Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Waakwater

Joodse strips

Recommended Posts

1 uur terug, kurisu74 zei:

In een discussie over Islam:

Persoon A: "De koran staat vol onzin"

Persoon B:"De Bijbel ook!"

Persoon A: "..."

Meestal maakt het een echte discussie onmogelijk. Job done :D

Het was meer:

A: hoe kan je jezelf een goeie gelovige noemen als je de regels niet volgt? 

B: er zijn miljarden gelovigen die niet alle regels volgen, dat lijkt geen onoverkomelijk probleem te zijn.

Maar we wijken opnieuw af en de O.P. heeft dat niet graag. Die Joodse strips die hierboven genoemd worden (en waarvan ik nog niets heb gelezen), zijn die ook grappig? Want een bepaalde vorm van humor is toch iets dat ik voornamelijk met Joden associeer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
40 minuten geleden, Tom B zei:

Het was meer:

A: hoe kan je jezelf een goeie gelovige noemen als je de regels niet volgt? 

B: er zijn miljarden gelovigen die niet alle regels volgen, dat lijkt geen onoverkomelijk probleem te zijn.

Maar we wijken opnieuw af en de O.P. heeft dat niet graag. Die Joodse strips die hierboven genoemd worden (en waarvan ik nog niets heb gelezen), zijn die ook grappig? Want een bepaalde vorm van humor is toch iets dat ik voornamelijk met Joden associeer.

Dan moet je voor de Eisners gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
22 uren geleden, kurisu74 zei:

Moet ik credenties (sp?) hebben om een mening te vormen?

Ja. Toch als je mening serieus genomen wilt worden anders stoot je maar wat hete lucht uit en dan komt dit spreekwoord van pas: "opinions are like assholes. Everyone's got one."

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 uren geleden, linthout zei:

Eisner! Schitterend! De originele cover van deze mijlpaal bevindt zich trouwens in Vlaanderen...

Een beetje in het verlengde, maar alle originelen van het magistrale kortverhaal "The Master Race" van de Joods-AMerikaanse striptekenaar Bernie Krigstein bevinden zich ook in Vlaanderen

image.png.35c0a4d801a1da9ef99b7ac18a537802.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, marioboon zei:

Ja. Toch als je mening serieus genomen wilt worden anders stoot je maar wat hete lucht uit en dan komt dit spreekwoord van pas: "opinions are like assholes. Everyone's got one."

Ik heb toch niks gezegd dat ik meer zou moet onderbouwen of kwantificeren dan ik gedaan heb? Maar soit laten we het laten rusten, want zoals al gezegd, het is niet fair tegenover de OP.

Deel dit bericht

Link naar bericht
8 uren geleden, kurisu74 zei:

Persoon A: "De koran staat vol onzin"

Persoon B:"De Bijbel ook!"

Persoon A: "..."

De correcte respons: persoon A: “Klopt. Ze staan beiden vol onzin.” 

De correcte respons op 99,9% van alle internet discussies: een plan uitdokteren om dat flesje met het pokkenvirus terug te verspreiden, een oorlog uit te lokken (op de plaats waar de discussiërende partijen wonen uiteraard) of wat hongersnood te veroorzaken want mensen hebben klaarblijkelijk te veel tijd en te weinig om handen. Dat moet je niet voeden met begrippen die eindigen op -isme. 

(Of je doet 1 statement en 1 weerwoord op het antwoord en laat het dan rusten voor wat het waard is... check and... check :D)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...