Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
De Tekentovenaar

Uitgevers voor mijn stripboek

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben tekenleraar, kunstenaar en heb een eigen tekenschool voor kinderen. Mijn grote wens was altijd om een stripalbum te maken, maar door gebrek aan geduld en tijd kwam het daar niet van. Nu ben ik inmiddels een dikke maand elke dag 8 uren aan het tekenen en schrijven en heb 8 pagina's klaar. Ik heb het vooral kinderen laten lezen en ze zijn onder de indruk. Ik schat dat ik nog een half jaar bezig ben om het stripboek af te ronden. Over een dikke week heb ik de eerste 10 pagina's klaar en het lijkt me leuk om deze naar diverse uitgeverijen te sturen. Zouden jullie mij tips en advies kunnen geven over hoe ik dat het beste kan aanpakken.

Als je het leuk vind kun je mij avontuur volgen op YouTube. https://www.youtube.com/c/DeTekentovenaars

Mvg,

Jeroen Boerstra

omslag ontwerp strip versie 6.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik zou nog niet te hard van stapel lopen.

Misschien eerst eens wat feedback vragen van gearriveerde collega's?

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, De Tekentovenaar zei:

Wie is Richard Menner?

Richard de Regt, o.a. van het Menner Maandblad

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, De Tekentovenaar said:

Bedankt! Ik heb een uitgever gevonden. Volgend jaar (2020) rond juli wordt de strip uitgegeven. Dat ging sneller dan ik dacht.

Proficiat en veel plezier met 't afwerken van de strip. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, linthout zei:

Had Vandersteen het wel juist?

Volgens mij is dat het geheim van de Vlaamse krantenstrip eerder dan van het striptekenen in het algemeen ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 21/8/2019 om 12:09, linthout zei:

Had Vandersteen het wel juist?

"Een strip moet lijken alsof hij uit de mouw geschud werd" lijkt mij al correcter.

Mogen we al weten welke uitgever?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nee ik denk echt dat Vandersteen gelijk heeft. Als je in de flow bent, dan teken je zoals een vogel zingt. Monet zei ook al zoiets over schilderen. Dat doe ik ook heel graag op dezelfde manier. Ik heb jaren lang elke dag getekend en nu heb ik eindelijk het geduld, de wilskracht, alle vaardigheden en het plezier waar ik zo lang op heb gewacht. Ik hoef niets meer te bewijzen aan mezelf en de mensen. De stripfiguren leven echt en alle verhalen heb ik in alle jaren geschreven als kinderboeken. Ik haal mijn inspiratie uit een onuitputtelijke bron. Eindelijk kan ik echt spelen en dat is ook gelijk het enige wat ik in het leven serieus neem. Spelen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 21/8/2019 om 17:11, De Tekentovenaar zei:

Haha ja ik ben de Tekentovenaar voor alle kinderen die bij ons komen. En Wanda is mijn vrouw. De twee kinderen staan symbool voor alle kinderen die hier komen. Dit is ons pretpark in Veendam www.kunstkot.nl

https://www.youtube.com/watch?v=o_VQTDaqhHc&t=50s

Dat pretpark: Hoe iemand zijn dromen waar maakt met beperkte middelen maar met ontzettend veel enthousiasme en vindingrijkheid!

SCHITTEREND! Ik doe mijn hoed af voor jou!

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 uren geleden, esteban² zei:

Ik gok Bonte?

Eh, nope, wegens teveel werk probeer ik niet teveel reeksen bij te nemen. Zeker dan Nederlandse auteurs omdat ik in Nederland niet zo makkelijk te vinden ben in de stripwinkels.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Azo.  Ik ben wel verrast moet ik zeggen.  Dit past perfect bij Bonte en moest er geld op Bonte als uitgever verwed worden, ik had heel wat ingezet. :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...