ravian en Laureline...
Mogelijk heb je al gehoord of gelezen dat Sherpa moest stoppen met de uitgave van de Ravian-reeks vanwege drastisch ingestorte verkopen...maar dat blijkt helemaal niet te kloppen! De verkeerde verkoopcijfers blijken nu een gevolg te zijn van een programmafout in het computersysteem! Echt!
Niets aan de hand dus, we kunnen zonder meer doorgaan met de uitgave van deze door liefhebbers zeer gewaardeerde reeks... Onze excuses voor het misverstand, en om het goed te maken gaan we volgende maand al aan de slag met de productie van de volgende delen!! Zeg het voort, zeg het voort!!

Net op FB gezet.

 

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Yncke zei:

Is dat zo vreemd? Hoeveel mensen gebruiken iets als Excel om hun cijfers te beheren? En zijn ervan overtuigd dat die berekeningen correct zijn?

Ik vind dat heel vreemd. Als ondernemer (in wat dan ook) ben je zo afhankelijk van je cijfers. Sherpa mag nu dus alles van de laatste jaren gaan controleren. Niet alleen de verkopen, maar ook de voorraad.

Link naar reactie
2 uren geleden, Yncke zei:

Is dat zo vreemd? Hoeveel mensen gebruiken iets als Excel om hun cijfers te beheren? En zijn ervan overtuigd dat die berekeningen correct zijn?

Ja, dat is zo vreemd. Beetje uitgever weet echt wel wat er ongeveer in zijn magazijn ligt en wat verkocht is zonder de computer te raadplegen. Uiteraard klopt er niks van hun uitleg. Er zal een andere reden zijn die ze liever niet vertellen. Maar goed, Sherpa geeft fantastische boeken uit. Laten we ons daarop concentreren...

Link naar reactie
40 minuten geleden, linthout zei:

Ja, dat is zo vreemd. Beetje uitgever weet echt wel wat er ongeveer in zijn magazijn ligt en wat verkocht is zonder de computer te raadplegen. Uiteraard klopt er niks van hun uitleg. Er zal een andere reden zijn die ze liever niet vertellen. Maar goed, Sherpa geeft fantastische boeken uit. Laten we ons daarop concentreren...

Precies.

Link naar reactie

 

23 uren geleden, kurisu74 zei:

Potvolkoffie ik heb dus deel 5 van de Dargaud integralen al. Chance dat ik nlet all-out ben gegaan.

Ik wel. Meteen delen 5, 6 en 7 gekocht toen Sherpa had aangekondigd te stoppen. Anderhalf maand geleden... 


Sherpa is echt een van mijn favoriete uitgevers. Maar hier baal ik echt van.

"Niets aan de hand" schrijven ze... 🙄

Link naar reactie
26 minuten geleden, Fawkes zei:

 

Ik wel. Meteen delen 5, 6 en 7 gekocht toen Sherpa had aangekondigd te stoppen. Anderhalf maand geleden... 


Sherpa is echt een van mijn favoriete uitgevers. Maar hier baal ik echt van.

"Niets aan de hand" schrijven ze... 🙄

2! 😖 amateuristisch broddelwerk

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Klopt. Sherpa geeft de Ravians per deel uit. Deze delen zijn meestal nog voorzien, naast het hoofdverhaal, van een kort verhaal als extra.

Het tempo van Sherpa lag veel lager dan het tempo van de 7 integrales. De integrales zijn al klaar en Sherpa is nu op de helft.

Per deel betaal je 25 euro bij Sherpa en voor 10 euro meer koop je een integrale met 3 verhalen.

 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
27 minuten geleden, Rik zei:

Klopt. Sherpa geeft de Ravians per deel uit. Deze delen zijn meestal nog voorzien, naast het hoofdverhaal, van een kort verhaal als extra.

Het tempo van Sherpa lag veel lager dan het tempo van de 7 integrales. De integrales zijn al klaar en Sherpa is nu op de helft.

Per deel betaal je 25 euro bij Sherpa en voor 10 euro meer koop je een integrale met 3 verhalen.

 

Ah ok. Dat begrijp ik dus niet. Heeft men daar geen afspraken over gemaakt?

Link naar reactie

De reeks van Sherpa was eerder dan de integrale uitgave van Dargaud. Die heeft meegelift met de Valerian film. De uitgaven van Sherpa lijken hetzelfde, maar zijn in detail verschillend. Er wordt gebruik gemaakt van de ruimte om de oa de vertalingen extra na te lopen en waar nodig aan te passen. 

Link naar reactie
19 minuten geleden, Gio zei:

De reeks van Sherpa was eerder dan de integrale uitgave van Dargaud. Die heeft meegelift met de Valerian film. De uitgaven van Sherpa lijken hetzelfde, maar zijn in detail verschillend. Er wordt gebruik gemaakt van de ruimte om de oa de vertalingen extra na te lopen en waar nodig aan te passen. 

In ieder geval: het is een goede strip en een goede film.

Link naar reactie

In feite is de enige fout die Sherpa gemaakt heeft, dat ze er transparant en eerlijk over gecommuniceerd hebben. Ze hadden ons even goed zoals vele andere uitgeverijen aan het lijntje kunnen houden en dan hadden we allemaal van deze flater niets geweten.

Als ze niet communiceren, is het mekkeren; wordt er wel gecommuniceerd (en moet daar achteraf op teruggekomen worden door een - toegegeven, wat dommige - flater) dan is het ook weer gezaag. Ik wist niet dat jullie allemaal perfect waren en nooit fouten maakten.

 

Ik ben alleszins blij dat Sherpa hiermee doorgaat en dat ikzelf nog wat gewacht heb met kopen/verkopen.

Link naar reactie
1 uur geleden, Nuwanda zei:

In feite is de enige fout die Sherpa gemaakt heeft, dat ze er transparant en eerlijk over gecommuniceerd hebben. Ze hadden ons even goed zoals vele andere uitgeverijen aan het lijntje kunnen houden en dan hadden we allemaal van deze flater niets geweten.

 

De enige fout die Sherpa heeft gemaakt is niet dat ze transparant en eerlijk hebben gecommuniceerd maar dat de informatie niet betrouwbaar was.

Open en eerlijk communiceren heeft alleen zin als de informatie betrouwbaar ( feitelijk juist) is.

Dat ze daarna hun fout toegeven en de maatregel terugdraaien siert deze uitgever..

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
1 uur geleden, Nuwanda zei:

In feite is de enige fout die Sherpa gemaakt heeft, dat ze er transparant en eerlijk over gecommuniceerd hebben. Ze hadden ons even goed zoals vele andere uitgeverijen aan het lijntje kunnen houden en dan hadden we allemaal van deze flater niets geweten.

Als ze niet communiceren, is het mekkeren; wordt er wel gecommuniceerd (en moet daar achteraf op teruggekomen worden door een - toegegeven, wat dommige - flater) dan is het ook weer gezaag. Ik wist niet dat jullie allemaal perfect waren en nooit fouten maakten.

 

Ik ben alleszins blij dat Sherpa hiermee doorgaat en dat ikzelf nog wat gewacht heb met kopen/verkopen.

Wat een kleuteropmerking. Moet je een film gemaakt hebben om te weten wat een goeie film is ook misschien?

 

En dan "ik ben blij dat ik zelf gewacht heb". Ja dat plaatst het eerste deel van uw post dan in het juiste perspectief.

 

Sherpa zei zelf in hun aankodiging: "voor de vervolgalbums kun je in ieder geval naadloos overstappen naar integrale nummer 5 (uitgeverij Dargaud)", dus dat is wat ik gedaan heb. Natuurlijk ben ik ook blij dat het verder doorgaat, ik heb zelf ook maar (!) 29,95 euro verkwist...  maar de neiging van sommige posters hier om alle negatieve commentaar te fnuiken is vrij bizar.

Link naar reactie
4 hours ago, kurisu74 said:

Wat een kleuteropmerking. Moet je een film gemaakt hebben om te weten wat een goeie film is ook misschien?

 

En dan "ik ben blij dat ik zelf gewacht heb". Ja dat plaatst het eerste deel van uw post dan in het juiste perspectief.

 

Sherpa zei zelf in hun aankodiging: "voor de vervolgalbums kun je in ieder geval naadloos overstappen naar integrale nummer 5 (uitgeverij Dargaud)", dus dat is wat ik gedaan heb. Natuurlijk ben ik ook blij dat het verder doorgaat, ik heb zelf ook maar (!) 29,95 euro verkwist...  maar de neiging van sommige posters hier om alle negatieve commentaar te fnuiken is vrij bizar.

Goed bezig jong... (pot en ketel, balk en splinter, enz...)

Link naar reactie
Gast Thesoave

Ook leuk voor de verzamelaar die de Franse uitgaves heeft gekocht van de niet uitgegeven Sherpa albums.

Dit is een 1 tweetje tussen Dargaud en Sherpa. Sherpa stopt op het moment dat Dargaud met de bundelingen komt. En herstart met de hc uitgave als alle bundelingen zijn uitgegeven. 

Overigens prachtige sherpa uitgave. Bundelingen heb ik niks mee

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...