Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
cinco

strips die een wirwar van emoties bij je opwekken

Recommended Posts

3 minuten geleden, Theoak zei:

Berlijn 1 door Marvano

Over de grenzen van de tijd

Ik neem aan dat je met Berlijn 1 de " 7 dwergen" bedoeld.

Verreweg het sterkste deel uit deze cyclus en inderdaad een album dat alle andere oorlogsvliegeniersverhalen wegblaast..

Deel dit bericht

Link naar bericht

Je kunt het natuurlijk ook omdraaien, in de wirwar van emoties in het "echte" leven even een moment van afleiding en/of

verstrooiing, je hersens kunnen en mogen verzetten.

Gisteravond las ik "De meesters van de gerst" weer eens, vooral het vijfde deel weet mij altijd weer te raken, Adrien Steenfort,

vrouw en zoon overleden, het verraad van zijn twee dochters, de demonen in zijn hoofd, en toch die veerkracht om alles op

alles te zetten voor het bedrijf met fatale afloop voor zichzelf.

Van Hamme werkt dit verhaal naar een apotheose toe waar bij je eigenlijk alleen maar verstild kan toekijken en misschien

zelfs ( althans voor mij )tot inspiratie kan dienen in de zin van tegenslag verwerken en dan doel ik uiteraard niet op de finale.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Een van mijn lievelingsreeksen, Willy.

Ik ben meer een verzamelaar dan een lezer, maar De Meesters van de Gerst vond ik erg de moeite.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Daytripper van Fabio Moon en Gabriel Ba. The Kindly Ones uit Sandman van Neil Gaiman. Doctor Star & The Kingdom of Lost Tomorrows van Jeff Lemire en Max Fiumara. Drie Schimmen van Cyril Pedrosa. Lydie van Zidrou en Jordi Lafebre. 3 Story van Matt Kindt. Rosalie Lightning van Tom Hart. The Last Lonely Saturday van Jordan Crane. Waarom Pierre dood moest van Olivier Ka. Als kind The Death of Captain Marvel van Jim Starlin. Blast en Het Verslag van Brodeck van Manu Larcenet. Essex County van Jeff Lemire. 'Hold me' uit Hellblazer van Neil Gaiman en Dave McKean. I Kill Giants van Joe Kelly en JM Ken Niimura. A Girl on the Shore van Inio Asano. Ontboezemingen van Olivier Pont. Om één of andere reden recent; Murder Falcon van Daniel Warren Johnson en Mike Spicer. En dan vergeet ik er vast nog een hoop...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gisteren en vandaag een groot aantal zogenaamde "Spannende Verhalen van Oom Wim" gelezen uit de jaren 60 Robbedoes.

De meeste verhalen hemeltergend slecht getekend op slecht paper, slecht ingekleurd en slecht verteld.

Met scenario's waar de honden geen brood van lusten.

Waanzinnige geschiedvervalsing over gevechten die nooit hebben plaatsgevonden met kostuums die gefantaseerd zijn door operagezelschappen of Hollywoodfilmregisseurs.

Er stonden gelukkig ook briljante strips in de Robbedoes van die zestiger jaren.

Dat blad herlees ik nu met zeer gemengde gevoelens...

Ach ja, je moet toch wat op een zonloze regenachtige zondag.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zonder twijfel de integrale uitgave van ‘Maus’.

Inmiddels heb ik ‘m al 3 keer helemaal uitgelezen en telkens moet ik ervan bijkomen.

Wat mij betreft ongeëvenaard, hoe krachtig Art Spiegelman het indrukwekkende en trieste concentratiekamp-verleden van zijn vader, én de soms moeizame vader-zoon relatie op papier heeft weten te zetten.

97F97BCA-B275-47BD-9B72-0A01AA149409.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Lost girls van Alan Moore.

Soms was ik echt helemaal ontroerd en vol spanning, het andere moment was ik botergeil en voelde ik me ietwat schuldig. 

61opi8cQSfL._SY445_.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...