Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Mars Gremmen

Wilbert Plijnaar, Rotterdammer in Hollywood

Recommended Posts

Sigmund/Familie Fortuin/Stampede-tekenaar Peter de Wit en vormgever Rudy Vrooman maken een boek over hun vriend/collega Wilbert Plijnaar. In zeer beperkte oplage. Uit liefde voor zijn werk. Graag laat ik jullie wat pagina's uit het boek zien.

Mocht je het willen bestellen (en wie wil dat nou niet?!), lees dan de tekst hieronder.  

In november verschijnt de exclusieve uitgave Wilbert Plijnaar, Rotterdammer in Hollywood. Naast een uitgebreid dossier over deze stripmaker, scenarist, ideeënman, illustrator en story artist, bevat dit art book de legendarische en hilarische strips Koen Kalkoen en Ko en Oom Jo uit de Eppo. Daarnaast zijn de bijdragen aan Donald Duck en Pep opgenomen en bevat het een ruim overzicht van zijn stijlvolle oeuvre als illustrator. Wilbert Plijnaar is sinds 1995 woonachtig in Hollywood en heeft de afgelopen 25 jaar als story artist aan talloze succesvolle animatiefilms als Ice Age, Shrek en Despicable Me zijn naam verbonden. Deze periode krijgt in deze uitgave ruim aandacht in tekst en beeld.

Technische gegevens: Hardcover, circa 240 pagina’s in kleur, formaat 260 x 240 mm liggend, genaaid gebonden, prijs € 45,-

Wilbert Plijnaar, Rotterdammer in Hollywood verschijnt in een beperkte oplage. Om zeker te zijn van een exemplaar bieden wij u de mogelijkheid om nu vast te bestellen. Maak daartoe €52,50,- (boek plus verzendkosten) over op bankrekening NL 38 INGB 00048542 83 t.n.v. Peter de Wit-Strips o.v.v. Wilbertboek. Rond half november wordt het boek gestuurd naar het door u opgegeven adres.

U kunt ook uw bestelling afhalen bij de stand van Peter de Wit tijdens het Cross Comix festival in Rotterdam op zondag 17 november 2019. In dat geval maakt u €45,- euro over en ontvangt u ter plekke uw door Wilbert Plijnaar gesigneerde exemplaar.

Let op: als je het boek afhaalt op het Cross Comix festival moet je een toegangsbiljet kopen voor euro 17,50. Als je dat niet wilt kun je beter euro 52,50 betalen, dan wordt het boek gesigneerd thuisgestuurd.

BESTELLEN VANUIT BELGIË:

Pakket naar Belgie met track en trace is 13 euro, verpakken 2 euro.
Wordt het totaal 45 +15 = 60 euro.

image.thumb.png.1fe57c040e7ffe18d9043dc34af3f4b3.png

image.png

Deel dit bericht

Link naar bericht

Komt dat boek ook in stripwinkels te liggen? Want 15 euro verzendkosten naar Belgie is wel fors.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hoi Willy, ik heb de vraag aan Peter voorgelegd. Zijn reactie:

Nee, het boek komt niet in de (strip)winkel, het zou fijn zijn, maar dan kom ik niet uit de kosten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, linthout zei:

Fijn dat je hier ook wat reclame maakt voor dat boek! Dat is het zeker waard!

Ik vind het ontroerend hoe de ene collega een boek maakt over de andere. Zonder winstoogmerk. Dat zouden we allemaal moeten doen! Bovendien zijn het twee topauteurs. Alleen in België niet zo bekend, neem ik aan.

31 minuten geleden, De Wortel zei:

Ziet er erg mooi uit, ik heb hem besteld!

Top!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hoi Mars,

Zijn de boeken al gedrukt?

Zoja..

Is het dan ook mogelijk dat je het boek dan in Breda ophaalt.

Volgens Uitgeverij L Signeert  Peter de Wit  zaterdag in Breda.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Peter meldt: 

'Hoe eerder hoe beter. De helft van de oplage is nu weg.'

Zaterdag 14 september is Peter aanwezig op het Stripfestival Breda in de Eppo-stand. Hij brengt daar het boek onder de aandacht. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zojuist besteld. Hopelijk nog op tijd. :)

Op 11/9/2019 om 09:51, linthout zei:

Komt dat boek ook in stripwinkels te liggen? Want 15 euro verzendkosten naar Belgie is wel fors.

Ben je overstag gegaan? 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ja, in die zin dat een Nederlandse vriend het voor mij gaat meebrengen van dat festival in Rotterdam.

Nul euro verzendkosten.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Netjes! 

Ik hoop trouwens dat hij geen spijt krijgt van zijn bezoek aan dat festival... Maar dat terzijde :D

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ontmoet Wilbert Plijnaar!

Niemand minder dan de succesvolle en gedreven allround illustrator, striptekenaar, scenarist, story artist en regisseur Wilbert Plijnaar komt op uitnodiging van Cross Comix naar Nederland! Voor veel stripmakers en animatoren is de geboren Rotterdammer hun grote voorbeeld en leermeester. Bij het brede publiek is Wilberts werk wellicht nog bekender dan zijn naam; iedereen kent immers de Minions en Despicable Me, om maar twee voorbeelden te noemen van zijn werk.

zaterdag 16 november

Masterclass
Atrium Donner
(los ticket only)

zondag 17 november

Plijnaar en De Wit
Theater Rotterdam
(los ticket en passepartout)

https://crosscomix.nl/programma/wilbert-plijnaar/

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...