Ga naar inhoud

Het "de meest vernuftige stripuitvinding"-toernooi


Yncke

Recommended Posts

Tijd voor een toernooi! Thema van dit jaar: uitvindingen. Iedereen kan één of twee uitvindingen inzenden, tot we er 32 hebben. Daarna worden de uitvindingen twee aan twee tegen elkaar uitgespeeld, tot er eentje zich tot de meest vernuftige stripuitvinding mag uitroepen. Elk duel duurt een week en de stemming is publiek.

 

De voorwaarden om een stripuitvinding te zijn: het is een uitvinding, het  komt voor in een gepubliceerde strip en maakt deel uit van het verhaal. (Dus geen kladblad-experimenten uit een extra dossier of bestaande objecten die voorgesteld worden als een uitvinding in een parallel universum.) Twijfelgevallen worden op individuele basis beoordeeld.

 

Hoe deelnemen? Je zendt één (1) afbeelding in(een prent uit de strip, een collage van prenten, een foto van een in het ware leven nagebouwde exemplaar, een gedetailleerde en geannoteerde blauwdruk, etc.), met alle uitleg die je wilt. En dit tot twee keer toe.

 

Zijn er nog vragen? :)

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic

 

3 minutes ago, Ambreville said:

Hoeveel tijd krijgen we? Het opzoeken vraagt wat werk tenzij je enkel Jommek, Guust, sushi’s of Kumulus wil zien.

 

Tot we aan 32 inzendingen zitten. Uitvindingen zijn minder vanzelfsprekend dan covers, vandaar dat we niet voor de 64 gaan.

 

3 minutes ago, Ambreville said:

Vitamientje is overigens mijn eerste klimaat-vriendelijke nominatie.

 

Genoteerd. Je zorgt nog voor een afbeelding?

Link naar reactie
1 hour ago, cartoonesk said:

Dat weet ik niet hoe ik dat moet doen maar ik bedoel bij de "verdediging" tijdens het duel? (als ik dan tenminste online kan)

Oh, maar dan mag alles binnen de grenzen van het wettelijke en het welvoegelijke. ;)

De duels lopen een week, dus er is wel wat tijd. (Dat ga ik er nog even bij vermelden.)

Link naar reactie

Ik kies voor de 'Bowel disruptor' uit Transmetropolitan: een wapen dat diarree veroorzaakt. Spider Jerusalem, hoofdfiguur van de strip Transmetropolitan kan kiezen uit verschillende standen: loose, watery, fiery, burning anal geyser, rectal volcano, prolapse, unspeakable gut horror, shat into unconsciousness en ten slotte fatal intestinal maelstrom. Het fijne is dat het als uitvinding niet zo krachtig is dat het als deus ex machina een verhaal kan redden. Tegelijk is het bijzonder grappig. 

 

jFugyaV.jpg

 

Edit: dit valt ruimschoots binnen de grenzen van het welvoeglijke. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

image.php?i=457624&s=360521

 

Het album start midden in de nacht wanneer professor Gobelijn een nieuwe uitvinding gerealiseerd heeft. Hij roept Jommeke en Flip om de uitvinding te testen. Het is een wijsheidsdrank die kinderen slim moet maken zodat ze niet meer naar school moeten, maar hun kindertijd ten volle kunnen beleven. De testresultaten bij Jommeke zijn verbluffend. Ze besluiten het middel in de waterleiding door te draaien zodat alle kinderen slim zullen worden. De gevolgen blijven niet uit. Alle schoolkinderen worden slimmer dan hun leerkrachten waardoor de scholen dienen te sluiten.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
17 minutes ago, Willem said:

De Graaf van Rommelgem,

 

Wat die man met paddo's kan.....

zou met heel veel oprechte interesse op de voet gevolgd worden door diverse dance/house/electroscenes over heel de wereld.

Link naar reactie

De Grasmobiel van Professor Gobelijn.  

image.thumb.png.5039777eef14109b46bd7d40b4f487cc.png

 

Quote

Bio-ingenieurs van de Universiteit Gent werken aan methodes die van gras een biobrandstof kunnen maken. Een beetje zoals ‘de ‘grasmobiel’ uit een strip van Jommeke.
 

Onderzoekers van de faculteit Bio-ingenieurswetenschappen zijn al langer op zoek naar alternatieven voor fossiele brandstoffen. “Gras is er in overvloed, dus het is ideaal als biologische brandstof”, legt doctoraatsstudent Way Cern Khor uit.
 

Volgens de onderzoeker is de nieuwe brandstof vooral belangrijk voor de luchtvaart. “Elektrische wagens bestaan al, maar elektrische vliegtuigen nog niet”, redeneert hij.
 

Nog veel werk aan de winkel

Toch is de ‘grasmobiel’ nog niet voor morgen, waarschuwt de wetenschapper. “Op dit moment is de hoeveelheid biobrandstof die uit gras gemaakt kan worden nog beperkt tot enkele druppels. Het huidige proces maakt het erg duur. En uiteraard moeten ook motoren compatibel zijn met de brandstof.” Dat zal volgens Way Cern Khor nog enkele decennia duren.


Gobelijn was dus revolutionair in 1974.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
7 minutes ago, cartoonesk said:

Mijn eerste voorstel van de Kauwguust, kan ook verworpen worden volgens de regels van Yncke, want het is misschien niet echt een onderdeel van een verhaal geweest.... Ik zal wel zien... Ik laat wel even de originele publicatie zien (net gescand) maar als het wel goedgekeurd wordt, wil ik de eerste afbeelding wel behouden.

In de context van hoe Guust-strips opgesteld worden, zie ik niet in waarom ik 't zou moeten verwerpen. ;)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...