Ga naar inhoud

Dit of dat?


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Afrika. En wel de Carthaagse dwergolifanten.

 

Anekdote: op den VTM was er ooit een programma van Luc "Appelmans" Appelmont, waar je 20 vragen kreeg over een onderwerp waar je een krak in was. Mario Danneels heeft dat nog gewonnen, evenals een Kuifje-kenner wiens naam mij ontsnapt.

Meestal ging het om échte kenners van hun materie. Anders doe je er niet aan mee. Maar zo was er eens een jongedame, die "alles afwist van olifanten". Bij de eerste vraag - het ging van poepsimpel naar aartsmoeilijk - werd een olifant de opnamezaal binnengeloodst. De dame moest raden welke soort de olifant was: Aziatisch of Afrikaans. Ze heeft daar minutenlang zitten kijken en zweten, en gokte uiteindelijk op de verkeerde soort.

Man, ik moet nog vaak aan die aflevering denken. Hi-la-risch. Als ik ooit een novelle schrijf, komt dit moment er in voor.

 

Bon, nieuwe vraag:

 

Bart of Luc?

Link naar reactie

Knausgård. Hertmans is ook een dichter en poëzie is voor armoezaaiers die niet kunnen rappen.

 

En dat brengt ons bij de hoogstaande versjes die hip hop bij momenten aflevert.

 

"Tossed salad, oh you in some shit now" (wijlen Ol'Dirty Bastard) of "Bitch pussy smell like a penguin" (A$ap Rocky)?

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

Maradonna.

 

Batem of Joe Bar team bestaande uit Stéphane Deteindre en Christian Debarre?

 

Persoonlijk vind ik Joe Bar team net iets meer geschikt om zaken zoals de Marsupilami enz te tekenen.

Link naar reactie
  • 2 months later...
Gast Kameraad Mauser

Die dino-koeken dan maar. Niet slecht en alhoewel ik nog nooit die safari-koeken heb gegeten zullen ze heel wss wel min of meer hetzelfde smaken als die dino-nonsens. Soit, ik ben niet zo'n koekenmens. 

 

Alex Raymond of Milton Caniff?

Link naar reactie
  • 3 months later...
  • 3 months later...

Metafysisch, snel naar de hel, ik heb namelijk geen geduld.
Artistiek, het alternatief.  Led Zeppelin had met "Stairway to Heaven" het betere nummer en stiekem vind ik AC/DC's "Highway to Hell" niet hun beste nummer.

 

Aquarius, de zoetzure azijn van de augurken, een cheeseburger van de MacDo of nooit meer wodka?

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...