Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
cinco

Kan men een angstgevoel creëren met een stripverhaal?

Recommended Posts

Ik heb 't voor gehad toen ik voor de eerste keer het stuk in Locke and Key waar de schaduwen de Locke-kinderen aanvielen, las. Toegegeven, het was avond, ik had 't gezellig gemaakt met wat gedimd licht en flakkerende kaarsjes, maar toch, het blijft een heel knappe scène.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik moest ook meteen aan Thorgal Alinoe denken was zeven of acht toen ik deze voor het eerst in kuifje las.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 hours ago, Tom B said:

Dat is idd van Paul Geerts, wat me een beetje verwondert, want de verhalen van Geerts zijn meestal een stuk liefdevoller dan die van Vandersteen.

De eerste ingekleurde S&W-albums hadden vaak nogal een duister kleurgebruik. Dat was een van de redenen dan ik albums als de Koddige Kater en de Dulle Griet niet echt aangenaam vond om te lezen. Die sfeer stond me niet aan.

Geerts heeft volgens mij wel meer relatief donkere albums op zijn naam toch? Poppenpakker is wellicht een van de donkerste 

Deel dit bericht

Link naar bericht

De zonnemummie is gewoon pure horror. Zoals die mummie uitgepakt wordt en daar dan Jommeke in stak... zoiets zie je niet meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Eigenlijk zijn we toch echt een bende sissy’s geworden hé :D

Wat in de 21ste eeuwse onder horror valt, viel in de 20ste eeuw gewoon onder avontuur. 

Angstig werd ik niet, maar in “Alleen” met die vliegen en die beestjes en de hoop “wtf” zat ik toch wel goed mee in’t verhaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb lang niet alle s&w gelezen, maar veel donkerder dan De Gramme Huurling kan het toch moeilijk worden? Die strip heeft me lang achtervolgd. Als je daar nu op terugkijkt is dat toch niet echt geschikt voor jonge kindjes. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 hours ago, lukoste said:

Ik heb lang niet alle s&w gelezen, maar veel donkerder dan De Gramme Huurling kan het toch moeilijk worden? Die strip heeft me lang achtervolgd. Als je daar nu op terugkijkt is dat toch niet echt geschikt voor jonge kindjes. 

Met die onvernietigbare houten beelden waar tegen ze moesten vechten op het einde - daar zou je idd best een aardige action/ horror film van kunnen maken :-) 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als kind van 10 was ik erg onder de indruk van deze.

Nachten lang heb ik wakker gelegen, bang om alleen te zijn, etc...

En toch, elke week als de leesmap weer kwam, dan dook ik direct weg in het weekblad Kuifje. Rik Ringers was destijds mijn favoriete held.

02DC548C-3E8E-487E-8598-AF5875A877AC.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat de Koningin van Onderland ook de sjampetter in haar macht had.

Sindsdien heb ik nooit nog een flik vertrouwd.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nu ik er nog eens over nadenk.

Alinoë heeft me wel een eng gevoel gegeven, en is een album dat ik niet graag herlees. Ik herinner me nog de eerste keer dat ik dat las, ik eigenlijk er héél vlug ben doorgegaan

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als kind:

- Het Witte Bloed (Kiekeboe): ik ben jarenlang bang geweest van alles met vampieren, tot ik tot het besef kwam dat die eigenlijk best cool waren

- De Krachtige Krans (Suske en Wiske): De ogen van Lord Skin Flint! De scène in het huis van zuster Zeven! Lord en Lady Ferrygold die tot as vergaan! Scary stuff. Verbaast me dat die nog niet genoemd was.

- De klauw van de Mol (Robert en Bertrand): Eerlijk, ik herinner me er niks meer van, behalve dat ik bang was :)

Als volwassene heb ik me feitelijk ongemakkelijk gevoeld bij Blast (Larcenet), maar dat valt niet echt onder angst te catalogeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...