Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
cinco

de stripprofessor: jouw favoriet? En is het een archaïsch concept?

Recommended Posts

5 uren geleden, Peter Motte zei:

Daar was ik vroeger dol op. Lang geleden dat ik er nog iets van heb gelezen.

Er staat in Rochefort (België) een standbeeld voor de auteur, Devos, en heel terecht. Die man heeft massa's strips getekend van heel diverse aard.

Echt nog nooit iets van de man gelezen. Terwijl de titel mij wel aansprak. Echt zo'n reeks die ik nooit ben tegengekomen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mr. Kweeniewa en Geniale Olivier (1969 - 1988?) M. Rectitude et Génial Olivier

alles tesamen toch een album of 17, dacht ik 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 7/10/2019 om 17:52, Aleksandr zei:

Genial_Olivier_003_-_Olivier.jpg

niet echt een prof maar toch een uitvinder, meestal van kattekwaad... :P

Ik vond het altijd een spagaat dat Olivier zo'n waanzinnige dingen kon uitvinden terwijl hij duidelijk lak had aan de schoolbanken. Waar heeft hij dan zijn wetenschappelijke kennis vandaan?

Het was wel een enorm leuke reeks. Mij is vooral die episode bijgebleven waarin hij zijn leraar nachtmerries bezorgt met vraagstukken die altijd eindigen met "Hoe oud is de kapitein?" terwijl er in het vraagstuk geen sprake is van een kapitein.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Werner zei:

Ik vond het altijd een spagaat dat Olivier zo'n waanzinnige dingen kon uitvinden terwijl hij duidelijk lak had aan de schoolbanken. Waar heeft hij dan zijn wetenschappelijke kennis vandaan?

Dat zie je toch vaker, dat gasten die te slim zijn de school maar niets vinden omdat het tempo en niveau veel te laag ligt voor hun doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Tom B zei:

Dat zie je toch vaker, dat gasten die te slim zijn de school maar niets vinden omdat het tempo en niveau veel te laag ligt voor hun doen.

Ik heb dat in mijn rijke ervaring (>25 jr) nog niet gezien, gasten die te slim zijn voor school. Wat ik al wel talrijke keren heb gezien zijn gasten die DENKEN dat ze te slim zijn voor school.

Deel dit bericht

Link naar bericht
58 minuten geleden, Werner zei:

Ik heb dat in mijn rijke ervaring (>25 jr) nog niet gezien, gasten die te slim zijn voor school. Wat ik al wel talrijke keren heb gezien zijn gasten die DENKEN dat ze te slim zijn voor school.

Het gaat hem er niet om dat ze te slim zijn voor school, maar wel dat ze te slim zijn om de leerstof aan het tempo te leren zoals ze in de klas wordt gegeven.

En jammer genoeg wordt er niet genoeg gedifferentieerd en krijgen die leerlingen geen aangepaste leerstof. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...