Ga naar inhoud

Cf - Zever Thread, Een Herneming


Gast bazarov

Recommended Posts

Wat uitleg: Al halverwege deze tv-serie en tot nu toe is het zEEr de moeite.

 

Op de foto staat er Rebound, maar het is eigenlijk de Franse serie LES REVENANTS. Als het zo verder gaat, is dit van het beste wat ik ooit zag op het gebied van tv-reeksen. Laat de taal u niet afschrikken, het is de moeite als je van spannende series houdt. Bij mij komt dit op het niveau van True Detective.

post-503-0-74126900-1411562319_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Ondertussen de rest gezien van Les Revenants. Ik ga akkoord met hak-op-de-tak in de zin van dat je er je gedachten moet bijhouden. TD had voor mij ook zijn schoonheidsfouten waar ik problemen mee had, meer dan hier eigenlijk. Het straalt ook een andere sfeer uit. LR vind ik organischer dan TD. LR ging er bij mij gemakkelijker in... Ik weet niet juist hoe ik het moet uitdrukken. Organischer, dus waarschijnlijk minder gestructureerd dan TD, daar zul je wel gelijk in hebben. Tussen de twee reeksen heb ik niet echt een voorkeur. De ene dag zou ik voor de ene kiezen en de andere dag voor de (welja) andere.

 

Voor TD hadden ze waarschijnlijk ook een groter budget en daarmee ook betere/gekendere akteurs. Van die van LR kende ik er geeneen.

 

Er komt nog een tweede seizoen, hopelijk fucken ze daarmee niet alles to hell.

post-503-0-71927000-1411594123_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Ondertussen de rest gezien van Les Revenants. Ik ga akkoord met hak-op-de-tak in de zin van dat je er je gedachten moet bijhouden. TD had voor mij ook zijn schoonheidsfouten waar ik problemen mee had, meer dan hier eigenlijk. Het straalt ook een andere sfeer uit. LR vind ik organischer dan TD. LR ging er bij mij gemakkelijker in... Ik weet niet juist hoe ik het moet uitdrukken. Organischer, dus waarschijnlijk minder gestructureerd dan TD, daar zul je wel gelijk in hebben. Tussen de twee reeksen heb ik niet echt een voorkeur. De ene dag zou ik voor de ene kiezen en de andere dag voor de (welja) andere.

 

Voor TD hadden ze waarschijnlijk ook een groter budget en daarmee ook betere/gekendere akteurs. Van die van LR kende ik er geeneen.

 

Er komt nog een tweede seizoen, hopelijk fucken ze daarmee niet alles to hell.

Organischer leest voor mij bij LR vooral 'ziek in het Lost bedje'. Alle vermeende problemen van TD terzijde: na 8 eps was het echt gedaan. Bij LR weten ze't zo niet goed.
Link naar reactie

Die undercoveractie van die ene hadden ze van mij volledig weg mogen laten. Het was zo mooi traag en rustig en dan vlam, all out action! Dat vind ik er nog altijd enorm storend aan.

 

De structuur van het verhaal vond ik soms ook te gekunsteld, te strak. Goed als je weet waar je naartoe wil, maar bij TD kwam het voor mij soms te gemaakt over.

 

Bij LR had ik geen problemen met hoe de structuur, daar voelde het, voor mij, natuurlijk. Bij LR zag ik ook niks wat de flow ervan verstoorde.

 

TD zag ik twee maal, LR nog maar een maal.

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Misschien ook belangrijk. LR werkte bij mij emotioneel meer los dan TD. De laatste ervoer ik emotioneel vanop een grotere afstand.

LR heb ik nog niet gezien, maar TD daar zat ik volledig in omdat het personage dat McConaughey speelt zo hard denkt zoals ik.

Hij verwoordde perfect mijn gedachten over deze wereld en de mensen die er in leven. Het enige verschil tussen dat personage en mij is het feit dat Rusty een heel zwaar trauma heeft moeten verwerken.

Ik moet die reeks dringend nog eens opnieuw bekijken...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...