Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Waakwater

Historisch en vernieuwend

Recommended Posts

Ik zag in het Te Koop-gedeelte dat iemand z’n serie van Chinaman verkocht. Dat vond ik gek, want het is toch een topreeks.

Het was echt zo’n reeks die je met plezier volgde. Niet in het minst omdat het toch een geschiedenis is die hier heel weinig belicht wordt.

Zijn er nog zo’n series die historisch vernieuwend zijn en qua verhaal ook iets te bieden hebben?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Voor mij verdienen Hermann's Torens van Schemerwoude het predikaat historisch vernieuwend.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minuut geleden, Ambreville zei:

Les Indes Fourbes van Guarnido. Wel geen serie, en een moedwillig vertraagde vertaling door Utgeverij L. Onovertroffen.

Ken’k niet. Begrijp ik dat het nog niet vertaald is? 

EDIT: nu ik de cover zie, herken ik de strip. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat beschouw je als historisch vernieuwend? Ik zou namelijk geen titel kunnen bedenken.. en ik geef toe.. dat kan aan mij liggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik weet ook niet precies wat er bedoeld wordt, maar ik zeg "De gezellen van de schemering". Begint vrij historisch, en gaat dan via bestaande mythologie zo het hoofd van Bourgeon in.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Historisch en vernieuwend hebben eigenlijk een tegenstelling in zich. Ik heb het vernieuwend opgepakt als de gekozen invalshoek om het (historische) verhaal te vertellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zelf nooit gelezen maar de As van de Katharen is wel historisch vrij correct.

Arelate is ook interessant.

En in zekere zin is From Hell ook vernieuwend geweest en wordt ie ook ondertussen op dezelfde piëdestal gezet als andere boeken over Jack the Ripper

Deel dit bericht

Link naar bericht

De meeste reeksen van Mitton hebben ook wel een historische insteek, weliswaar een stuk aangedikt. Heb de meeste van die reeksen graag gelezen. Mijn favoriete Mitton reeks is schipbreukelingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...