Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Konincks

Schaterlachen om

Recommended Posts

Francois Boucq is voor mij de koning van de schaterlach. De reeks Fré Vandermugge een hilarisch hoogtepunt. Momenteel heb ik zijn nieuwste Jérome Moucherot, deel 6, op mijn leesstapel liggen, want geen zin om op de Nederlandse vertaling te wachten (leeft de Nederlandse afdeling van Casterman nog?) Maar de nieuwe Moucherot/Vandermugge, daar kijk ik dus echt naar uit: https://www.lelombard.com/bd/jerome-moucherot

(Aha, bij Lombard dus inmiddels, excuus, leeft de Nederlandse afdeling van Lombard nog?)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Volledige strips waar ik echt hardop mee heb moeten lachen niet, doorgaans kleine momentjes.

"Haben sie stekskes?" uit Piet Pienter en Bert Bibber, "Gulle hebt per toeval niet zo wat toverdrank op overschot zeker?" uit A song called city en"Obelix! Kom terug aan boord!" uit Asterix zijn de enigen die ik me dadelijk voor de geest kan halen en waar ik nog steeds van in een deuk lig. (Zelfs gewoon van er aan te denken.)

Bavo Brothers en Guust vind ik persoonlijk zelfs niet eens grappig. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
14 hours ago, Tom MDP said:

"Gulle hebt per toeval niet zo wat toverdrank op overschot zeker?" uit A song called city

Ah, A Song Called City, toevallig onlangs herlezen. Zo spijtig dat dat gestopt is...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Schaterlachen doe ik vooral met de Marx Brothers, W.C. Fields, Laurel en Hardy of Gaston en Leo in De Kolderbrigade.

Met strips niet zo snel, al moest ik laatst wel hardop lachen met een strip van Cauvin.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vergat Titeuf helemaal.

Zepp heeft wat mij betreft een goed gevoel voor humor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 hours ago, Yncke said:

Ah, A Song Called City, toevallig onlangs herlezen. Zo spijtig dat dat gestopt is...

Echt gestopt of even on hold (vaderschap...)?

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 hours ago, SPeeDy said:

Echt gestopt of even on hold (vaderschap...)?

Ik help het je hopen dat het dat laatste is.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik las vorige week dat er in Januari een nieuwe Titeuf in het nederlands verschijnt.

Ik heb er nu al zin in, dus wat mij betreft kunnen de feestdagen niet snel genoeg voorbij zijn :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

ridder bauknecht en cowboy henk zijn de enige strips waar ik echt heel hard om heb moeten lachen- warm aanbevolen 🙂

De oude Asterix verhalen en Dirk Jan zijn ook leuk maar echt schaterlachen heb ik tot nu toe enkel bij de bovengenoemde twee gedaan

Deel dit bericht

Link naar bericht

Cowboy Henk ken ik maar ridder Bauknecht zegr me zo niks.

Joe Baar blijft ook een favourit van mij.

Met name de eerste 2-3 albums.

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 uren geleden, Chia zei:

de kat van philippe geluck vind ik heel hard lachend.

Ja!

SerigraphieEPICURE-le-chat-geluck.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
31 minuten geleden, Ambreville zei:

Ik mis die strips van Jeroom wel. Wouter Beke was zeker zijn laatste.

Is Bauknecht ooit gebundeld?

ja ik heb dat thuis.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Toen ik de eerste blauwbloezen voor de eerste keer las heb ik bij sommige gags toch wel serieus de slappe lach gekregen.

En ook bij de eerste delen van Agent 212 heb ik enorm moeten lachen.

Dat zijn zowat de enige denk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...