Ga naar inhoud

Maar wel in het Engels!


Neat Stuff

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

'This Was Our Pact' van Ryan Andrews. Uitgegeven door First Second.

 

Eén van de fijnste verrassingen van het jaar voor ondergetekende...

 

'Stand by Me' meets 'My Neighbor Totoro' in dit verbazingwekkende, magisch-realistische avonturenverhaal voor lezers van alle leeftijden.

 

In de nacht van het jaarlijkse Autumn Equinox Festival komen bewoners van de stad bijeen om papieren lantaarns de rivier af te laten drijven. De legende stelt dat ze, nadat ze uit het zicht zijn verdwenen, naar de Melkweg vliegen en schitterende sterren worden. Dit jaar zijn Ben en zijn klasgenoten vastbesloten om erachter te komen waar die lantaarns nou écht naartoe gaan, en ze sluiten een pact met twee eenvoudige regels: Niemand keert om naar huis. Niemand kijkt terug. Het plan is om de rivier op hun fietsen te volgen zo lang als nodig is om de waarheid te leren kennen. Het duurt echter niet lang voordat het pact door iedereen wordt verbroken met uitzondering van Ben en (tot Ben's teleurstelling) Nathaniel, de enige jongen waar niemand echt een klik mee heeft. Samen leggen Nathaniel en Ben een kronkelige weg af vol magie, verwondering en een onverwachte vriendschap. 

 

1810341508_9781250196958.IN04-min(1).thumb.jpg.50a1da24015b268cbfc4d1927ed5dab1.jpg

 

APR191749.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Het is hier alweer een tijdje stil dus ik dacht laat ik weer 'ns iets plaatsen.

 

Soms komt er een titel uit die je zó aangenaam verrast dat je die ontdekking het liefst van de daken wilt schreeuwen...

Dit drieluik is één van die titels;

 

The Dam Keeper van Robert Kondo en Dice Tsutsumi, uitgegeven door First Second.

 

Het leven in Sunrise Valley is rustig, maar buiten zijn grenzen schuilt de dood. Buiten het dorp hangt een duistere mist. De bewoners worden echter beschermd door een ingenieuze machine die bekend staat als de dam. De vader van Pig bouwde de dam en leerde hem hoe hij hem moest onderhouden. Dan doet zich een tragedie voor in het leven van Pig: de briljante uitvinder loopt de mist in en wordt nooit meer terug gezien.

Nu is Pig de stuwdam houder. Behalve zijn beste vriend, Fox, en pestkop Hippo, zijn er maar weinigen zich bewust van zijn niet-aflatende inspanningen. Tot overmaat van ramp daalt er een vloedgolf van zwarte mist af in Sunrise Valley. Om het gevaar te keren moeten Pig, Fox en Hippo de grootste dreiging trotseren: de wereld aan de andere kant van de dam.

Gebaseerd op de Oscar-genomineerde geanimeerde korte film met dezelfde naam, is 'The Dam Keeper' een weelderige, levendig getekende beeldroman van Tonko House mede-oprichters Robert Kondo en Dice Tsutsumi.

Geschikt voor alle leeftijden en iedereen die prachtig illustratiewerk weet te waarderen!

 

66759166_2570692372949452_4019401820626485248_o.jpg

 

66703406_2570692362949453_1079170967604822016_o.jpg

 

66826822_2570692409616115_8222617108966539264_o.jpg

Link naar reactie

Mooie tips, @Neat Stuff.  Héél veel interesse in This Was our Pact, op basis van je omschrijving en de zeer aantrekkelijke tekeningen.  Van The Dam Keeper wist ik niet dat er verstripping bestond.  De award-winnende kortfilm kende ik al.  Die is visueel om duimen vingers af te likken, dus deze zal vast in de smaak vallen.  Ik hoop in beide gevallen op vertaling, ooit.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
10 minuten geleden, esteban² zei:

Mooie tips, @Neat Stuff.  Héél veel interesse in This Was our Pact, op basis van je omschrijving en de zeer aantrekkelijke tekeningen.  Van The Dam Keeper wist ik niet dat er verstripping bestond.  De award-winnende kortfilm kende ik al.  Die is visueel om duimen vingers af te likken, dus deze zal vast in de smaak vallen.  Ik hoop in beide gevallen op vertaling, ooit.

Waarom wachten als je ze zó in het engels voor handen hebt? Ik zou zeggen trakteer jezelf  'ns op iets moois! De verstripping van The Dam Keeper ontstijgt het bronmateriaal zelfs. Mis het niet.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik weet dat het geen nieuw ontdekte 'Jommeke' of 'Piet Pienter en Bert Bibber' is en dus wellicht op weinig bijval kan rekenen op het forum maar ik plaats 'm toch maar even, al is het slechts voor mijn eigen genoegdoening.

 

'Lupus' van Frederik Peeters. Vertaald uit het Frans en uitgegeven door Top Shelf Productions.

 

Lupus Lablennorre is een man op de vlucht voor zichzelf. Als een kosmische Odysseus dwaalt hij van planeet naar planeet, achtervolgd door zijn verleden. Samen met met zijn jeugdvriend Tony onderneemt hij een visreisje als excuus om zich te verliezen in grote hoeveelheden geestverruimende middelen.  Wanneer het tweetal de mysterieuze Sanaa ontmoet en op sleeptouw neemt, raakt de de relatie tussen de levenslange vrienden verstoord. Als op een noodlottige dag tragedie toeslaat en Lupus en Sanaa moeten vluchten, wachten er nieuwe werelden op ze en vele manieren om te verdwijnen. Maar Lupus zal merken dat de ranken van vriendschap, liefde en familie niet zo gemakkelijk worden gescheiden.

 

Eindelijk is ie dan vertaald naar een voor mij leesbaar taalgebied. Frederik Peeters' meermaals genomineerd en onderscheiden, 392 pagina's tellende epos 'Lupus'.

Nou, ik kan jullie melden dat het mijns inziens het wachten ruimschoots waard was. Deze titel is een geheide kandidaat voor het eindejaarslijstje van 2020!

 

9200000107925435.jpg

Link naar reactie
  • 3 months later...

Tekstloze strips zijn dikwijls stijloefeningen, maar geslaagd in zijn geheel zijn ze zelden.

Daarvoor is het teveel experiment.

Zelfs het alom geprezen 'the arrival' vond ik maar zozo.

 

Alone is fantastisch. Het is "vertaald" in het Engels. Chaubouté's "the bench" is trouwens ook wreed goed.

 

71JTt+FJIrL.jpg

Link naar reactie
38 minutes ago, Timhardt said:

Tekstloze strips zijn dikwijls stijloefeningen, maar geslaagd in zijn geheel zijn ze zelden.

Daarvoor is het teveel experiment.

Zelfs het alom geprezen 'the arrival' vond ik maar zozo.

 

Alone is fantastisch. Het is "vertaald" in het Engels. Chaubouté's "the bench" is trouwens ook wreed goed.

 

71JTt+FJIrL.jpg

Ik heb  de franse versie 😉  😂

Link naar reactie
  • 1 month later...
Op ‎4‎/‎11‎/‎2019 om 15:34, Neat Stuff zei:

'This Was Our Pact' van Ryan Andrews. Uitgegeven door First Second.

 

Eén van de fijnste verrassingen van het jaar voor ondergetekende...

 

'Stand by Me' meets 'My Neighbor Totoro' in dit verbazingwekkende, magisch-realistische avonturenverhaal voor lezers van alle leeftijden.

 

In de nacht van het jaarlijkse Autumn Equinox Festival komen bewoners van de stad bijeen om papieren lantaarns de rivier af te laten drijven. De legende stelt dat ze, nadat ze uit het zicht zijn verdwenen, naar de Melkweg vliegen en schitterende sterren worden. Dit jaar zijn Ben en zijn klasgenoten vastbesloten om erachter te komen waar die lantaarns nou écht naartoe gaan, en ze sluiten een pact met twee eenvoudige regels: Niemand keert om naar huis. Niemand kijkt terug. Het plan is om de rivier op hun fietsen te volgen zo lang als nodig is om de waarheid te leren kennen. Het duurt echter niet lang voordat het pact door iedereen wordt verbroken met uitzondering van Ben en (tot Ben's teleurstelling) Nathaniel, de enige jongen waar niemand echt een klik mee heeft. Samen leggen Nathaniel en Ben een kronkelige weg af vol magie, verwondering en een onverwachte vriendschap. 

 

1810341508_9781250196958.IN04-min(1).thumb.jpg.50a1da24015b268cbfc4d1927ed5dab1.jpg

 

APR191749.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

Schitterend boek! Houdt ergens het midden tussen wat Myaziki doet en this one summer.

Echt een topper.

Meer tips graag.

(ben geneigd om ook the dam keeper nu aan te schaffen)

Link naar reactie

Persoonlijke Chester Brown top tot nu toe :

 

6. Mary Wept Over the Feet of Jesus: Prostitution and Religious Obedience in the Bible

5. The Playboy

4. I Never Liked You

3. Ed the Happy Clown

2. Paying for It

1. Louis Riel: A Comic-Strip Biography

 

Alles krijgt 5 op 5 natuurlijk, eerste klasse comics in mijn boek.

Moeilijk te rangschikken eigenlijk, ze zijn allemaal super ! (Inclusief de notes :))

 

The Little Man heb ik liggen en moet ik maar eens vlug lezen !

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...