Ga naar inhoud

Wat is de beste S&W adaptatie naar een ander medium?


cinco

Recommended Posts

Poppenkast, live-action, cgi, traditioneel geanimeerd, musical...

Suske en Wiske hebben al vele pogingen ondernomen om door te breken in een ander medium los van het stripverhaal.

Maar in hoeverre was het geslaagd?

Heb je een favoriet of verbleekt het allemaal in de schaduw van hun originele biotoop die uit stroken en tekstballonnen bestaat? 

 

lZZI1v3M_3103140702351.thumb.jpg.645e42b85e226eb259d44f7714b95083.jpg

 

4-49-1920x1080.jpg

 

1920_0_visual_71136_jpg.thumb.webp.6076175e3b5ddf68898c97d11a32bb21.webp

 

IMG_7205.thumb.JPG.0785d05549598ad97a025772b2ef5189.JPG

 

hqdefault.jpg

 

Link naar reactie

Van de poppenkast was ik énorme fan als kind, helemaal geweldig was dat.  Maar of het ook de beste adaptatie is? Dat durf ik nu niet meer te zeggen.  Onweerstaanbaar charmant, dat wel. Eigenlijk vond ik de nogal houterige handgetekende tekenfilmserie nog het beste, denk ik. 

De musical(s) kon ik niet smaken, de computer-geanimeerde film was ook maar een half geslaagde poging.  De live-action film heb ik altijd al vermeden nadat ik daar clips van gezien had.  Misschien onterecht.  Mogelijk. 

Alle gekheid op een stokje: Junior Suske en Wiske, dat is eigenlijk een prima adaptatie van de Junior Suske en Wiske reeks.  Eigenlijk is dat de beste.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
1 uur geleden, Waakwater zei:

Ik vind het altijd schattig als volwassenen serieus over kinderzaken praten. 

Graag zou ik ook meer praten over verstoppertje of tikkertje en wat de beste hinkel-methodes zijn, wie welke knikkers heeft en wat suske nu weer allemaal uitsteekt. 

Graag. Ga je maar verstoppen. Wij tellen met zijn allen tot 1.000.000.000.000.000.000.000.000 en 10.

 

 

 

Link naar reactie

Liedjes uit de eerste musical zitten toch nog goed ingebakken bij vrienden die de voorbije 20 jaar geen strip meer hebben bekeken.

”de geur van’t avontuur” of “als twee rietjes in een limonadeglas” zijn zinnen die bij meer 30-40 jarigen een warme glimlach van herkenning op hun gezicht zullen toveren dan je zou verwachten.

Link naar reactie

Ik negeer Waakwater even om te zeggen dat ik het toch jammer vind dat er in al die jaren nooit een fatsoenlijke tekenfilm (tekenfilms zijn voor alle leeftijden) van zo'n populaire strip als Suske en Wiske is geweest. Er zijn vele verhalen waar men zich op had kunnen baseren en er zijn in België genoeg goede tekenfilms geweest, zonder zich naar de 3D-tekenfilms te richten. De Texasrakkers vond ik echt niet mooi, Acor (en ik zeg niet vaak op dit forum dat ik iets niet mooi vind), en de ontmaskering/onthulling van de bandiet klopte helemaal niet met het album.

 

Link naar reactie
36 minuten geleden, cartoonesk zei:

Ik negeer Waakwater even om te zeggen dat ik het toch jammer vind dat er in al die jaren nooit een fatsoenlijke tekenfilm (tekenfilms zijn voor alle leeftijden) van zo'n populaire strip als Suske en Wiske is geweest. Er zijn vele verhalen waar men zich op had kunnen baseren en er zijn in België genoeg goede tekenfilms geweest, zonder zich naar de 3D-tekenfilms te richten. De Texasrakkers vond ik echt niet mooi, Acor (en ik zeg niet vaak op dit forum dat ik iets niet mooi vind), en de ontmaskering/onthulling van de bandiet klopte helemaal niet met het album.

 

 

Eén record hadden ze in ieder geval gebroken met De Texasrakkers.

Dat van Duurste Vlaamse Film Ooit.

Link naar reactie

De film en de computeranimatiefilm. Maar de strips blijven toch het beste. Die hebben iets wat zich moeilijk laat vertalen naar een ander medium. De absurde humor, de fantasie... de budgetten zijn hier te klein om dat deftig te kunnen vertalen naar bewegend beeld (een Jommeke-tv reeks lijkt me bijvoorbeeld véél gemakkelijker te maken).

 

Raar dat er nooit een S&W-roman is gepubliceerd.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...