Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Yncke

Het "de meest vernuftige stripuitvinding"-toernooi

Recommended Posts

Tijd voor een toernooi! Thema van dit jaar: uitvindingen. Iedereen kan één of twee uitvindingen inzenden, tot we er 32 hebben. Daarna worden de uitvindingen twee aan twee tegen elkaar uitgespeeld, tot er eentje zich tot de meest vernuftige stripuitvinding mag uitroepen. Elk duel duurt een week en de stemming is publiek.

De voorwaarden om een stripuitvinding te zijn: het is een uitvinding, het  komt voor in een gepubliceerde strip en maakt deel uit van het verhaal. (Dus geen kladblad-experimenten uit een extra dossier of bestaande objecten die voorgesteld worden als een uitvinding in een parallel universum.) Twijfelgevallen worden op individuele basis beoordeeld.

Hoe deelnemen? Je zendt één (1) afbeelding in(een prent uit de strip, een collage van prenten, een foto van een in het ware leven nagebouwde exemplaar, een gedetailleerde en geannoteerde blauwdruk, etc.), met alle uitleg die je wilt. En dit tot twee keer toe.

Zijn er nog vragen? :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hoeveel tijd krijgen we? Het opzoeken vraagt wat werk tenzij je enkel Jommek, Guust, sushi’s of Kumulus wil zien.

Vitamientje is overigens mijn eerste klimaat-vriendelijke nominatie.

Later schaamteloos en zonder karakter geplagieerd door de grasmobiel.

AAD82336-15AB-41B1-94D6-EB3F717D066A.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht

3 minutes ago, Ambreville said:

Hoeveel tijd krijgen we? Het opzoeken vraagt wat werk tenzij je enkel Jommek, Guust, sushi’s of Kumulus wil zien.

Tot we aan 32 inzendingen zitten. Uitvindingen zijn minder vanzelfsprekend dan covers, vandaar dat we niet voor de 64 gaan.

3 minutes ago, Ambreville said:

Vitamientje is overigens mijn eerste klimaat-vriendelijke nominatie.

Genoteerd. Je zorgt nog voor een afbeelding?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bij het duel mag ik wel meerdere plaatjes tonen? Want ik had niet de oorspronkelijke gag van Guust's machine bij de hand en er is ook iemand die de machine in het echt heeft nagemaakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mijn keuze is de toverdrank van Asterix. 

Sterk genoeg om een hele stripreeks aan op te hangen. 

Zelfs bij de twee hoofdpersonen en hun onderlinge relatie speelt het een hoofdrol. 

Gelukkig is het geheim in de loop der tijden verloren gegaan, anders had nu de hele wereld Frans gesproken. 

Toverdrank van Asterix.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, cartoonesk said:

Dat weet ik niet hoe ik dat moet doen maar ik bedoel bij de "verdediging" tijdens het duel? (als ik dan tenminste online kan)

Oh, maar dan mag alles binnen de grenzen van het wettelijke en het welvoegelijke. ;)

De duels lopen een week, dus er is wel wat tijd. (Dat ga ik er nog even bij vermelden.)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik kies voor de 'Bowel disruptor' uit Transmetropolitan: een wapen dat diarree veroorzaakt. Spider Jerusalem, hoofdfiguur van de strip Transmetropolitan kan kiezen uit verschillende standen: loose, watery, fiery, burning anal geyser, rectal volcano, prolapse, unspeakable gut horror, shat into unconsciousness en ten slotte fatal intestinal maelstrom. Het fijne is dat het als uitvinding niet zo krachtig is dat het als deus ex machina een verhaal kan redden. Tegelijk is het bijzonder grappig. 

jFugyaV.jpg

Edit: dit valt ruimschoots binnen de grenzen van het welvoeglijke. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 minutes ago, Waldorf said:

Edit: dit valt ruimschoots binnen de grenzen van het welvoeglijke. 

In ieder geval binnen de grenzen van het gevoeg-lijke. :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
41 minuten geleden, Yncke zei:

In ieder geval binnen de grenzen van het gevoeg-lijke. :P

NU ben ik haast verplicht om Amedee zijn shitremover hier tegenover te stellen...

(Zie Urbanusalbum 161, De Gemolken Duiven.)

Maar wegens de door Yncke gestelde grensen kan ik hier geen foto plaatsen...😕

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minuut geleden, linthout zei:

NU ben ik haast verplicht om Amedee zijn shitremover hier tegenover te stellen...

(Zie Urbanusalbum 161, De Gemolken Duiven.)

4MB of censuur?

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 minute ago, linthout said:

Awww 💩

Okee, dat welvoegelijke wordt geschrapt. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
38 minutes ago, eriktex said:

De Flaterfoon van Guust natuurlijk. Briljant!

Met prentje? O:-)

Deel dit bericht

Link naar bericht

image.thumb.png.46d7cc1273ea2b6f0978e358a0c21fb8.png

Manara - De Schakelaar.

Vernuftig genoeg?, in het kader van gelijke behandeling kan dit natuurlijk ook op mannen worden beoefend.

Deel dit bericht

Link naar bericht

5dde06ee5ec91a913bd3632d4e9783c1.jpg.dd18560a4b5c2db9a1959dee6fc6e61d.jpg

De teletijdmachine van Barabas. Steeds beter geworden doorheen de geschiedenis.

2f26c1d0-ac97-012f-90f0-005056960006.jpg

teletijdmachine.jpg

teletijdmachine-professor-barabas.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

image.php?i=457624&s=360521

Het album start midden in de nacht wanneer professor Gobelijn een nieuwe uitvinding gerealiseerd heeft. Hij roept Jommeke en Flip om de uitvinding te testen. Het is een wijsheidsdrank die kinderen slim moet maken zodat ze niet meer naar school moeten, maar hun kindertijd ten volle kunnen beleven. De testresultaten bij Jommeke zijn verbluffend. Ze besluiten het middel in de waterleiding door te draaien zodat alle kinderen slim zullen worden. De gevolgen blijven niet uit. Alle schoolkinderen worden slimmer dan hun leerkrachten waardoor de scholen dienen te sluiten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 minutes ago, Willem said:

De Graaf van Rommelgem,

Wat die man met paddo's kan.....

zou met heel veel oprechte interesse op de voet gevolgd worden door diverse dance/house/electroscenes over heel de wereld.

Deel dit bericht

Link naar bericht

En de winnaar is............, de schakelaar van Manara.

Al diverse keren gezocht op het internet naar een dergelijk apparaat, maar helaas. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 minuten geleden, De Hollander zei:

En de winnaar is............, de schakelaar van Manara.

Al diverse keren gezocht op het internet naar een dergelijk apparaat, maar helaas. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Een pracht vonst maar wel makkelijk te maken. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...