Ga naar inhoud

Arran (Elfen, dwergen, orks en trollen, mages,...)


Recommended Posts

Ik blijf fan. Al moet ik toegeven dat er hier en daar een tegenvaller tussenzit. 'Orks en Goblins' vond ik sterk starten. Hopelijk blijft dat niveau behouden. Ik volg de reeks wel vanaf de start in softcover. Bewuste keuze toen ik zag hoeveel delen er in het Frans al verschenen waren bij de start van de Nederlandse vertaling. Zo beperk je het kostenplaatje en het bespaart ook plaats in de kast. Ook mooi meegenomen. 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Heel knap hoe de verschillende volkeren in het universum Arran zijn uitgewerkt. Zeer knappe tekeningen en verhalen. Ook knap hoe verschillende personages verweven zijn in de verschillende reeksen van het universum. Een van de betere stripreeksen van de laatste jaren.

Link naar reactie

ben begonnen met de elfen. Heb daar nu 12 delen van. Maar ze komen rapper uit dan dat ik ze kan lezen. Heb me ook gewaagd aan de meester inquisiteur, heb daarvan 5 delen maar zal het daar bij laten.

 

De elfenverhalen zijn op zich zeker niet slecht, maar ik wil niet mijn volledig stripbudget spenderen aan deze reeksen. Dus voor mij stopt het hier. Het zijn veelal ook steeds dezelfde situaties, elfen die met mekaar of met mensen of Orken in conflict liggen waarrond een verhaal wordt gebouwd. 

 

Eerste delen waren nog vrij origineel met die stad in het water, het kasteel waar zwarte elfen worden opgeleid, de zoektocht naar de witte draak. 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Mwa...met LOTR had ik voldoende qua fantasy. Vooral het soort fantasy dat valt binnen de categorie sword&sorcery. LOTR heeft het zowat allemaal. Alles wat daarna komt daar heb ik niet echt meer iets aan.

Maar als het anderen kan vermaken, waarom niet.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Op 21/5/2019 om 12:13, Aerogi zei:

Heb me ook gewaagd aan de meester inquisiteur, heb daarvan 5 delen maar zal het daar bij laten.

 

Ik kan je helemaal volgen. Doch adviseer ik je om dan in ieder geval deel 6 aan te schaffen. Deel 6 rond namelijk de cyclus af en was in mijn ogen het beste deel van allemaal. 

Zelf heb ik mij trouwens voorgenomen om na deel 6 geen nieuwe delen van deze serie meer te kopen. Het is allemaal mooi getekend en mooi uitgegeven maar de verhalen zijn niet heel sterk. 

Link naar reactie

Vandaag Dwergen deel 8 gelezen. 

Helaas moest ik wederom constateren dat deze serie mij het minst kan bekoren. De eerste delen waren sterk, maar dit zwakt snel af. Bij deel 8 heb ik mij diverse keren moeten dwingen om verder te lezen, zoveel irrelevante tekst, het is haast nog erger dan de oude stripboeken ala Blake en Mortimer. Het besluit is gevallen, Dwergen 8 was de laatste die ik aanschaf.

 

Verder ook nog gelezen Ork en Goblins deel 3. Hoewel ook dit album veel tekst kende, kon dit mij nog wel bekoren, maar ook hier vrees ik dat de sleet er snel op zal komen.

 

Elfen blijf ik vooralsnog wel volgen, hoewel het meest recente deel mij ook niet kon bekoren. 

Met name kijk ik uit naar de delen van de Zwarte Elfen. 

Tevens was ik blij dat het daar wel soms om wordt vervolgt verhalen ging (de strijd tegen de Ghouls). Ik vind dat toch boeiender als een verhaal uitgesponnen wordt over meerder delen. 

Link naar reactie
23 minuten geleden, De Hollander zei:

Vandaag Dwergen deel 8 gelezen. 

Helaas moest ik wederom constateren dat deze serie mij het minst kan bekoren. De eerste delen waren sterk, maar dit zwakt snel af. Bij deel 8 heb ik mij diverse keren moeten dwingen om verder te lezen, zoveel irrelevante tekst, het is haast nog erger dan de oude stripboeken ala Blake en Mortimer. Het besluit is gevallen, Dwergen 8 was de laatste die ik aanschaf.

 

Verder ook nog gelezen Ork en Goblins deel 3. Hoewel ook dit album veel tekst kende, kon dit mij nog wel bekoren, maar ook hier vrees ik dat de sleet er snel op zal komen.

 

Elfen blijf ik vooralsnog wel volgen, hoewel het meest recente deel mij ook niet kon bekoren. 

Met name kijk ik uit naar de delen van de Zwarte Elfen. 

Tevens was ik blij dat het daar wel soms om wordt vervolgt verhalen ging (de strijd tegen de Ghouls). Ik vind dat toch boeiender als een verhaal uitgesponnen wordt over meerder delen. 

En dan wordt er op dit forum kritiek gegeven als reeksen niet(of niet snel genoeg) worden vervolledigd. Raar wereldje op dit forum, gelukkig is het wereldje van Arran nog aangenaam om volgen

Link naar reactie
52 minuten geleden, bammar zei:

En dan wordt er op dit forum kritiek gegeven als reeksen niet(of niet snel genoeg) worden vervolledigd. Raar wereldje op dit forum, gelukkig is het wereldje van Arran nog aangenaam om volgen

Blijkbaar heb je mijn post niet goed gelezen. Mijn betoog ging vooral niet over het uitgave tempo (dat is prima), maar wel over het feit of een serie leuk/boeiend genoeg is om te blijven volgen. Daar trek ik mijn conclusies, die jij uiteraard niet hoeft te delen. 

Link naar reactie
16 uren geleden, De Hollander zei:

Ik kan je helemaal volgen. Doch adviseer ik je om dan in ieder geval deel 6 aan te schaffen. Deel 6 rond namelijk de cyclus af en was in mijn ogen het beste deel van allemaal. 

Zelf heb ik mij trouwens voorgenomen om na deel 6 geen nieuwe delen van deze serie meer te kopen. Het is allemaal mooi getekend en mooi uitgegeven maar de verhalen zijn niet heel sterk. 

kmoet eigenlijk nog deel 4 en deel 5 lezen.... 

Link naar reactie
  • 3 months later...
  • 6 months later...
9 uren geleden, Yncke zei:

Mijn google foo laat mij in de steek: ik zou me eens zetten om alles te herlezen, en ben op zoek naar een leesvolgorde. Iemand een voorstel? :)

Wat betreft de Elfen. Ik vind de reeks van de zwarte Elfen het beste. Dit zijn de nummers 5-10-15 en 20 van de reeks..

Het lezen op de juiste volgorde maakt dit soort reeksen overigens wel beter leesbaar.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
31 minuten geleden, Yncke zei:

Ik blijf een grote fan van de dwergen. Maar de personages uit de reeksen onderling beginnen elkaar meer en meer tegen te komen, vandaar mijn vraag.

Klopt. Ook de dwergen zijn oorspronkelijk in een cyclus van 5 opgezet maar er is meer kruisbestuiving tussen de 5 reeksen onderling. Dit maakt het lastig om de ideale lijn te bepalen.

Ik zou toch 1-6-11, 2-7, 3-8, 4-9, 5-10 in deze volgorde voorstellen.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...