Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
cinco

originele stripstijlen

Recommended Posts

Vele strips kun je onderbrengen in één of ander stijl, maar daarnaast zijn er ook striptekenaars die al dan niet doelbewust van de platgetreden paden afwijken en frisse visuele traktaties aan de stripliefhebber verschaffen. 

Hierbij denk ik bijvoorbeeld dadelijk aan het oeuvre van Johan De Moor of Hanco Kolk.

Wat zijn jullie favoriete voorbeelden van striptekenaars die grafisch hun eigen weg volgen?

cf394ecc-5fda-11e6-83c0-460e1d4cf04e.jpg

06_Meccano1-P.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Te omschrijven als 'alternatief' maar wel heel origineel en vindingrijk qua vormgeving, vind ik de strips van Nikita Mandryka, bekend van De gemaskerde komkommer, helaas niet vertaald in het Nederlands dus hier niet echt bekend.

couv-concombre-mosquito.jpg

Concombre dans spirou 1.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Andreas, zonder twijfel. Die heeft een zeer eigenzinnige stijl. En dan heb ik het niet louter over zijn tekeningen maar ook de bladindeling, overgangen, perspectieven... Bovendien legt hij zichzelf in sommige albums “beperkingen” op, bvb een heel album met close ups, een heel album zonder tekst etc.

Deel dit bericht

Link naar bericht

image.thumb.png.0ccb51eb54738b338207e866e4e5588c.png

Zalozabal

Een van de weinige tekenaars waar ik geen vat op krijg, het irriteert en fascineert mij tegelijkertijd.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...