Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Waakwater

Tekenkunst

Recommended Posts

Ik kwam een filmpje tegen op twitter en ik vind het moeilijk te geloven dat iemand zo kan tekenen zonder voorschets.

Hoe plaatst hij de dingen zo goed in perspectief en correct in de ruimte?

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, Waakwater said:

De compositie en uit, wat uw af te beelden voorwerp/figuur/decor, bestaat qua materiaal etc... is al vastgelegd in je gedachten vooraleer je het zal uittekenen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Met vulpen/fountain pen. Heerlijke lijn. Ook heel geschikt om potloodtekeningen te inkten. Itt fineliners.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 28/9/2019 om 11:08, Waakwater zei:

Ik kwam een filmpje tegen op twitter en ik vind het moeilijk te geloven dat iemand zo kan tekenen zonder voorschets.

Sommige mensen kunnen dat uit hun hoofd.  Mijn vader kon dat vroeger met voertuigen als auto's en vrachtwagens, machines allerhande, technische onderdelen of gebouwen, met gelijk wel perspectief.  Allemaal realistisch.  Zomaar, uit het niets.  Geen voorbeeld, geen voorschets, hij begon er gewoon aan.  En je kon er van op aan dat die redelijk klopten. Het straffe is dan nog dat hij eigenlijk bijna nooit tekende en dat ook nooit ergens leerde. En hoe technischer de tekening, hoe beter hij dat kon.  Ik tekende 'onnozele mannekes', wat hij dan weer absoluut niet kan.  Hij tekende wat ik omschreef, wat ik dan weer helemaal niet kan.  Zelfs niet mét voorbeeld.

Mooie dingen in de video's hierboven!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat klinkt inderdaad wel straf, Esteban. En nu ben ik - en anderen waarschijnlijk ook - toch wel nieuwsgierig naar de tekenkunde van je vader. Is er soms mogelijkheid om eens een filmpje of zo te posten? Zou de brave mens wel nog eens zo'n schetsje willen vervaardigen? Ik vind dat toch vrij intrigerend om zien.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Helaas niet.  Toen mijn ouders hun zaak verkocht hebben, zijn al die documenten verdwenen.  Hij heeft het, met uitzondering van een deel van een motorblok en het uittekenen van een keuken in 3D, ook niet meer gedaan sinds dan.  En hij doet het ook niet voor zijn plezier, enkel wanneer het 'moet'.  Jammer, want dat is talent vergooien, imo.  Hij is wel énorm geïnteresseerd in zo'n Wacom, sinds hij dat gezien heeft ... dus wie weet.  One can hope. :)  Al kan hij eigenlijk niet zo goed met de computer werken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik zou alleszins niet aflaten om uw pa te blijven stimuleren om een en ander eens op papier te zetten en/of met een Wacom te genereren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Van een paar van deze gasten zou je willen dat ze een strip gingen maken. Volgens mij heeft die Kim Jung gi dat ook gedaan, trouwens. Iets met Morvan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 30/9/2019 om 09:15, Waakwater zei:

Je vader moet toch'n doel in't leven hebben. Misschien is zijn doel tekenen. Zet 'm aan't werk. 

Aan doelen geen gebrek, aan tijd wel. :) Die mens zit tot over zijn oren in de bezigheden, of het nu van moetes of willes is.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nope.  Het is vooral een doodbrave man die zijn eigen belang of plezier opzij zet om er te zijn voor anderen.

Maar goed, terug on-topic.  Nog zo van die indrukwekkende filmpjes?  Ik kan er zo in drie tellen geen vinden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Leuk om te zien.  Maar dat is natuurlijk wel met voorschets en heel den batteklank.

PS: Turn off sound!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat soort tekenaars zijn freaks of nature. Beetje zoals die zangers of muzikanten die een volledig nummer perfect kunnen naspelen nadat ze het één keer hebben gehoord, of mensen die een tekst uit hun hoofd kennen nadat ze het één keer hebben gelezen (of gezien).

Het blijft indrukwekkend natuurlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Inderdaad, in zulke dingen zijn ze goed, maar bv. alleen om een brood bij de bakker gaan is dan weer onmogelijk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...