Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Waakwater

Woorden die je door strips leerde kennen

Recommended Posts

33 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Die benzine wordt gebruikt als drijfvloeistof om de bathyscaaf te laten dalen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bathyscaaf

Yep, maar zonder elektromotoren en de daarvoor benodigde accu's kan de Schelvis van Sus en Wis alleen maar stijgen en dalen...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als je jezelf vragen gaat stellen over de bruikbaarheid van een Bathyscaaf dan is het misschien tijd om de suske en Wiske's achter je te laten. 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
48 minuten geleden, Retardi zei:

Als je jezelf vragen gaat stellen over de bruikbaarheid van een Bathyscaaf dan is het misschien tijd om de suske en Wiske's achter je te laten. 😂

Dat kan, maar pas als ik de schok heb verwerkt dat de technische snufjes in Sus en Wis niet echt blijken te werken 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 uren geleden, Retardi zei:

is het misschien tijd om de suske en Wiske's achter je te laten. 😂

NOOIT! ;)

Trouwens, als Star Trek accurate fantasie kan gebruiken, waarom Sus en Wis dan niet? Zelfs de fysica achter de Straalvogel van Jommeke klopte ergens nog wel, al vergat Jef Nys per ongeluk de krachten die op de opvangbak werken mee te tellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 uren geleden, Tanuki zei:

NOOIT! ;)

Trouwens, als Star Trek accurate fantasie kan gebruiken, waarom Sus en Wis dan niet? Zelfs de fysica achter de Straalvogel van Jommeke klopte ergens nog wel, al vergat Jef Nys per ongeluk de krachten die op de opvangbak werken mee te tellen.

:)

Ik begrijp je punt wel hoor. Maar het heeft geen plaats in een kinderstrip als Suske en Wiske.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Chloroform, natuurlijk. Wat zou een strip zijn zonder chloroform!

Ik vind er wel geen stripplaatje van, dus misschien vergis ik me? Ken ik chloroform uit strips? Ja toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 13/9/2019 om 12:58, Rik zei:

Grappig 😊Voor mij zijn het juist die typisch Vlaamse woorden als goesting, koer en wentelwiek. Veel geleerd van de Vlaamse rode reeks van Suske en Wiske en van Nero😉

Wentelwiek???????

Deel dit bericht

Link naar bericht
23 minuten geleden, Waakwater zei:

Chloroform, natuurlijk. Wat zou een strip zijn zonder chloroform!

Ik vind er wel geen stripplaatje van, dus misschien vergis ik me? Ken ik chloroform uit strips? Ja toch?

ga890601.gif

Deel dit bericht

Link naar bericht

... in een strip, bedoel ik. Ik wil niemand op slechte ideeën brengen.

Voorbeeld uit ik weet niet welke strip :

chloroform.jpg

Heel klassiek in de strip.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 18/9/2019 om 11:08, linthout zei:

Wentelwiek is geen Vlaams.

Hefschroefvliegtuig (bron: Buck Danny deel 6, uitgeverij Dupuis, Brussel, jaren 50)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Donderbus.  Synoniem voor kanon.
Steekijzer, hakijzer, steeklat...  Lambik wanneer hij het over zwaarden heeft, tijdens een van de vele terug-in-de tijd-reisjes.
Ijzeren vogel: primitieve indianenstammen die een vliegtuig beschrijven. In dezelfde categorie onder te brengen als wentelwiek.
Stalen ros: auto. Middeleeuwers en ander pre-industrieel volk dat in contact komt met 20e eeuwse technologie.
Maliënkolder. Hemd/tuniek,bestaand uit ijzeren ringetjes aan elkaar gevlochten, wat deel uitmaakte van het standaard gevechtstenu tijdens de Romeinse, vroeg-middeleeuwse en deels ook renaissance-tijd.  Bron: Rode ridder.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 11/9/2019 om 15:03, Kool Thing zei:

Voor ik die las, wist ik ook niet dat een Raap ook niet plantaardig kon zijn

164-Suske-en-Wiske-De-raap-van-Rubens-Ni

Tiens dat valt mij nu plots op en dit is niet de juiste topic maar de pose van lambik is omgekeerd van wat Rubens heeft geschilderd 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...