Ga naar inhoud

Manga Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Ikigami eindigt goed. Het einde valt bij manfa soms wat tegen, maar bij ikigami niet.

Wat me wel opvalt is dat de taal in de kana's goed verzrorgtis, e n ze gebruiken de tekstballonnetjes beter dan bij Glenat.

Et het eerste deel van one piece gelzeb. Zouden ze nu echt niets kunnen doen aan fputen zoals 'weeral' ipv 'alweer'? Dat moet tich zonder zware inspanningen beter kunnen?

Link naar reactie

Sorry, tablet-toetsenbord.

OP moet je van rechts -> links lezen. Prima. Oorspr. volgorde. Zo wil ik het.

Maar ze lijken niet altijd door te hebben hoe dat werkt. Kijk maar in OP1 op p 160, vakje helemaal linksonder: de tekstballonnetjes zijn duidelijk omgewisseld.

Hoe kan zo'n fout ontstaan? Ze hebben ze omgedraaid tiv de Japanse versie! Dat is moeilijker dan ze in de juiste volgorde laten staan.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Gantz uitgelezen. Ik deel natte aaps mening.

De tweede helft is een bij de haren gegrepen ontplooiing van het eerste deel, en het hele einde is echt wel een "euh, yeah right". Interessante ideeen, maar nauwelijks uitgewerkt.

Spijtig.
Tekeningen zijn inderdaad wel goed, maar op den duur komen ze wel teveel over als bewerkte computermodellen. Oh well. :-)

Link naar reactie

heb je ze via scanlations op een tablet gelezen (laatste boekje van Gantz moet nog verschijnen) ?

 

Ik heb uit nieuwsgierigheid de laatste twee deeltjes gelezen van Gantz via de ipadapp mangarock. Ik kan het precies nog niet helemaal plaatsen of dit nu legaal aangeboden strips zijn of scanlations. In elk geval is het via de tablet en mangarock al wel te lezen.

Link naar reactie

Ik heb uit nieuwsgierigheid de laatste twee deeltjes gelezen van Gantz via de ipadapp mangarock. Ik kan het precies nog niet helemaal plaatsen of dit nu legaal aangeboden strips zijn of scanlations. In elk geval is het via de tablet en mangarock al wel te lezen.

Ik heb ook die Mangarock app en daar kun je heel veel (zo niet alles) vinden. Ik heb me daar (hier) ook al een over verbaasd. Maar het is denk ik naïef om te denken dat dit geheel legaal is. Ikzelf vind het ideaal om te kijken of iets wat is en kopen kan later dan nog, want al s het echt mooi is wil ik het toch ook op papier hebben. Onder het motto dat ik voor de app betaald heb gedoog ik mijzelf hierin ;)

Link naar reactie

Ik heb ook die Mangarock app en daar kun je heel veel (zo niet alles) vinden. Ik heb me daar (hier) ook al een over verbaasd. Maar het is denk ik naïef om te denken dat dit geheel legaal is. Ikzelf vind het ideaal om te kijken of iets wat is en kopen kan later dan nog, want al s het echt mooi is wil ik het toch ook op papier hebben. Onder het motto dat ik voor de app betaald heb gedoog ik mijzelf hierin ;)

 

 

ik doe dat ook en voel me er allesbehalve schuldig over.

Gewoon om het volgende: ten eerste heb ik nog nooit zoveel manga gekocht als nu. Ten tweede ben ik erg blij met mijn manga: miskopen zijn verleden tijd. En tenslotte: ik koop ook geen wijn zonder die eerst te proeven. Sterker nog 99% van de wijn die ik proef, koop ik niet. Met muziek is het hetzelfde. Ik vind dat we daar als consument gewoon recht op hebben. Een slimme verkoper biedt dat ook gewoon aan. :)

Link naar reactie

Ik ben trouwens nog steeds in vagabond bezig, deel 7 vd 11 (in vizbig editions, wat wil zeggen dat ze 700 pag per deel zijn en 3 tpbs per deel bevatten). Setting is edo japan en 't verhaal gaat over real life figure Miyamoto Musashi, de beste samoerai die ooit geleefd heeft. Weinig indrukwekkend kan je mss denken, maar je vergist je: het verhaal is vooral psychologisch: what does it take to live be the sword, is het thema dat centraal staat. Hoewel tijdsgenoten helemaal anders dan bv. blade of the immoral of lone wolf and cub (hoewel de itto-ryo school hier ook in voorkomt). Alle drie behoren ze tot mijn favoriete reeksen. Ze hebben ook alle drie een andere invalshoek, een totaal ander accent. Qua tekenstijl is deze Vagabond zeker mijn favoriet. De kwaliteit van de gedetailleerde tekeningen is iets wat alleen een Japanner kan, iemand die er dag en nacht voor leeft.

 

vagabond-45604.jpgvagabond-45611.jpgvagabond-45548.jpg

Link naar reactie

Prachtige uitgaven, die Vizbig-edities. Ze staan hier op een goed zichtbare plaats zodat ik volop kan genieten van die doorlopende rugtekening.

 

 

dat komt er dan nog eens bij. + dat superieure papier.

 

én het grotere formaat :D

 

Jammer dat ze alleen maar 1 reeks in dit formaat hebben dat me interesseert. Die andere strips in dat formaat boeien me niet (dragonball  :e010:  )

Link naar reactie

én het grotere formaat :D

 

Jammer dat ze alleen maar 1 reeks in dit formaat hebben dat me interesseert. Die andere strips in dat formaat boeien me niet (dragonball  :e010:  )

 

interesseert "cross game" je niet? Volledig uitgegeven, 8 delen bij viz ook, groot formaat, ook 3 in 1, ik las  alleen het eerste deel online, maar 't is zeker één van mijn volgende volledige aankopen op papier :)

Link naar reactie

ik vermoed dat blade ook zo zullen uitgeven na deel 30, omdat het dan definitief gedaan is.

 

waarom vermoed je dat? Geven ze dat nu ook al uit en zijn daar hints voor?

Misschien moet ik ze dat maar eens gewoon vragen :)

Link naar reactie

ik vermoed dat blade ook zo zullen uitgeven na deel 30, omdat het dan definitief gedaan is.

 

waarom vermoed je dat? Geven ze dat nu ook al uit en zijn daar hints voor?

Misschien moet ik ze dat maar eens gewoon vragen :)

 

interesseert "cross game" je niet? Volledig uitgegeven, 8 delen bij viz ook, groot formaat, ook 3 in 1, ik las  alleen het eerste deel online, maar 't is zeker één van mijn volgende volledige aankopen op papier :)

 

Cross game. zocht ik even de vertaling op en blijkt het gewoon Kurosu Gêmu te zijn. Japans is toch redelijk simpel eigenlijk :D "kom hier" - komu heru. "Gaan we iets drinken" - Gana wii iêtsu duronku.

 

Anyway, ik vond cross game niet terug bij de vizbig. Ik vond 'm wel op de site, maar er staat geen grootte bij. Dus ik naar amazon :) 7,3 inches en vergeleken met bvb scalped dat 10 inches is, is dat dan toch weer kleiner. (18cm t.o.v. 25cm) Heb jij andere info?

 

Als ik vizbig ingeef op de viz site, dan zie ik maar een handvol reeksen in grotere formaten staan. Rurouni kenshin (goeie dingen van gehoord, maar eerst toch eens wat van lezen), dragonball (niet mijn ding) en nog eend rietal andere waar ik ook eerst even wat van wil lezen voor dat ik ze misschien ga kopen.

Link naar reactie

Ik ben trouwens nog steeds in vagabond bezig, deel 7 vd 11 (in vizbig editions, wat wil zeggen dat ze 700 pag per deel zijn en 3 tpbs per deel bevatten). Setting is edo japan en 't verhaal gaat over real life figure Miyamoto Musashi, de beste samoerai die ooit geleefd heeft. Weinig indrukwekkend kan je mss denken, maar je vergist je: het verhaal is vooral psychologisch: what does it take to live be the sword, is het thema dat centraal staat. Hoewel tijdsgenoten helemaal anders dan bv. blade of the immoral of lone wolf and cub (hoewel de itto-ryo school hier ook in voorkomt). Alle drie behoren ze tot mijn favoriete reeksen. Ze hebben ook alle drie een andere invalshoek, een totaal ander accent. Qua tekenstijl is deze Vagabond zeker mijn favoriet. De kwaliteit van de gedetailleerde tekeningen is iets wat alleen een Japanner kan, iemand die er dag en nacht voor leeft.

 

vagabond-45604.jpgvagabond-45611.jpgvagabond-45548.jpg

 

 

uit. fantastisch. er mogen nog 7000 pagina's komen wat mij betreft.

Link naar reactie

Blade of the immortal.

 

Ik begon vanmorgen te lezen en viel midden in een gevecht van Manji. Eigenlijk vind ik die gevechten nogal flauw. Manji krijgt altijd op zijn doos, qua vechtmachine is hij een dikke nul. Hij wordt altijd dik en dik verslagen maar dan zijn er weer die bloodworms die hem redden. Om eerlijk te zijn vind ik dat maar een beetje flauw.

 

MAAR dan ging het verhaal weer verder met de tocht van Rin langs de checkpost en de lotgevallen van Anotsu in de berg dojo en was ik toch weer tot over mijn oren in het boek gezogen. Daar ligt voor mij persoonlijk de sterkte van dit boek. Die Manji mag wat mijn betreft afgeserveerd worden en wat meer Rin (als ze niet onnozel doet) en Anotsu in zijn zoektocht naar de uitbreiding van de itto-Ryù.

Link naar reactie

gisteren een mail gehad dat ze het forwarden naar iemand die mijn vraag kan beantwoorden :)

ok. blade zal 30 tpbs tellen, dus in 10 boeken 3 in 1s zou perfect staan, formaat van vagabond (;)) en met een mooie rugtekening als vagabond zou ideaal zijn. Ik ga wel mijn tpbs houden. Zit al 28 volumes ver en neemt al bijna 1 plank (van de 100 die ik plek heb) in.

Link naar reactie

a bride's story 1 op papier.

een historisch realistisch verhaal dat je eigenlijk alleen in een manga kan lezen.

setting is azië 19de eeuw waar een jonge vrouw van 20, Amir, wordt uitgehuwelijkt aan een 8 jaar jongere jongen.

 

verhaal plakt instant aan je ribben. tekenstijl is waanzinnig getetailleerd. Enfin: gewelige aanrader dus.

 

family.jpgbride-backcover.jpg

 

DSCN3594.JPGbrides-story-interior.png

Link naar reactie

Blade of the immortal.

 

Ik begon vanmorgen te lezen en viel midden in een gevecht van Manji. Eigenlijk vind ik die gevechten nogal flauw. Manji krijgt altijd op zijn doos, qua vechtmachine is hij een dikke nul. Hij wordt altijd dik en dik verslagen maar dan zijn er weer die bloodworms die hem redden. Om eerlijk te zijn vind ik dat maar een beetje flauw.

 

MAAR dan ging het verhaal weer verder met de tocht van Rin langs de checkpost en de lotgevallen van Anotsu in de berg dojo en was ik toch weer tot over mijn oren in het boek gezogen. Daar ligt voor mij persoonlijk de sterkte van dit boek. Die Manji mag wat mijn betreft afgeserveerd worden en wat meer Rin (als ze niet onnozel doet) en Anotsu in zijn zoektocht naar de uitbreiding van de itto-Ryù.

ik lees dit nu pas.

het begint idd met die bloodworms, maar dat wordt al gauw achterwege gelaten. Vanaf deel 3/4 is er geen weg meer terug. je wordt er gewoon ingezogen. Lone wolf & cub, dat eerste deel is ook niet bepaald goed te noemen he? 't Is een epos, blade of the immortal, het moet op gang komen. Geloof me het kent zijn gelijke niet. De verhalen rond Anotsu & de itto ryu. De moeilijke verhouding tussen Manji en Rin: ik kan er geen genoeg van krijgen. 't Wordt afkicken als het laatste en 30ste deel verschijnt....

Link naar reactie

a bride's story. merci voor de tip, daar ga ik eens naar zoeken.

 

Wat BOI betreft, daar ben ik met je mee hoor. Het valt me wat tegen dat alle gevechten hetzelfde zijn. Manji zet een groot bakkes op, wordt in de pan gehakt (en dat mag je letterlijk nemen, al is er niet veel pan) en overleeft doordat de ander gedood wordt door ofwel een stommiteit ofwel een tijdelijek vriend van Manji. Dat vind ik niet zo goed aan BOI. Het echt goeie aan dit verhaal zijn rin en anotsu, de itto ryu, dat andere blonde vrouwke (sorry, effe naam kwijt), enz ... die personages maken het een zeer sterke manga. Die Manjij wordt gelukkig in de delen de ik nu aan het lezen ben, wat op een zijspoor gezet. En het leest weer echt als een trein.

Link naar reactie

a bride's story 1 op papier.

een historisch realistisch verhaal dat je eigenlijk alleen in een manga kan lezen.

setting is azië 19de eeuw waar een jonge vrouw van 20, Amir, wordt uitgehuwelijkt aan een 8 jaar jongere jongen.

 

verhaal plakt instant aan je ribben. tekenstijl is waanzinnig getetailleerd. Enfin: gewelige aanrader dus.

 

family.jpgbride-backcover.jpg

 

DSCN3594.JPGbrides-story-interior.png

 

In het Frans is er naast de gebruikelijk manga-grootte ook een veel grotere versie uitgekomen waar alles veel beter tot zijn recht komt.

Lijkt me eigenlijk in die vorm wel een vertaling in het Nederlands waard, omdat het net niet de doorsnee manga is en een breder publiek kan aantrekken.

Link naar reactie

IAls ik dit hier allemaal lees, dan denk ik dat dit het jaar wordt dat ik de manga ga (her)ontdekken en een aantal series ga herlezen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

In het Frans is er naast de gebruikelijk manga-grootte ook een veel grotere versie uitgekomen waar alles veel beter tot zijn recht komt.

 

:hartje:  :hartje:  :hartje:  :hartje:  voila, ik denk dat ik eens op zoek ga naar mijn eerste Franse papieren manga :D

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...