Ga naar inhoud

Advies ivm uitgevers


voressima

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ik ben op zoek naar tips over welke uitgeverijen, klein of groot, een optie zouden zijn om aan te spreken ivm het uitgeven van de Nederlandse vertaling van een bepaalde strip.

 

Misschien al gekend door sommigen onder jullie: de strip Belzebubs, door JP Ahonen (Finland). Een zwart-wit komische strip die gaat over een "black metal" gezin en de weg naar succes van de band die de vader oprichtte; met strips die gaan over gewone familie situaties (met een kantje), hun liefdesleven, band problemen, etc, en die best wel wat grapjes hebben die vooral gericht zijn op wie kennis heeft van metal muziek, maar zeker ook gesmaakt kunnen worden door wie het genre totaal vreemd is. Grappig, luchthartig, en ongewoon.

 

Begonnen als online neven-projekt, en ondertussen toch al vertaald en uitgegeven in 6 talen, met meer op komst. (in de meeste edities iets van een A5 formaat, ca. 128p)

 

Alleen de Nederlandstalige markt ligt wat moeilijker, blijkbaar. Vandaar dat ik even hier kom polsen - ik ken de tekenaar een beetje, en wil hem toch wat op de goede weg helpen zetten.

 

Dus, als iemand denkt van "hé, dit lijkt me best wel iets voor (insert uitgever)" of "kan geen kwaad om even te checken bij...", laat aub een bericht achter!

 

Alvast bedankt!

30706280_835462559983142_5965409605038112768_n.jpg

71134136_1191131631082898_6921698904014585856_n.png

Link naar reactie

Belzebubs is begin maart 2019 aan de stripwinkels verspreid door Strips In Voorraad en Pinceel. Een beetje stripwinkelier heeft 'm gewoon op stock en waarschijnlijk al in de Engelstalige versie verkocht aan de doelgroep. Gezien de 'niche' vraag ik me zeer af of er voor een Nederlandstalige versie dan nog een platvorm over blijft dat groot genoeg is... Maar goed, niet geschoten is altijd mis. Ik denk ook dat Concerto Books de meest voor de hand liggende optie zou zijn.

Link naar reactie
8 uren geleden, Neat Stuff zei:

Belzebubs is begin maart 2019 aan de stripwinkels verspreid door Strips In Voorraad en Pinceel. Een beetje stripwinkelier heeft 'm gewoon op stock en waarschijnlijk al in de Engelstalige versie verkocht aan de doelgroep. Gezien de 'niche' vraag ik me zeer af of er voor een Nederlandstalige versie dan nog een platvorm over blijft dat groot genoeg is... Maar goed, niet geschoten is altijd mis. Ik denk ook dat Concerto Books de meest voor de hand liggende optie zou zijn.

 

Lijkt me inderdaad ook, in het Nederlands gaan die grappen half zo leuk zijn en de doelgroep wil die ook in het Engels.

Link naar reactie

Bedankt voor de tips al, iedereen!

 

Als de Nederlandse vertaling inderdaad de moeite niet blijkt, dan komt die er inderdaad gewoon niet. Maar wie niet waagt, niet wint, of zoiets. Best wel wat stripfanaten die de anderstalige afdeling van de plaatselijke striphandel links laten liggen, of het nu Engels of Frans is.

 

22 uren geleden, Aerogi zei:

er bestaat daar een geweldige muziekvideo van, echt hilarisch vind ik. 

Er bestaat er nog een tweede, gemaakt vóór deze, niet zo grootschalig, maar best ook wel grappig. Ook daar loopt alles verkeerd. "Blackened Call" Zeker ook bekijken als dit je ding is! (niks kan echter tippen aan het hoogtepunt van "Cathedrals of Mourning" XD)

 

3 uren geleden, esteban² zei:

Misschien nog een leuk idee om hier een animatiereeks van te maken.  Ik denk dat daar toch een publiek voor is.  Metalocalypse vond ik destijds uiterst vermakelijk. (Adult Swim)

Mocht de tekenaar zichzelf kunnen laten klonen en iemand hem een grote zak geld gaf, dan werd je wens zeker vervuld ;)  Misschien ooit eens.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...