Ga naar inhoud

Help, ik heb beloofd om met mijn dochter naar Star Wars te gaan kijken


Aerogi

Recommended Posts

Solo vond ik zeker OK.  Maar mensen zitten duidelijk niet te wachten op iemand die een iconisch Ford-personage moet vertolken, maar dus simpelweg niet Ford is.  Als ik één gigantisch minpunt moet noemen, is het wel dat die Han simpelweg Han niet was.  Van mijn hoeft het niet meer op die manier.  Een film rond de Chewbaca-planeet bijvoorbeeld, dat wel, graag.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Los van de films. Ik heb net de laaste aflevering gezien van The Mandalorian. Deze serie bewijst toch wel echt dat Star Wars een concept is dat ook kan leven buiten de high-octane films.  

Spoiler

Bij Lucasfilm is er waarschijnlijk iemand zich constant op het hoofd aan het slaan door de gemiste verkoop omdat er geen Baby-Yoda poppen zijn voor kerstmis.

 

 

 

 

Link naar reactie
Spoiler

Ik ben hem vandaag gaan kijken in 4DX.

Los van de film is dit wel de film waarin de 4DX effecten tot nu toe (Aquaman, Avengers, Spider man,...) het meest overdreven waren. De stoelen volgden echt de Tie- en andere fighters. Vaak echt hard en snel. Ook is dit de eerste SW film die zo in een zeestorm scenes had. Niet leuk dus in 4DX.

Als ik hem nog eens ga zien (die kans bestaat), dan terug gewoon in 2D.

Om alle controverses aan te gaan. De film was goed maar had beter kunnen zijn. Had Carrie Fisher overleefd en haar rol ten volle gespeeld waardoor je geen scenes had waarin ze standaard antwoorden gaf op  zinvolle vragen, Had er meer nadruk gelegen op het verhaal en niet zozeer gepoogd geweest te zijn om een verhaal dat zich in het 'echt' in 16 uur afspeelt in een film te proppen. Er waren wat suspensions of disbelief nodig. Het belangrijkste is de breuk tussen 1 en 3 en deel 2 van de nieuwe trilogie. De regisseur van 2 heeft te veel zijn ding mogen doen wat daar een rommelig verhaal leverde, maar hier wat retcon-actie nodig had. JJ Abrahams heeft maar zoveel terug recht kunnen zetten van het tweede deel. Wat wel bovendrijft is het respect van JJ voor Star Wars. Veel kleine dingen zoals Wedge Antilles die even terug opdook maakten het dik de moeite. 

Ik denk ook dat JJ begrepen heeft dat je onmogelijk een film kan maken die naast een legende kan staan. Hij heeft logica gezocht en het slot gemaakt waarvoor Lucas te lui is geweest. Kudos en toch een zeer leuke film. Maar ik ga hem toch niet meer zien in 4DX.

 

 

 

 

Spoiler

En nu is het aan de Mandelorian en Baby Yoda om een nieuw verhaal te vertellen.

 

 

 

 

Link naar reactie
8 hours ago, Timothy van Damme said:

Wel consequent blijven, Ambreville. Niet iedereen heeft Mandalorian al gezien (in België is bijvoorbeeld nog geen Disney+) en 

  Reveal hidden contents

Baby Yoda

 is toch een behoorlijke SPOILER!

Pfff, da's geen spoiler, da's een teaser.

Link naar reactie
Spoiler

 

In dit geval citeer ik gewoon de Standaard ;)

 

https://www.standaard.be/cnt/dmf20191120_04727643

 

Of De Morgen

https://www.demorgen.be/tv-cultuur/het-internet-heeft-een-nieuwe-lieveling-dit-is-de-absurd-schattige-baby-yoda~b5d0dedb/

 

Of voor de liefhebbers van de meer populaire pers.

 

https://www.hln.be/zoeken?query=baby+yoda

 

Zelfs in onze uithoek van het land.

 

https://www.hbvl.be/zoeken?keyword=baby yoda

 

Je moet toch wel op een andere planeet gewoond hebben om daar niets over opgevangen te hebben. 

Geen slechte poging tot een snappy retorte, maar ...

 

image.thumb.png.d2df9d46e07ecb1b41263dc30d60dbdb.png

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Het was voor mij ook geen spoiler en het zal me werkelijk oxideren op een plaats waar de zon niet schijnt. Zelf zal ik namelijk nooit een thread of bericht lezen dat ingaat op een film die ik nog niet gezien heb. 

 

Maar uiteraard weet ik dat

Spoiler

Baby Yoda

bestaat. Net zoals ik weet dat 

Spoiler

Rey de dochter is van Palpatine.

 

Ook dat was inmiddels te lezen op grote websites. Maar wil dat zeggen dat ik het moet verpesten voor die enkele fan die misschien nog niet de kans heeft gehad het zelf te ontdekken? 

 

 

Link naar reactie

Ik heb hem ondertussen gezien, en blijf Joker de beste film van het jaar vinden. Ik zie die naar een massa oscars stomen.

 

Spoilers: nah.  Ergens lezen dat iets zo of zo is, is nog altijd niet hetzelfde als de film ZIEN.  En je weet toch niet hoe het dan precies verloopt.  Het gaat er nite om of die of die familie van die of die zou zijn, maar hoe ze daarop reageren. Luke is de zus van Leia. Dat wist ik ook al toen ik de film zag, en dat maakt het des te grappiger toen Han tegen Luke zei dat hij niet tussen Luke en Leia wou komen. Alleen wie de spoiler kende, kon dat amusant vinden.

 

Spoilers helpen dus soms om de film te begrijpen. Zeker voor een warboel als The Rise of Skywalker is dat eigenlijk nodig.

 

Maar goed: Star Wars is verre van de beste film van het jaar, zelfs niet de spectaculariste, dus het zal me worst wezen.

 

Ergens heb ik wel het gevoel dat die obsessie voor spoilers iets van de laatste jaren is. Waarschijnlijk doordat je tegenwoordig zo veel gemakkelijker vanalles te weten komt dan vroeger.

Maar aan de andere kant: er zijn zo veel remakes en verfilmingen van boeken. Soms verschijnt het boek van de film zelfs voor je de film KUNT zien, zoals de eerste Star Wars. Eind de jaren 70 circuleerden films trager dan nu, zodat veel mensen het boek van de film hadden gelezen voor ze de film zagen. En dat is natuurliljk een massieve spoiler. Toch blijft A New Hope de meest rendabele film aller tijden. Blijkbaar heeft dat dus niemand gehinderd.

 

En van wie komen die spoilers eigenlijk? Het kan toch dikwijls alleen maar van de filmmaker zelf komen. Dus doen ze het opzettelijk om reclame voor de film te maken.

 

Controverse rond een film is een manier om ervoor te zorgen dat iedereen weet dat je film bestaat. En ik denk dat nogal wat kleine YouTubers er een broodwinning van hebben gemaakt om over Star Wars te zeuren. Het is ongelooflijk hoeveel filmpjes er over Star Wars zijn. Geek & Gamers lijken soms niets anders te maken dan filmpjes waarin ze zeuren over Kathleen Kennedy, JJ Abrahams, Rian Johnson en alles dat betrekking heeft op Star Wars.

 

Uiteindelijk is het maar één van de zoveel films. Ik kan me niet indenken dat iemand die nu naar Jumanji The Next Level gaat, zich minder amuseert dan wie naar Star Wars gaat.

Maar al dat gedoe over de kwaliteit van Star Wars zorgt er wel voor dat hij flink over de tongen gaat, en daardoor alleen al meer wordt bezocht.

 

Deze week ga ik eens een risico nemen: ik ga Yummi bekijken. Ik verwacht er eerlijk gezegd niets van. De Vlaamse film in het algemeen is de laatste vijf jaar kwalitatief en inspirationeel in het sukkelstraatje geraakt.  De tijd van Aanrijding  in Moskou en De Hel van Tanger ligt al ver achter ons.

 

Ook opvallend: Jan Jambon zou meer geld willen geven aan de Vlaamse film (nu hij gemiddeld slecht wordt), en minder aan projectsubsidies. Hij is dus vooral bezig met geld verschuiven, en de oude garde belieft dat blijkbaar niet. Cinema heeft nochtans erg veel personeel nodig, dus is het qua werkgelegenheid misschien geen slechte keuze. En of je een decor bouwt voor een toneelvoorstelling of voor een film, maakt voor de decorbouwer toch geen verschil.

Maar ik ken niet alle cijfers, en wil hier niet in een discussie over het cultuurbeleid terechtkomen.

 

Volgend jaar zal ik Yummi in elk geval kunnen goedmaken met 1917.

 

Weet je: het probleem met positieve verwachtingen is dat het soms moeilijker wordt om te beseffen dat een film goed is.

Dunkirk bijvoorbeeld was geweldig, net als Interstellar, maar weinig mensen hebben dat beseft omdat ze er vanuit gingen dat het goed zou zijn.

 

En Midway was ook beter dan ik had verwacht: de historische reconstructie was geslaagd, en ik werd minder gehinderd door een Amerikaans patriotisch toontje dan ik had verwacht. Maar misschien heb ik te veel vrienden in de VS om dat te merken.

Link naar reactie

Ik heb mijn dochter het commentaar laten zien.

Wij gaan dus samen naar starwars.

Vermaak, entertainment, en ik zal waarschijnlijk de popcorn en drank moeten betalen.

Ik heb niks met het volgen van het verhaal.

Dan zijn er wel andere films.

Persoonlijk nog steeds onder de indruk van: one flew over the cuckoo's nest.

Ik zie het als een nieuwe film en...… Vermaak me maar.

En ik ga genieten, dat weet ik zeker.

Ik beschouw dit niet als een fil met een dieper verhaal.

Alleen maar genieten...

Link naar reactie

ok, ben dus geweest met mijn dochter. heb in het begin wel moeten vragen aan haar 'wie is die', wie is dat. Maar kon uiteindelijk toch redelijk goed volgen. Het grote voordeel is dat ik dit helemaal onbevangen kon bekijken. 

 

En best wel entertainend. Ik was vooral fan van de geweldige decors. Best wel indrukwekkend. 

 

bij verhaallijn en à la Indiana Jones een heel bataljan die op je zit te schieten en toch niet geraakt worden,  had ik soms mijn bedenkingen :)

 

maar al bij al toch content da'k geweest ben. 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...