Ga naar inhoud

Dit of dat?


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Mosselen.  Met brood. En om de Bourgondische traditie geen oneer aan te doen, ook een flinke portie frieten. Wat mij betreft mag er zelfs ook nog een scheut Britishness erbij: with vinegar and salt.

Steun voor de, door de kaasstolpbureaucraten moegetergde en uitgeperste boer in oostelijk Dietsland of de Virginia Militias, die door de democratische Gouverneur/libdem van Virginia bedreigd worden in hun vrijheid van wapenbezit/prsoonlijke vrijheid?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Inderdaad. Dat komt doordat Koen met zijn opstappen, ineens ook alle commentaren van zijn hand en draden die hij had opgestart, verwijderd heeft. Of Bonte uitdrukkelijk gevraagd heeft om alles wat gelinkt was aan zijn profiel, te verwijderen.

Link naar reactie
8 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Inderdaad. Dat komt doordat Koen met zijn opstappen, ineens ook alle commentaren van zijn hand en draden die hij had opgestart, verwijderd heeft. Of Bonte uitdrukkelijk gevraagd heeft om alles wat gelinkt was aan zijn profiel, te verwijderen.

Oei, ik zal de Gamer tread dan ook maar rebooten.

Link naar reactie

Jah, we gaan verschillende threads opnieuw moeten openen, ik had me beter moeten voorbereiden maar wist niet dat alle threads die opgestart werden ook gingen gewist worden. Om te voldoen aan GDPR is er een optie om alle berichten van een lid compleet te wissen als die dat wenst, blijkbaar ook de complete threads die dat lid heeft opgestart.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Niet dat ik wil moeilijk doen, maar had het niet beter geweest om die draad met de S.O.S Geluk bespreking af te splitsen en te verplaatsen uit het hoofdforum?

Feitelijk was de reactie die in de bespreking van Koen vervat zat terecht - die verschuiving van macht in de maatschappij ( hetgeen ook het thema is van S.O.S. Geluk ) - alleen spreekt hij soms net namens en als voorstander van die huidige tendens hier in het Westen, terwijl hij toch een hoop ongenoegen en kritiek heeft.  Mijn reactie daarop was enkel het duiden op zijn naar een spagaat neigende houding en warrig gebruik van diverse ideologieën.

 

Link naar reactie
On 12/20/2019 at 10:54 AM, Zwendel said:

Kerstmis of Nieuwjaar?

 

Kerst! Beter eten en cadeaus krijgen (dit jaar een fles Caol Ila). Nieuwjaar is eigenlijk gewoon uit verveling drinken tot middernacht en dan iedereen die er nog iet of wat appetijtelijk uitziet drie kussen te geven.

 

6 kroketten of 12 kroketten?

Link naar reactie

Opnieuw, Child of the Sun Esteban², want dit is geen dilemma.

Chocolademousse, natuurlijk! Het mag zelfs chocomousse zijn. Aan de bereiding van de mousse herken je een goeie kok.

Het enige dessert dat ik op restaurant van de kaart kies (hebben ze er geen, dan is het een calvados met koffie).

Ik gruwel trouwens van alles wat te maken heeft met ijs, ijskreem, ijstaart, sorbet, hoorntjes, frisco, enz.

 

Veldrijden (aka strontlopen) of kerstvoetbal?

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 12/25/2019 at 2:35 PM, Hamirubi said:

Opnieuw, Child of the Sun Esteban², want dit is geen dilemma.

Chocolademousse, natuurlijk! Het mag zelfs chocomousse zijn. Aan de bereiding van de mousse herken je een goeie kok.

Het enige dessert dat ik op restaurant van de kaart kies (hebben ze er geen, dan is het een calvados met koffie).

Ik gruwel trouwens van alles wat te maken heeft met ijs, ijskreem, ijstaart, sorbet, hoorntjes, frisco, enz.

 

Veldrijden (aka strontlopen) of kerstvoetbal?

 

Echt?  Een bordje roomijs, of een hoorntje tijdens de warmere periodes van het jaar, daar zeg ik niet neen tegen.  En terzelfdertijd die koffie met een calvados. Of een Cognac. En daarna een sigaar. Met een 2e koffie inclusief dreupel naar keuze.

Met een heleboel sportdisciplines heb ik niks.  Veldrijden dan maar.

De Franse revolutie, of de Amerikaanse, of de Russische?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

De Franse. Toegegeven, zonder de Amerikaanse revolutie was de Franse nooit gebeurd maar de Franse revolutie was een uniek punt in de geschiedenis. Eén dat de wereld in lichterlaaie gezet heeft en het lot van Den Gewoone Mensch verbeterd heeft.

Met de Russische revolutie werd de ene heersende kaste ingeruild voor de andere. Het volk leed evengoed honger en de executies gebeurden nu op bevel van Trotski, Lenin en Koba ipv die van de Tsaar.

 

Wat komt er het eerste: WW III of een Belgische regering?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 1/4/2020 at 9:47 PM, IvoVWS said:

De Franse. Toegegeven, zonder de Amerikaanse revolutie was de Franse nooit gebeurd maar de Franse revolutie was een uniek punt in de geschiedenis. Eén dat de wereld in lichterlaaie gezet heeft en het lot van Den Gewoone Mensch verbeterd heeft.

 

Heeft de Amerikaanse dan helemaal niet gezorgd voor de lotsverbetering van Den Gewoone Mensch?

 

On 1/4/2020 at 9:47 PM, IvoVWS said:

 

Met de Russische revolutie werd de ene heersende kaste ingeruild voor de andere. Het volk leed evengoed honger en de executies gebeurden nu op bevel van Trotski, Lenin en Koba ipv die van de Tsaar.

 

 

Volledig akkoord.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
22 minutes ago, Waldorf said:

 

Drone-show of vuurwerk?

Vuurwerk.

 

 

22 minutes ago, Waldorf said:

Omdat ik een fundamentele optimist ben: een regering.

 

 

De pessimistische Joden eindigden in een zwembad ergens in Californië. De optimistische Joden eindigden in Auschwitz.


Vleesch...
wenst u dat als een schoenzool gepresenteerd zien op uw porseleinen vierkant? Of mag dat ook bleu chaud zijn?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
42 minutes ago, esteban² said:

Weg met vuurwerk, nondedju!

 

 


Maar waarom dan?

 

42 minutes ago, esteban² said:

 

Ik weet het wel, het zogenaamd afgelopen decennium is in principe nog gaande, maar toch.  Welke 10 jaar genoot jouw voorkeur?

 

2000-2010 OF 2010-2020 ?

 

 

Alhoewel het beiden mindere decennia waren, 2000-2010 dan maar.
2020-2030 zijn de nieuwe roaring twenties... lotsa lambo (rghini) money coming in.


Prèt-à-porter kledij of toch een en ander op maat laten maken?

Link naar reactie

 

Quote

Prèt-à-porter kledij of toch een en ander op maat laten maken?


Ik ben geen snob.  Prèt-à-porter will do.  Dat ik er het geld niet voor heb, is een goede tweede.

 

 

Je wil een film kijken en hebt maar twee keuzes:

- Een Zweeds gesproken experimentele zwart/wit film over depressie bij ouderen, boordevol lange scènes waar de camera stil staat en niemand een woord zegt? 

OF

 

- Een Netflix-film door Michael Bay boordevol explosies, gewoon omdat het kan, en macho-dialogen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Da's een moeilijke, ik krijg van beide het heen-en-weer.

Misschien dan toch voor het eerste gaan. Je weet maar nooit. De allereerste Kurosawa-film die ik zag was ook niet direct mijn meug, maar een heel aantal van zijn andere films dan weer wel.

 

Hakarl (rotte haai, ruikt naar ammoniak, Ijsland), Natto (gefermenteerde sojabonen, geur van ongewassen zweetsokken, Japan), Durian (vrucht met geur van rotte eieren, Molukken) ... wereldwijd zijn er een aantal gerechten die volgens de ene acquired taste vereisen, volgens de andere zouden moeten verboden worden volgens de conventie van Genève, om de geur alleen al.

 

Proeven of wegrennen?

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

#TeamSanders

 

Dan toch wel Lays, denk ik.  Omwille van de Limited Editions.  Al ben ik minder te spreken over het feit dat ze ook weer zo snel verdwijnen, want meestal eet ik die 't liefst.  Pringles is bij ons nogal beperkt in varianten en het feit dat ze allemaal zo perfect gesneden zijn, geeft mij het gevoel dat ik iets erg onnatuurlijk aan 't eten ben.  I know, ieder z'n kleine kantjes.  Als kind zweerde ik trouwens bij Crocky chips, maar ik denk dat de Simpsons flippo's daar voor iets tussen zaten. ;) 

 

The X Files -of- Twin Peaks ?

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

X-Files. Telkens als iemand begint over Twin Peaks, zie ik deze scène uit The Simpsons voor mij.

 

 

De laatste discussie op het stuk Internet waar ik te vaak vertoef; Natalia Poklonskaya, de Elsa uit de Doema of liever het Noord-Koreaans wafelmeisje Kim Yo Jong?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...