Ga naar inhoud

Wilbert Plijnaar, Rotterdammer in Hollywood


Mars Gremmen

Recommended Posts

Sigmund/Familie Fortuin/Stampede-tekenaar Peter de Wit en vormgever Rudy Vrooman maken een boek over hun vriend/collega Wilbert Plijnaar. In zeer beperkte oplage. Uit liefde voor zijn werk. Graag laat ik jullie wat pagina's uit het boek zien.

 

Mocht je het willen bestellen (en wie wil dat nou niet?!), lees dan de tekst hieronder.  

 

Quote

In november verschijnt de exclusieve uitgave Wilbert Plijnaar, Rotterdammer in Hollywood. Naast een uitgebreid dossier over deze stripmaker, scenarist, ideeënman, illustrator en story artist, bevat dit art book de legendarische en hilarische strips Koen Kalkoen en Ko en Oom Jo uit de Eppo. Daarnaast zijn de bijdragen aan Donald Duck en Pep opgenomen en bevat het een ruim overzicht van zijn stijlvolle oeuvre als illustrator. Wilbert Plijnaar is sinds 1995 woonachtig in Hollywood en heeft de afgelopen 25 jaar als story artist aan talloze succesvolle animatiefilms als Ice Age, Shrek en Despicable Me zijn naam verbonden. Deze periode krijgt in deze uitgave ruim aandacht in tekst en beeld.

Technische gegevens: Hardcover, circa 240 pagina’s in kleur, formaat 260 x 240 mm liggend, genaaid gebonden, prijs € 45,-

Wilbert Plijnaar, Rotterdammer in Hollywood verschijnt in een beperkte oplage. Om zeker te zijn van een exemplaar bieden wij u de mogelijkheid om nu vast te bestellen. Maak daartoe €52,50,- (boek plus verzendkosten) over op bankrekening NL 38 INGB 00048542 83 t.n.v. Peter de Wit-Strips o.v.v. Wilbertboek. Rond half november wordt het boek gestuurd naar het door u opgegeven adres.

U kunt ook uw bestelling afhalen bij de stand van Peter de Wit tijdens het Cross Comix festival in Rotterdam op zondag 17 november 2019. In dat geval maakt u €45,- euro over en ontvangt u ter plekke uw door Wilbert Plijnaar gesigneerde exemplaar.

Let op: als je het boek afhaalt op het Cross Comix festival moet je een toegangsbiljet kopen voor euro 17,50. Als je dat niet wilt kun je beter euro 52,50 betalen, dan wordt het boek gesigneerd thuisgestuurd.

 

BESTELLEN VANUIT BELGIË:

 

Pakket naar Belgie met track en trace is 13 euro, verpakken 2 euro.
Wordt het totaal 45 +15 = 60 euro.

 

Quote

 

 

image.thumb.png.1fe57c040e7ffe18d9043dc34af3f4b3.png

image.png

BLOGTWITTER • FACEBOOK

Link naar reactie
2 uren geleden, linthout zei:

Fijn dat je hier ook wat reclame maakt voor dat boek! Dat is het zeker waard!

 

Ik vind het ontroerend hoe de ene collega een boek maakt over de andere. Zonder winstoogmerk. Dat zouden we allemaal moeten doen! Bovendien zijn het twee topauteurs. Alleen in België niet zo bekend, neem ik aan.

 

31 minuten geleden, De Wortel zei:

Ziet er erg mooi uit, ik heb hem besteld!

 

Top!

BLOGTWITTER • FACEBOOK

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ontmoet Wilbert Plijnaar!

 

Quote

Niemand minder dan de succesvolle en gedreven allround illustrator, striptekenaar, scenarist, story artist en regisseur Wilbert Plijnaar komt op uitnodiging van Cross Comix naar Nederland! Voor veel stripmakers en animatoren is de geboren Rotterdammer hun grote voorbeeld en leermeester. Bij het brede publiek is Wilberts werk wellicht nog bekender dan zijn naam; iedereen kent immers de Minions en Despicable Me, om maar twee voorbeelden te noemen van zijn werk.


 

zaterdag 16 november

Masterclass
Atrium Donner
(los ticket only)

 

zondag 17 november

Plijnaar en De Wit
Theater Rotterdam
(los ticket en passepartout)

 

https://crosscomix.nl/programma/wilbert-plijnaar/

BLOGTWITTER • FACEBOOK

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
20 minuten geleden, AHMO zei:

Boek ontvangen!

(Met handtekening van Wilbert)

De boek ziet er goed uit.

Deze ga ik nadat ik "De neus in beeld",  van onder andere Aloys Oosterwijk uitgelezen hebt, lezen.

Wilbert kwam ik al bij de boekpresentatie "Stripkookboek" tegen waar ik deze foto kon maken

 

Boekpresentatie StripKookboek 2019-11-11 foto (c) Alex Odijk 2019-11-11 144.jpg

Is 'De neus in beeld' ook een tekstboek? Illustraties met tekst?

 

Link naar reactie

Ja, het is een tekstboek geïllustreerd door Aloys Oosterwijk.

Het gaat over de rechtszaak over Willem Holleeder

Aloys Oosterwijk is ook een rechtbanktekenaar.

(in Nederland mogen geen fotografen, bij rechtszaken, aanwezig zijn)

Hij heeft voor de Panorama rechtbanktekeningen plus achtergrondtekeningen van de zaak Holleeder gemaakt.

Met achtergrond verhalen van Vico Olling, Sjerp Jaarsma en Aloys Oosterwijk.

Zeer goed te lezen en ook voor mensen zoals ik die niet de rechtszaak heeft gevolgd.

Een aanrader!

Boekpresentatie Bij de neus foto (c) Alex Odijk 2019-11-05 098.jpg

Link naar reactie

Gisteren naar de boekpresentatie geweest en Wilbert eindelijk ontmoet. Hij had voor mij bijgaande tekening meegenomen uit Quest for Camelot, de eerste animatiefilm waar hij aan meewerkte in Hollywood. Ben er erg blij mee. 

En wat een prachtig boek, ik denk dat het helemaal uitverkocht is nu. Volgens Peter de Wit waren er niet veel exemplaren meer gisteren.

 

20191117_215340[1].jpg

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie
1 uur terug, Imajica zei:

Gisteren naar de boekpresentatie geweest en Wilbert eindelijk ontmoet. Hij had voor mij bijgaande tekening meegenomen uit Quest for Camelot, de eerste animatiefilm waar hij aan meewerkte in Hollywood. Ben er erg blij mee. 

En wat een prachtig boek, ik denk dat het helemaal uitverkocht is nu. Volgens Peter de Wit waren er niet veel exemplaren meer gisteren.

Mooie tekening! Het is inderdaad een prachtig boek geworden. Het boek heeft een oplage van 220 exemplaren, dus wie nog een exemplaar wil bemachtigen, niet te lang wachten.

 

Het interview met Wilbert en Peter was erg interessant en vermakelijk, het uur dat ook nog eens uitliep was te kort!

 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
14 minuten geleden, Michel zei:

Mooie tekening! Het is inderdaad een prachtig boek geworden. Het boek heeft een oplage van 220 exemplaren, dus wie nog een exemplaar wil bemachtigen, niet te lang wachten.

 

Het interview met Wilbert en Peter was erg interessant en vermakelijk, het uur dat ook nog eens uitliep was te kort!

 

Inderdaad. Wilbert had anekdotes genoeg ! Dat had nog wel een uurtje door mogen gaan. Alleen had de gebarentalen man wat moeite met het bijbenen.

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Het boek is uitverkocht. Maar...

 

Quote

Het boek Wilbert Plijnaar, Rotterdammer in Hollywood is helaas niet meer leverbaar. Bij voldoende belangstelling overwegen we een herdruk te maken. Als u interesse heeft ( 52,50 inclusief verzendkosten) heeft stuur dan een mail met uw naam en adres naar info@sigmund.nl o.v.v. Wilbertboek. Dan houden we u op de hoogte.

 

BLOGTWITTER • FACEBOOK

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...