Ga naar inhoud

Help, ik heb beloofd om met mijn dochter naar Star Wars te gaan kijken


Aerogi

Recommended Posts

Ok, ik weet er wel iets van, heb ooit de eerste drie films gezien, allez nr 4, 5 en 6. De eerste heb ik ook ooit nog gezien.

 

Maar ben vooral een Star Trek fan. Mijn kennis beperkt zich tot de grote lijnen (the force, dat Darth vader de vader is van skywalker). Maar daar stopt het zowat denk ik. 

 

Wat moet ik zeker weten in beknopte vorm om toch ergens ietwat te kunnen volgen voor deze laatste film?

 

 

Link naar reactie

Star Wars is een film over beren die in een bos tegen robots vechten. Erg onnozel allemaal. Soms hebben ze vliegende tuigen waar ze luchtoverwicht mee kunnen krijgen, en dan kiezen ze toch om te gaan vechten met robots op poten. Geen wielen, geen rupsbanden, maar poten. Bezopen idee, volstrekt belachelijk.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
42 minutes ago, Waldorf said:

Star Wars is een film over beren die in een bos tegen robots vechten. Erg onnozel allemaal. Soms hebben ze vliegende tuigen waar ze luchtoverwicht mee kunnen krijgen, en dan kiezen ze toch om te gaan vechten met robots op poten. Geen wielen, geen rupsbanden, maar poten. Bezopen idee, volstrekt belachelijk.

2!

Volledig eens met onzen hombre.

Link naar reactie

Film 7 is ongeveer hetzelfde als film 4. Het Empire heet nu de First Order, de Death Star heet de Starkiller maar voor de rest is er niet bijster veel veranderd. Alleen wordt Han Solo vermoord door zijn zoon.

In film 8 zuigt Luke Skywalker blauwe melk uit de tieten van één of ander galactisch beest, maakt de al lang overleden Master Yoda een cameo (vraag me niet hoe het kan) en de wannabe Darth Vader heet nu Kylo Ren.

Link naar reactie
25 minuten geleden, Werner zei:

en de wannabe Darth Vader heet nu Kylo Ren.

En is de zoon van Han Solo en Leia Organa.

Film 8 volgt een beetje de lijn van 'the empire strikes back': de rebellen worden verslagen, Luke doet een soort long distance call via the force om hen te redden, maar lijkt daarbij te sterven.

 

Enfin, ik zit straks in de marathon om het allemaal nog eens terug op te frissen.

 

Succes, @Aerogi!

Link naar reactie

Er zijn wel meer zaken die als inspiratiebron hebben gediend.

Hidden fortress gaat over twee boeren die samen met een samurai en een prinses een goudschat vervoeren om het rijk van de prinses terug op te bouwen. Er zijn nog enkele Kurosawa-films die waarschijnlijk als inspiratie hebben gediend, maar ook films als Metropolis, ... en niet te vergeten de Ravian-strips en de werken van Moebius.

Link naar reactie
6 uren geleden, Aerogi zei:

Ok, ik weet er wel iets van, heb ooit de eerste drie films gezien, allez nr 4, 5 en 6. De eerste heb ik ook ooit nog gezien.

 

Maar ben vooral een Star Trek fan. Mijn kennis beperkt zich tot de grote lijnen (the force, dat Darth vader de vader is van skywalker). Maar daar stopt het zowat denk ik. 

 

Wat moet ik zeker weten in beknopte vorm om toch ergens ietwat te kunnen volgen voor deze laatste film?

 

 

 

 

 

heb deze niet bekeken, dus ik hoop dat het wat is. 

Link naar reactie

wat een reactie's

Ik heb de films vanaf deel 1 in de bios gezien.

Nu moet ik wel zeggen dat mijn dochter er niet naar toe gaat.

Ik wilde met mijn zoon.

Maar ja, 16 jaar oud.

Die gaat liever met zijn vrienden.

Dus een vriend gebeld en we gaan hem zien.

Heb er zin in.

Volgens mij ga je naar de film voor vermaak en als je een liefhebber van science fiction bent.....

Maar ja , ieder zijn eigen ding.

Link naar reactie

De marathon is goed meegevallen. Ik ga bewust nog niets zeggen over de laatste film, kwestie van niets te spoilen.

Qua verhaal zat het uiteindelijk redelijk goed in elkaar.

Enig minpunt dat ik voorlopig kwijt wil gaat misschien een beetje vreemd klinken voor een reeks als deze, maar toch: op den duur wordt het allemaal een beetje ongeloofwaardig. Een euvel dat ik aanhoudende terugvind in alles wat naar Marvel of DC ruikt, begint ook hier de kop op te steken.

Link naar reactie
Spoiler

 

De 2e en 3e film waren eigenlijk een remake van de 1e film, maar dan verspreidt over 2 films.

De prequels waren een remake.

De sequel trilogy is geen remake, omdat elke film de vorige tegenspreekt.

 

Spoilers, but who cares:

Rey is de (klein)dochter van Palpatine,

Palpatine leeft nog

Palpatine heeft een verzameling snooks in steriliseerbokalen.

Darth Vader - Snook etc... allemaal Palpatine.

Keylo Ren en Rey beginnen een relatie (eerst elkaar verrot slaan onder het motto "ik pest je zo omdat ik van je hou" en daarna liefjes-liefjes doen)

Er is een lesbische kus; volgens de reclame de eerste lesbische kus in de film (woehahahaha! ik zag er onlangs nog een in Atomic Blonde) Maar ja, ze willen progressief lijken.

Han Solo keert terug als spook (niet als force-ghost, want hij gelooft niet in de force - of de echte Han Solo geloofde niet in de force, misschien gelooft de han-solo-van-jarjarabrams en Rian johnson er wel in)

Het sentiment rond Carrie Fisher wordt uit ten treure uitgemolken (een schande, eigenliljk, nadat ze overwerkt stierf op het vliegtuig door alle promotie die ze moest voeren, blijven ze haar maar misbruiken #metoo )

Er is een charge of the light brigade. Willen ze misschien ook groen doen?

C3PO denkt dat hij vrienden heeft. De mensen lijken hem te gelovlen. C - 3 - P - O - IS - EEN - RO - BOT !

De Millennium Falcon kan nog altijd vliegen. Sterk.

Wookies verouderen blijkbaar ook niet.

Lando Calrissian is wel verouderd, en heeft dolle pret omdat hij uit zijn pensioen werd gered.

De eerste helft van de film is alles ontkennen wat in de vorige film gebeurde.

Enzovoort

SW is echt rommel geworden.

 

PS alle lekken die de laatste maanden de ronde deden, werden bevestigd.

 

Het leukste aan The Rise of Skywalkers?

De YouTube-filmpjes van mensen die zich erover ergeren. Dolle pret!

 

 

Link naar reactie
5 hours ago, Tanuki said:

Enig minpunt dat ik voorlopig kwijt wil gaat misschien een beetje vreemd klinken voor een reeks als deze, maar toch: op den duur wordt het allemaal een beetje ongeloofwaardig.

Een béétje? Dat is het understatement van het jaar.

Link naar reactie
On 12/19/2019 at 6:42 PM, Willem said:

Volgens mij ga je naar de film voor vermaak en als je een liefhebber van science fiction bent.....

Spoiler

 

Dat is waar. Je gaat naar de film voor vermaak. Maar het is wel prettig als een film ook meer is dan vermaak. Om die reden was Joker geweldig.

En Le Mans '66 en Once Upon a Time ... in Hollywood zijn ook vermaak, maar nog altijd stukken beter dan het misbaksel dat SW is geworden.

En zelfs al ga je voor het vermaak: een criticus vroeg zich af waar Palpatine alle grondstoffen had gehaald voor zo'n grote vloot kruisers. "Die planeet moet nu helemaal uitgehold zijn," merkte ze op.

 

Kijk: het is niet omdat je gaat kijken voor het vermaak, dat je hersenen plots dienst weigeren. Mijn plezier in de laatste James Bond werd vergald door de vechtparitj in de helicopter uit het begin: geen enkele helicopter kan in zo'n omstandigheden langer dan een minuutje in de lucht blijven. Dat weet ik. Ik zit die scène niet achteraf te analyseren met experts om uit te zoeken wat er mis is. Ik zie dat direct. En dan vliegt de geloofwaardigheid en daardoor mijn plezier direct de zaal uit.

Wat het meest stoort aan SW is dat ze dramatische momenten introduceren, om ze dan achteraf compleet te dedramatiseren, zoals Han Solo is niét dood; Luke Skywalker zegt dat hij zich had vergist; Rey is niet door nietswaardige ouders aan haar lot overgelaten (het is een vrouwelijke versie van Luke die op Tatooine was achtergelaten - dus alweer een verhaal dat we al eens hadden gehoord); Palpatine is niét dood; Snooke heeft eigenlijk nooit bestaan.

Ja, zeg, zo kunnen ze blijven spelen met de vijftenige voortbewegingsdelen van het publiek.

 

Dan vraag je je toch af waarom Valerian een financiële flop werd.

 

Volgend jaar komt Tenet van Christopher Nolan. Dat zou een tijdreisverhaal zijn. Ik verwacht daar meer van.

 

PS ik bén een sf-liefhebber. Een tamelijk grote. Maar dat betekent niet dat ze me eender wat kunnen aansmeren.

 

Link naar reactie
On 12/18/2019 at 1:40 PM, spock said:

En de serials. Zoals Flash Gordon, of The Fighting Devil dogs. 

 

1FJn6.jpg

 

Lucas wou trouwens eerst een nieuwe Flash Gordon maken, maar raakte niet aan de rechten, las ik ergens in een interview. 

https://editorial.rottentomatoes.com/article/6-movies-that-inspired-star-wars/

 

Vreselijk frappant, die twee foto's.

 

Wat die Flash Gordon-invloed betreft: dat was al bekend toen SW A New Hope uitkwam.

Achteraf heeft Dino de Laurentius (dacht ik) dan de campy Flash Gordon gemaakt.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
1 hour ago, Peter Motte said:

 

 

 

Wat die Flash Gordon-invloed betreft: dat was al bekend toen SW A New Hope uitkwam.

Achteraf heeft Dino de Laurentius (dacht ik) dan de campy Flash Gordon gemaakt.

Doe mij maar de stripreeks van Raymond. Ooit eens die film: Flash Gordon gezien - enfin stukjes - en het was inderdaad campy. En bagger.

Link naar reactie

Ik kan hier écht niet mee lachen. Je geeft gewoon meteen open en bloot de clue weg waar het in deze trilogie om draait, het antwoord op de vraag waar heel het verhaal al jaren naartoe werkt en waar iedereen sinds 2015 al zit naar de gissen.  Hopla, verpest.  In een SW-trailer zitten hooguit (misleidende) hints.  En zelfs op het o zo gevaarlijke internet moet je eigenlijk al serieus moeite doen om dergelijke spoilers per ongeluk te lezen.  Dergelijke dingen worden nooit gedeeld tot enkele maanden na de release, nooit meegemaakt met TFA of TLJ dat iemand een dergelijk iets post.  En zelfs dan krijg je eerst 735 niet te missen waarschuwen te zien.  De film is begot twee dagen uit.  Kut. 👎

 

@Ambreville - Die song hoorde ik dus in mijn hoofd terwijl ik 't zei. ;) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Oplezen met een diepe stem:
In a world where all privacy is destroyed by free floating information, a man desperately tries to avoid all Star Wars spoilers.

 

Bij mijn eerste van vier berichten had ik een spoilerwaarschuwing, bij het derde heb ik er niet aan gedacht. Niet dat ik er zo erg wakker van lig.

Komaan zeg, die SW-verhalen zijn toch onbelangrijk. Je moet het hebben gezién.

 

Trouwens: alles wat ik heb geschreven was al bekend maanden voor de film in première ging.

Sommigen denken dat het wijst op onenigheid binnen Lucasfilm over de keuzes die werden gemaakt.

Ik denk dat het een goedkope manier is om reclame te maken: creëer controverse zodat de fans het nieuws zélf rondsturen.

 

Link naar reactie
53 minuten geleden, Peter Motte zei:

Toen ik jaren geleden de eerste en enige echte SW-film zag, wist ik ALLES al, want ik had het boek gelezen.

Dat heeft nochtans geen moment mijn plezier vergald.

Wat is die obsessie over spoilers toch?

Obsessie?  Ik zal voortaan het einde van elke strip even delen, alvorens je hem leest.  Alsook met terugwerkende kracht voor het SW-boek, goed? :)  Het gaat hier niet om onbenullige weetjes hé, het is de hele clue waar naar opgebouwd werd.  De mensen die er geen moer om geven om de afloop al dan niet te weten alvorens iets te lezen of te bekijken, dát zijn de uitzonderingen.  Niet mensen die graag verrast willen worden door de afloop van het verhaal, wat ook de ultieme bedoeling is van de makers.  Prima dat jij daar voor kiest, maar verpest het dan wel niet voor anderen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

@Peter Motte

wat jij vindt over spoilers en of je daar al dan niet van wakker ligt is jouw zaak, het enige dat we vragen is rekening te houden met andermans mening. Gebruik dus die spoilertags, en ga niet enkel je tekst beginnen met het woordje spoiler. Heel eenvoudig en iedereen tevreden.

Zelfs in deze tijd slagen mensen er wonderwel in om enkel de officiële trailer te zien en verder geen spoilers op te pikken voor ze daadwerkelijk in de cinemazaal zitten. Respecteer dat.

Link naar reactie

Zoals ik al zei: in het eerste bericht had ik het aangeduid, in het andere was ik het vergeten. Dat is geen kwestie van geen respect. Dus geen heksenjacht, aub.

Verder mag je voor mijn part zoveel spoilers vermelden als je wilt. Het is niet omdat je weet hoe het afloopt, dat je het hebt gelezen of gezien. Als het genoeg is dat je op het einde weet wie de moordenaar is, waar dienen dan al die andere blzn. voor?

Trouwens: lees maar eens de laatste pagina van een strip: je hebt er totaal niets aan.

Angst voor spoilers is overbodig. Het is een soort MOMO.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...