Ga naar inhoud

Webtoon Factory


Recommended Posts

Er is een nieuwe franstalige site waar je webcomics (hier Webtoons) kan lezen genaamd : Webtoon Factory

https://www.webtoonfactory.com/fr/accueil/

De meeste eerste afleveringen van deze Webtoons (strips in het Frans in veel verschillende tekenstijlen en vertelstijlen) zijn gratis te bekijken. Echter om volgende afleveringen te lezen moet je je inloggen of zelfs met 'coins' ervoor betalen. (wat ik niet doe, dat laatste).

Wat vinden jullie van deze Webtoons?

 

Link naar reactie

Zelf ervaar ik het als onaangenaam om zo te moeten lezen.  Geen fan aan deze kant van het scherm.  En dat met die coins enzo, dat doet mij ook meteen afhaken.  Maar goed, voor wie wél strips aldus wil lezen, is het natuurlijk een fantastisch iets.  Wie ben ik om het dan geen succes toe te wensen? :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 23/5/2019 om 14:42, marioboon zei:

Da's van Dupuis, niet?

'k Weet niet wat ik ervan moet vinden: het is overduidelijk gemaakt om op de smartphone te lezen en dat is niet de leesmanier voor mij maar voor de jonge garde.

Ik hoop dat het wel een succes wordt.

Ja, van Dupuis. De eerste webtoons stonden op de site van spirou.com maar kregen niet veel later dus hun eigen site.

 

4 uren geleden, esteban² zei:

Zelf ervaar ik het als onaangenaam om zo te moeten lezen.  Geen fan aan deze kant van het scherm.  En dat met die coins enzo, dat doet mij ook meteen afhaken.  Maar goed, voor wie wél strips aldus wil lezen, is het natuurlijk een fantastisch iets.  Wie ben ik om het dan geen succes toe te wensen? :) 

 Voor gagstrips of korte verhalen is het niet zo erg als je niet alle hoofdstukken kunt lezen maar voor volledige verhalen vind ik het wel spijtig dat je dan 'coins' moet betalen om het vervolg te lezen. 

Link naar reactie
  • 1 month later...
On 5/23/2019 at 2:42 PM, marioboon said:

Da's van Dupuis, niet?

'k Weet niet wat ik ervan moet vinden: het is overduidelijk gemaakt om op de smartphone te lezen en dat is niet de leesmanier voor mij maar voor de jonge garde.

Ik hoop dat het wel een succes wordt.

wat is gemaakt om op een smarthone te lezen, Mario? Die Liesjes (Louise)?

 

Link naar reactie
  • 2 years later...
  • 2 months later...

De kaders onder elkaar vergt ook een andere vertelstijl dan als je op hele pagina's een verhaal vertelt. Plaatjes kunnen in elkaar overlopen enzo. Het is interessant om te zien hoe ze op die manier verhalen vertellen. Er is zo een strip over game-ontwikkelaars, waar ze een tekenstijl gebruiken, die lijkt op dat van oude computerspellen. En het is grappig, alleen als er een cliffhanger is, moet je weer coins verspillen om het vervolg te weten! grrr... ;) 

 

chipmugstudio_grande.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...