Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
Chorasan

Serie gezocht

Recommended Posts

Vandaag met een collega jeugdherinneringen zitten ophalen aan  oude tekenfilmseries. Toen we bij Ovide en zijn vriendjes aankwamen hadden we beiden een ander idee over de hoofdrolspeler in deze serie. Waar ik aan de blauwe vogel dacht, dacht hij aan een witte hond. Op youtube meteen de juiste Ovide (de blauwe vogel, die herkende hij trouwens ook meteen)  gevonden, maar de witte hond waar mijn collega aan dacht kwam me ook bekend voor toen hij hem beschreef. Een vrij dik exemplaar met vermoedelijk een hoedje op, mogelijk ook op een eiland. Ik denk wel dat dit een strip was, en geen tekenfilmserie. Deze stond vermoedelijk in het  lager onderwijs schoolkrantje zonneland of zonnestraal. Volgens mij heeft hij ook ooit eens hier de revue gepasseerd. Tekenstijl lijkt op die van Ovide, maar is volgens mij in zwart-wit met mogelijk wat roodtinten. Nu laat het ons natuurlijk niet los. Iemand een idee?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mag een slotje op of verwijderd. Heb al een pb gehad. Diogenes van Godi was de reeks. Zonder hoedje dus...

Deel dit bericht

Link naar bericht
13 hours ago, Chorasan said:

Mag een slotje op of verwijderd.

Naah, ik zet geen slotjes op jeugdnostalgie. ;)

Zelf dacht ik dat 't misschien over Dommel ging.

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 uren geleden, Yncke zei:

Naah, ik zet geen slotjes op jeugdnostalgie. ;)

Zelf dacht ik dat 't misschien over Dommel ging.

Met semafoor. Oh, nostalgia

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 11/10/2019 om 22:48, Rork zei:

Geen slotje zonder pics!

Tekenfilmserie Ovide en zijn vriendjes, met karakters bedacht door Godi.

Ovideenzijnvriendjes201.jpg

Strip Diogenes door Godi.

godi diogenes.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...