Ga naar inhoud

Manga Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

blade of the immortal uitgelezen tot waar ik het vorige keer heb kunnen vinden in de grote bibliotheek online. Deel 14.  Ik weet genoeg. Ik wil het voorlopig niet meer lezen, ik wil het einde nog niet kennen. Als dit ooit zou uitkomen op groot formaat schaf ik me dat aan. Maar de kans dat dit gebeurt is astronomisch klein (de mail naar viz blijft voorlopig onbeantwoord). Dus zal ik dit ooit nog wel eens digitaal kopen en dan terug helemaal lezen.

 

Goede reeks. Aanrader.

Link naar reactie

blade of the immortal uitgelezen tot waar ik het vorige keer heb kunnen vinden in de grote bibliotheek online. Deel 14.  Ik weet genoeg. Ik wil het voorlopig niet meer lezen, ik wil het einde nog niet kennen. Als dit ooit zou uitkomen op groot formaat schaf ik me dat aan. Maar de kans dat dit gebeurt is astronomisch klein (de mail naar viz blijft voorlopig onbeantwoord). Dus zal ik dit ooit nog wel eens digitaal kopen en dan terug helemaal lezen.

 

Goede reeks. Aanrader.

 

 

deel 30 is het laatste deel. de boekjes zijn redelijk groot van formaat vind ik, maar een 3 in 1 onmibus op groot formaat zoals vagabond (die andere schitterende serie) zou welkom zijn. met een schone rugtekeningen, 3 turven lang....misschien komt het er nog van want blade of the immortal geniet terecht veel status in het oosten.

Link naar reactie

 een 3 in 1 onmibus op groot formaat zoals vagabond (die andere schitterende serie) zou welkom zijn. met een schone rugtekeningen, 3 turven lang....misschien komt het er nog van want blade of the immortal geniet terecht veel status in het oosten.

 

i'll keep my fingers crossed (wel moeilijk typen op die manier)

Link naar reactie

Vinland saga 1

 

Een prachtige hardcover van 600 pagina's met daarin de eerste twee delen (van de 10 die al in het japans verschenen zijn).

In het nederlands bestaat er raar genoeg geen enkel vikingepos dat wat diepgang vertoont.

Het is wat vreemd dat een japanner zich waagt aan een volk dat hier heeft geheerst, maar hij doet dat met verve.

Dit belooft een geweldig epos te worden. Het heeft wat van de wijdsheid van berserk, maar met minder geweld en met meer aandacht voor personages.

 

Deel 2 ligt hier ook al klaar. Deel 3 staat te verschijnen voor maart.

 

Dikke aanrader!

Link naar reactie

13,09 bij bookdepository. Tot eind deze maand -10 procent op alles, dat is zelfs maar 11,7 € voor het te verschijnen deel 3. Deel 1 staat er 14,31, deel 2 14,14 eur, maar daar moet de 10 procent ook nog af he?

 

Het zijn wel net geen 500 pag inderdaad, maar kondansha comics bundelt wel twee delen in een erg mooie hardcover.

Ik las vandaag deel 2 en vind het fantastisch.

Link naar reactie

a bride's story 1 op papier.

een historisch realistisch verhaal dat je eigenlijk alleen in een manga kan lezen.

setting is azië 19de eeuw waar een jonge vrouw van 20, Amir, wordt uitgehuwelijkt aan een 8 jaar jongere jongen.

 

verhaal plakt instant aan je ribben. tekenstijl is waanzinnig getetailleerd. Enfin: gewelige aanrader dus.

 

En dus begon ik maar eens in a bride's story. De eerste deeltjes zijn super interessant. Maar op een bepaald moment (na die affaire met haar broers) vond ik het verhaal wat inzakken. Er zat geen schwung meer in en het bleef maar wat hangen, vond ik. Komaan, zei ik tegen mezelf (gelukkig was enkel de huisspin thuis, die keek me met een slaperig oog aan, maar mij kennende vond die het niet ernstig genoeg om de zeven andere ook open te doen). Komaan, aangeraden door een paar mensen én het is manga, de gelaagdheid die in een manga gestoken kan worden, moet zijn tijjd krijgen om te ontwikkelen. Ik nam even adem, liet de spin uit en begon weer te lezen.

Toen de antropoloog op pad ging, was ik weer helemaal in het boek gezogen. Dit gaf het boek voor mij de nodige zuurstof en met de spin spinnend en kwispelend op schoot las ik de rest in één ruk uit.

Dit is echt goed.

Het speelt zich af in oezbekistan in de 19e (20e?) eeuw. De russen staan op het punt om de 'stan' regio binnen te vallen. Inlijven bij het grote rijk. Die background komt heel af en toe als dreiging over het verhaal hangen. Maar het focust steeds op de mensen, de personages, de ontwikkeling van de karakters. En zoals de tital het al zegt, op de bruidjes in centraal noord azië van dat tijdperk. Niet enkel een boeiend sociologisch/antropologisch tijdsdocument, maar ook gewoon boeiend verteld en schitterend getekend.

Aanrader.

Volgende keer als ik eens geld heb (ja, het is weer op, zo'n spin vreet de oren van mijn kop) koop ik de grote franstalige versie (al zag ik dat de engelstalige versie niet veel kleiner was)

Link naar reactie

En dus begon ik maar eens in a bride's story. De eerste deeltjes zijn super interessant. Maar op een bepaald moment (na die affaire met haar broers) vond ik het verhaal wat inzakken. Er zat geen schwung meer in en het bleef maar wat hangen, vond ik. Komaan, zei ik tegen mezelf (gelukkig was enkel de huisspin thuis, die keek me met een slaperig oog aan, maar mij kennende vond die het niet ernstig genoeg om de zeven andere ook open te doen). Komaan, aangeraden door een paar mensen én het is manga, de gelaagdheid die in een manga gestoken kan worden, moet zijn tijjd krijgen om te ontwikkelen. Ik nam even adem, liet de spin uit en begon weer te lezen.

Toen de antropoloog op pad ging, was ik weer helemaal in het boek gezogen. Dit gaf het boek voor mij de nodige zuurstof en met de spin spinnend en kwispelend op schoot las ik de rest in één ruk uit.

Dit is echt goed.

Het speelt zich af in oezbekistan in de 19e (20e?) eeuw. De russen staan op het punt om de 'stan' regio binnen te vallen. Inlijven bij het grote rijk. Die background komt heel af en toe als dreiging over het verhaal hangen. Maar het focust steeds op de mensen, de personages, de ontwikkeling van de karakters. En zoals de tital het al zegt, op de bruidjes in centraal noord azië van dat tijdperk. Niet enkel een boeiend sociologisch/antropologisch tijdsdocument, maar ook gewoon boeiend verteld en schitterend getekend.

Aanrader.

Volgende keer als ik eens geld heb (ja, het is weer op, zo'n spin vreet de oren van mijn kop) koop ik de grote franstalige versie (al zag ik dat de engelstalige versie niet veel kleiner was)

 

 

ik ben blij dat je het lustte :)

ik ben benieuwd hoe het verdergaat, want na deel 5 is het verhaal van de antropoloog ook gedaan....gaan ze terug naar het eerste bruidspaar? komt er nieuw paar bij. afwachten maar!

Link naar reactie

Dit weekend ben ik begonnen in Pluto (Urasawa). Of eigenlijk herbegonnen, want een paar jaar geleden verscheen er eens een deeltje bij Glénat, als laatste stuiptrekking van de Nederlandstalige manga. Nu dus eindelijk de Engelstalige versie gekocht, en ik was vergeten hoe goed dat eerste deel wel was. Een veelbelovend begin.

Link naar reactie

Dit weekend ben ik begonnen in Pluto (Urasawa). Of eigenlijk herbegonnen, want een paar jaar geleden verscheen er eens een deeltje bij Glénat, als laatste stuiptrekking van de Nederlandstalige manga. Nu dus eindelijk de Engelstalige versie gekocht, en ik was vergeten hoe goed dat eerste deel wel was. Een veelbelovend begin.

Ja, goed idee. Die ga ik ook snel eens herlezen :)

Link naar reactie

Lone Wolf and Cub 9: Echo of the Assassin is prachtig, fantastisch, meesterlijk! 

 

Ik had even een pauze genomen van deze serie. Misschien heeft het te maken met mijn ADHD maar ik kan niet telkens uit 1 serie lezen. Heb intussen heel wat comics, manga en romans gelezen maar heb gelukkig LW&C weer opgepakt. Het gaf mij waar ik op hoopte: grote, bepalende momenten die het verhaal hard naar voren duwen. Ik kan enorm genieten van de 'one-shots' die vele hoofdstukken eigenlijk zijn maar ik ben blij dat de rode draad in het verhaal steeds duidelijker wordt. De cliffhanger van volume 9 is echt genieten. Hier wachtte ik op. Bring it on you Yagyu scum! ;) 

Link naar reactie

a bride's story 1 op papier.

een historisch realistisch verhaal dat je eigenlijk alleen in een manga kan lezen.

setting is azië 19de eeuw waar een jonge vrouw van 20, Amir, wordt uitgehuwelijkt aan een 8 jaar jongere jongen.

 

verhaal plakt instant aan je ribben. tekenstijl is waanzinnig getetailleerd. Enfin: gewelige aanrader dus.

 

family.jpgbride-backcover.jpg

 

DSCN3594.JPGbrides-story-interior.png

 

Deel 1 onderweg naar mij B)

 

(PS is niks voor jou Dio ;))

Link naar reactie

Lone Wolf and Cub 9: Echo of the Assassin is prachtig, fantastisch, meesterlijk! 

 

Ik had even een pauze genomen van deze serie. Misschien heeft het te maken met mijn ADHD maar ik kan niet telkens uit 1 serie lezen. Heb intussen heel wat comics, manga en romans gelezen maar heb gelukkig LW&C weer opgepakt. Het gaf mij waar ik op hoopte: grote, bepalende momenten die het verhaal hard naar voren duwen. Ik kan enorm genieten van de 'one-shots' die vele hoofdstukken eigenlijk zijn maar ik ben blij dat de rode draad in het verhaal steeds duidelijker wordt. De cliffhanger van volume 9 is echt genieten. Hier wachtte ik op. Bring it on you Yagyu scum! ;)

 

 

eerlijk: ik had dat ook bij lw&c. ik kwam pas bij deel 7 of 8 echt in het verhaal. daarna alles opnieuw gelezen en 't is heel de weg geweldig, eens je de juiste toon gevonden hebt. Hoogtepunten zijn pas vanaf delen 12/13.

Link naar reactie

eerlijk: ik had dat ook bij lw&c. ik kwam pas bij deel 7 of 8 echt in het verhaal. daarna alles opnieuw gelezen en 't is heel de weg geweldig, eens je de juiste toon gevonden hebt. Hoogtepunten zijn pas vanaf delen 12/13.

 

Daar verheug ik me dan ook heel erg op!

Link naar reactie

Net de eerste drie delen gelzen van Pluto. Ik had iets verwacht van hetzelfde niveau als Monster maar dit is nog veel beter! Ongelooflijk hoeveel Urasawa weet te verwerken in één reeks! Pluto is filosofisch, maatschappij kritisch en razend spannend. Urasawa wisselt op meesterlijke wijze diepzinnig commentaar over de zin van het bestaan af met momenten van ijzingwekkende spanning die je op het puntje van je stoel houdt. Net als in Monster is het tempo traag maar per boek zit er wel ergens een grote climax in die je dan weer stijl achterover doet slaan. Urasawa verliest nergens de diepere laag uit het oog en zorgt ervoor dat ook nergens de spanning weg zakt. de reeks zit vol boeiende en fascinerende personages. Gesicht is naar mijn mening één van de beste strippersonages aller tijden maar ook de andere personages zijn stuk voor stuk utimerate fascinerend en, ondanks dat het merendeel robots zijn, diep menselijk. Urasawa is niet alleen een meester van de suspense maar ook in staat echte vlees en bloed personages te creeëren zoals maar weinig dat kunnen. Pluto is naar mijn mening de perfecte mix van sci fi, drama en thriller. Eén van de beste reeksen die ik ken. De volgende drie delen net besteld. Ik kijk er nu al naar uit! (laatste twee zullen nog een weekje moeten wachten wegens budget op)

 

Voorlopige score: *****

 

Edit: klein minpuntje: het tekenwerk. Op zich top notch maar wat me opvalt is dat Urasawa steeds dezelfde mensen tekent. Zo lijkt die Perzische professor als twee druppers water op die bodyguard/huurmoordenaar uit Monster. Gesicht doet me sterk denken aan Lunge en Epsilon is zowat het evenbeeld van Johann Liebert. Een beetje lui dus maar met zo'n goed scenario verpest dat de reeks totaal niet voor mij.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Planetes. Ik heb hetzelfde 'meh' gevoel als bij Old Boy. De premisse is heel interessant, er zitten sterke passages en interessante personages in, maar het verhaal als geheel zwalpt, en de ontknoping stelde me teleur. Maar ah, het kon me genoeg boeien om uit te lezen. :-)

Kwam dat misschien niet ook omdat je spanning en of actie verwachte? Want dat doe ik niet. Planetes gaat over mensen in de ruimte die afval moteen verwijderen en over hun levens en dromen. Het klinkt mij heel goed in de oren maar ik verwacht niet op het puntje van mn stoel gehouden te worden erdoor.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Kwam dat misschien niet ook omdat je spanning en of actie verwachte? Want dat doe ik niet. Planetes gaat over mensen in de ruimte die afval moteen verwijderen en over hun levens en dromen. Het klinkt mij heel goed in de oren maar ik verwacht niet op het puntje van mn stoel gehouden te worden erdoor.

 

Nee, eigenlijk niet. Ik vond het een heel boeiende ontdekkingsreis van hoe mensen tegenover de ruimte staan, voor mij was de actie voldoende zoals ie er was. Maar er zijn zo ongelooflijk veel draadjes los laten hangen. Een klein voorbeeld:

 

Dat Kesslereffect. De consequentie ervan zou de onmogelijkheid van ruimtevaart moeten zijn voor minstens een paar generaties. Er stond veel op het spel. Ik wou weten hoe dat door die astronauten in hart en ziel verwerkt zou worden. Hoe de Jupitermissie nu niet meer terug zou kunnen keren en wat dat zou doen met Hachimaki en Ai. Hoe Fee onthaald zou worden voor haar pogingen om 't te voorkomen. Maar nee. Een paar deeltjes later en ze zijn rustig puin aan het ruimen. Niets aan de hand. Qué?

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Vinland Saga Book One is mij goed bevallen. Heel goed zelfs. Book one bestaat voornamelijk uit een flashback. Ik hoop dat het vervolg in tegenwoordige tijd mij net zo goed zal bevallen.

Link naar reactie

ALIVE door Taguchi Hajime.

 

Een indie manga, underground stuff las ik ergens.

 

Seemingly mundane events twist with an unusual presence of the unreal as the psyche of ordinary people is explored. Depression, time and thought are redefined. Alive is a collection of melancholy love stories saturated with sadness. Enter a world that is dark and disturbing - suicide is constantly contemplated and feelings of guilt, inadequacy and suppressed sexuality surface as identity itself becomes a terribly fragile thing.

 

Dit staat op de achterkant, zelf kan ik het niet beter zeggen. Korte verhalen die er ogenschijnlijk simpel uitzien, maar toch tamelijk mind bending om de zoveel bladzijden. Je moet er je gedachten bijhouden, zit subtiel in elkaar.

 

Dit boek vulde me met verwondering.

post-503-0-40385100-1396994746_thumb.jpeg

post-503-0-19254100-1396994780_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 1 month later...

Vinland saga 5 (de helft van bundel 3).

 

Waaw, gewoon waaw. Ik las nog niet zover online als dit, eens ik voel dat er iets goed is, stop ik met online lezen en koop ik het. Bij vinland was dat na deel 4. De eerste delen waren voorzal uitzetten van lijnen, setting en karakters. Zo moet ik nu concluderen na lezing van dit 5de deel, dat bol staat van de actie en intriges die eindelijk hun uitbarsting krijgen. Die leest als de opbouw en climax die de eerste cyclus van berserk kenmerkte. Je weet wat je moet doen als je dat goed vond. Snel naar deel 6.

Link naar reactie

uit! geweldig! het knappe is dat - in tegenstelling tot andere vikingstrips - de historische setting en personages primeren boven de gevechten. Pas nadat die setting nauwkeurig is opgebouwd, komt er wat actie. Dan zijn we 800 pagina's ver.

 

*spoilers*

 

knap is ook dat het verhaal steeds groter wordt. dat doet yukimura erg slim door op de lopende queeste nog een queeste bij te bouwen. In het begin volg je thorfinn en zijn vader, daarna thorfinn en zijn wraak tov askeladd, dan de strijd tussen askeladd en de groep rond thorkell the tall om londen en om de deense kroonprins canute. En nu, op het einde van deel 3 verplaatst hij het gewicht naar koning sweys van denemarken, die wel hele speciale plannen voor zijn tweede zoon canute heeft.

 

*end spoiler*

 

en zo komen we aan het einde van deze 3de omnibus, waarin yukimura een zeer boeiend en groeiend universum heeft uitgebouwd. Deze zomer omnibus 4 al. daarna zal het wel snel minderen, want de serie staat in het japans nog maar aan volume 14 (onmi 7 dus). voor één deel neemt yukimura 9 maanden tijd. een eeuwigheid in mangawereld eigenlijk, maar als het dit oplevert wacht ik daar graag op.

Link naar reactie

cross game 1-2-3 (bundel 1)

 

een manga over baseball die me erg weet te boeien en dat zegt al heel wat omdat ik niets met sport heb. het verhaal draait rond ko, een tienerjongen en een gezin met 4 dochters die nabij het baseballveld wonen. Levensecht en vol drama: zeer goed begin :)

Link naar reactie

cross game 1-2-3 (bundel 1)

 

een manga over baseball die me erg weet te boeien en dat zegt al heel wat omdat ik niets met sport heb. het verhaal draait rond ko, een tienerjongen en een gezin met 4 dochters die nabij het baseballveld wonen. Levensecht en vol drama: zeer goed begin :)

 

verder in cross game. bundel 3 (van de 8) ondertussen. Echt erg sterk weer. Over baseball, maar vooral over zoveel meer. Bij momenten ook echt grappig gewoon, vertederend nog meer. Hieronder een voorbeeldje (is van scanlation, 't valt vooral op hoe slecht de tekeningen zijn en hoe pover het hier vertaald is, het papieren boek is een heel stuk beter) om een idee te geven.

cross-game-497162.jpg

Link naar reactie

Had vandaag door hemelvaart onverwachts een vrije dag dus van de gelegenheid gebruik gemaakt een mangareeks te lezen: Heads. Was een zeer aangename verassing. Na een korte, noodzakelijk sentimentele proloog begint de spanning en die laat niet meer af tot het eind. Zeer beklemmend en ik durf zelfs te zeggen angstaanjagend. De schrijver neemt rustig zijn tijd om dit horrorverhaal van een man die zichzelf kwijt raakt langzaam uit te spinnen. En juist doordat het geleidelijk aan gebeurt weet je als lezer net als de hoofdpersoon niet wat er nu echt gaande is. En met ieder hoofdstuk wordt het verontrustender en naargeestiger. En dit allemaal zonder ook maar het kleinste beetje gore. Heads is een zeer intelligente, goed getekende en bijzonder knap geschreven psychologische horror manga die je in zijn greep houdt van begin tot ver nadat het afgelopen is. Eén van de engste stripreeksen in welk genre dan ook die ik gelezen heb. Absolute aanrader!

****1/2

heads-2623725.jpg

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...