Ga naar inhoud

Gamer Thread 2.


Zwendel

Recommended Posts

Knights of Honor II. Sovereign

 

 

Verrassend nieuws uit het voormalige Oostblok: de beste RTS-game (met de beste soundtrack/ingame muziek) van de 00's krijgt een sequel.
Dat nieuws komt als een donderslag bij heldere hemel. De game studio is enkele keren overgenomen, zodat de mogelijke komst van een vervolg een bekende running gag werd. In het wereldje dan toch. Nu komt het er toch van: zowat 15 jaar na datum!

 

KoH.thumb.jpg.0fe94c26defebb6900556ec74e39a168.jpg

Link naar reactie
  • 1 month later...

Bijna acht uur ver in "Witcher III: the Wild Hunt" en zeer tevreden. De graphics zijn geweldig, de gameplay lekker snel, de voice acting filmwaardig (jammer wel dat de Poolse versie niet op Switch verkrijgbaar is) maar de grootste sterkte van het spel, dat ene ding waarvoor ik niet kan wachten om terug er in te vliegen, de yeet stick waarmee "WIII:TWH" andere asses woopt, is toch wel het verhaal en hoe het verteld wordt. Ik leefde echt mee met de smeerlap van een"Red Baron" wanneer hij berouw toont.

Maar die EEUWIGE TUTORIALS! Ja, ik kan ze afzetten maar met de vele functies in het spel doe ik het niet want op een gegeven moment ga ik het toch nodig hebben. 

Ik moest wel even wennen. "WIII: TWH" is met zijn zijn systeem van upgraden veel meer een RPG dan "Skyrim". In dat laatste is het op hoge niveaus nog altijd mogelijk om de speelstijl om te gooien.

 

Momenteel ben ik nog altijd bezig op een heel laag niveau om gewoon te worden aan de speelstijl maar eenmaal ik het onder de knie heb, ga ik op een hoger niveau meer sidequests doen.

Link naar reactie
  • 2 months later...

De 12 fases van "Elder Scrolss III: Morrowind"

 

1. Fascinatie. "Wow, dit ziet er allemaal origineel uit en de graphics zijn nog niet zo lelijk als ik had verwacht."

2. Verwarring. "Tiens, er is precies geen main quest. Wat ga ik nu aanvangen?"

3. Enthousiasme. "Alright, we gaan een paar cave rats doden. Gaat leuk worden?"

4. Ongeloof. "Hoe heeft dat ongedierte mij kapot gekregen?"

5 - 9. Frustratie. "WELKE SADISTISCHE OETLUL HEEFT DAT COMBAT SYSTEM UITGEDOKTERD?!"

10. Vastberadenheid. "Fuck it, die ratten moeten nu dood. Maakt niet dat ik moon sugar moet gaan dealen en iedere krat in Balmora leeghalen om fatsoenlijke wapens en een degelijk harnas te kopen maar DIE RATTEN GAAN NU DOOD!"

11. Vreugde. "HAHAHA! IN UW LELIJK BAKKES VOL ZIEKTES, ELLENDIGE ROTBEESTEN!"

12.  Zinsverbijstering. "Kom, laten we nog een quest gaan doen."

Link naar reactie
14 hours ago, Yncke said:

1783. Archmagister van house Telvanni, Arch-Mage van de mages guild, Master van de fighter's guild, Primate van de Imperial Cult, Knight of the Imperial Dragon. "Oh ja. Ik moest daar ergens een pakketje afgeven in Balmora, dacht ik."

Hoe lang is uw journal wel niet?

Link naar reactie

image.thumb.png.2b5b9a54a5207b32cc18d0b5903aacee.png

 

image.thumb.png.dc7a898aea13a79764de3a715f966777.png

 

image.thumb.png.aaa1a1321d0fe4c848d7d3f2373c2962.png

 

image.thumb.png.71467beeb74fe4bf3d4a03d80c602341.png

 

Ik wist niet dat deze er aan kwam.  STREETS OF RAGE 4 is vandaag verschenen.  Met originele pixel-characters en soundtracks en nieuwe versies.  Bare Knuckle III (Streets of Rage 3), want ik had de Japanse versie met convertor, heb ik ongelooflijk veel gespeeld op de Sega Mega Drive 16 bit mid jaren 90.  Tof om hier een revival / sequel van te zien.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
1 uur geleden, esteban² zei:

image.thumb.png.2b5b9a54a5207b32cc18d0b5903aacee.png

 

image.thumb.png.dc7a898aea13a79764de3a715f966777.png

 

image.thumb.png.aaa1a1321d0fe4c848d7d3f2373c2962.png

 

image.thumb.png.71467beeb74fe4bf3d4a03d80c602341.png

 

Ik wist niet dat deze er aan kwam.  STREETS OF RAGE 4 is vandaag verschenen.  Met originele pixel-characters en soundtracks en nieuwe versies.  Bare Knuckle III (Streets of Rage 3), want ik had de Japanse versie met convertor, heb ik ongelooflijk veel gespeeld op de Sega Mega Drive 16 bit mid jaren 90.  Tof om hier een revival / sequel van te zien.

 

Net uitgespeeld op hard. Streets of rage waren bij mijn favoriete spellen vroeger.

Op Hard is het echt wel geen makkie.  Serieus gezweet en kramp in mijn vingers! 🙂

 

Link naar reactie

Ben wat Battlefield 5 aan het spelen, story mode is zwak maar ga later eens online uitproberen omdat er gelijkaardige maps in zitten als 1942. Bij m'n volgende Mac ga ik ook Windows installeren zodat ik eindelijk nog eens BF 1942 kan spelen, dat is online nog steeds levend.

 

d00482e8-9dc2-4fb6-9409-f3c3dd4f2cec.jpg

Link naar reactie
6 uren geleden, feli zei:

Wel op Story Mode.  Maar is echt geen lang spel.
Nu bezig aan Arcade mode.  Moeilijker, geen continues en moeilijker om 1Up's te krijgen.  Dus dit gaat even lang duren.

Ahzo.  Ik ben een Arcade mode mens.  Geen continues, dat is wat anders.  Maar wel de mogelijkheid om te saven, toch?

De reden waarom ik de game-wereld op den duur wat uit het oog verloren ben, is omwille van de focus op verhalen.  Bij een game wil ik spelen, voor verhalen kijk ik een film of serie. :)  Ik weet dat ik een minderheid ben.  Maar ik krijg het op mijn heupen van talloze tussenfilmpjes die dan ook nog eens lang duren.  Reden te meer dat ik zeer tevreden ben met het feit dat er toch veel retro terugkomt.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ik zit weer volop in Civilization 6. Dat is meer mijn ding. Onlangs een DLC geïnstalleerd dat je toelaat met België te spelen. Typische dingen zijn dan o.a. een chocoladewinkel en lichte cavalerie. Minpuntje is wel dat je dan met Leopold 2 speelt. OK, de keuze is niet groot maar uitgerekend dien baard?

Link naar reactie
25 minuten geleden, Bonte zei:

Ja hoor, servers met tot 64 spelers zelfs. Ik speel 1942 soms nog eens op m'n zoon's PC al is ie daar niet zo blij mee omdat de resolutie en presets nadien teruggezet moeten worden.

Mijn game ligt nog bij mijn ouders, maar na de quarantaine haal ik het.

Die Road to Rome expansion speelde ik heel graag! Met een Sturmtiger naar een heuvel mikken in de hoop wat verschanste infanterie mee te hebben.

 

Samen met Age of Empires. Rise of Rome en Europa Universalis II mijn favorieten aller tijden!

Link naar reactie
1 uur geleden, Hamirubi zei:

Mijn game ligt nog bij mijn ouders, maar na de quarantaine haal ik het.

Die Road to Rome expansion speelde ik heel graag! Met een Sturmtiger naar een heuvel mikken in de hoop wat verschanste infanterie mee te hebben.

 

Samen met Age of Empires. Rise of Rome en Europa Universalis II mijn favorieten aller tijden!

1942 is mijn all time favorite game, ondertussen is het abandonware dus je kunt het downloaden. Onderstaande site ken ik niet maar het lijkt me ok, ik heb enkele jaren geleden wel patches moeten installeren voor de servers. Single player is niets waard, online is het de max.

 

https://abandonwaregames.net/game/battlefield-1942

Link naar reactie

Welke games spelen jullie eigenlijk op de smartphone?  Zelf ben ik redelijk verslaafd aan Word Domination, Draw It (omdat ik altijd win, mwoehaha), Angry Birds. (verschillende varianten)  Ook Lemmings vind ik zeer vermakelijk, net als Plants vs Zombies, maar dat is snel uitgespeeld.  Toiletbezoeken duren altijd dat beetje langer.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Is dat Simpsons-tab?  Zoiets speel ik minder graag.  Mocht het een ander Simpsons-spel zijn, hoor ik het graag. :) 

Het principe van Lemmings is nog steeds hetzelfde.  Een Lemming komt in een omgeving terecht en moet naar de uitgang geraken zonder veel volgers te verliezen.  Mijn vader had die allereerste vroeger op (officiële) floppy-disc, maar niemand thuis begreep wat de bedoeling was en ik was nog te klein om het uit te zoeken.  Nu snap ik het (gelukkig) wel.  Ik vind het vooral heel ontspannend en erg fijn om naar te kijken.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 6 months later...
  • 2 months later...

Alex Kidd in The Enchanted Castle (Sega Mega Drive) is altijd al een grote favoriet van mij geweest.  Wat mij betreft met grote voorsprong de allerbeste game uit de reeks.  Opvolger Shinobi World vond ik een miskleun.  En van de voorgangers is mij ook geen enkele bijgebleven.  Enkel Miracle World, want die allereerste game leek nog 't meest op Enchanted Castle.  Maar die eerste had ik zelf niet in huis.  Deze zomer verschijnt eindelijk de remake + opgekuiste origineel, ik volg dit project (gevoelsmatig) al jaren op de voet.  En tja ... Het is dat ik geen enkele van die consoles heb, anders stond de game al in pre-order! :D I like what I see.

 

 

 

En die signature edition ... Ik wil het artbook en de pins! 🧡


image.thumb.png.a093ccb4f3221c6839dc3b98b8c0d6a5.png

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
7 uren geleden, esteban² zei:

En tja ... Het is dat ik geen enkele van die consoles heb, anders stond de game al in pre-order! :D I like what I see.

 

 

De originele Miracle World heb ik eens gedownload op een PS3.

Er was als extra ook een speedrungedeelte bijgevoegd waarbij je in een online ranking kon zien hoe snel jij het spel kon uitspelen in vergelijking met anderen.

 

afbeelding.thumb.png.faa69d503622a07908d85ad2afb1a0cd.png

 

afbeelding.thumb.png.5e5b212f8ed390fc4a49062a18c5c989.png

Link naar reactie
7 uren geleden, esteban² zei:

Alex Kidd in The Enchanted Castle (Sega Mega Drive) is altijd al een grote favoriet van mij geweest.

 

 

Enchanted Castle was ook inbegrepen op de Mega Drive Mini die enkele jaren geleden verkrijgbaar was.

Ik denk dat-ie nog te vinden is, hoor.

 

afbeelding.thumb.png.c16c410205122162bbf962339d12a30e.png

 

 

 

 

Link naar reactie

@cinco, dat van die speedrun heb ik nooit geweten, tof.  Dergelijke game-plattegronden vind ik altijd leuk om te zien.  Mijn favorieten zijn die van de Aladdin game. (Sega Mega Drive)  Misschien dat ik die ooit eens print om iets mee te doen.

 

Ik heb nog steeds de originele Enchanted Castle in mijn bezit, met een werkende Mega Drive.  Maar die mini-console heb ik twee jaar geleden cadeau gekregen van mijn beste vriend.  Dus nu heb ik hem twee keer. ;) Wat ik pas achteraf wist, is dat er andere varianten zijn waar (deels) een andere selectie games op staat.  Naar 't schijnt kun je die jailbreaken om er nog games bij te zetten ... Maar daar heb ik allemaal geen kaas van gegeten.  No can do.

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
9 minuten geleden, esteban² zei:

 

Ik heb nog steeds de originele Enchanted Castle in mijn bezit, met een werkende Mega Drive.  Maar die mini-console heb ik twee jaar geleden cadeau gekregen van mijn beste vriend.  Dus nu heb ik hem twee keer. ;) Wat ik pas achteraf wist, is dat er andere varianten zijn waar (deels) een andere selectie games op staat.  Naar 't schijnt kun je die jailbreaken om er nog games bij te zetten ... Maar daar heb ik allemaal geen kaas van gegeten.  No can do.

 

 

 

Als je de taal op Japans zet bij de Sega Mega Drive Mini krijg je de Japanse versies van de spellen en het Japanse artwork op de covers. Sommige spellen veranderen zelfs totaal van look.

En games zoals Castlevania kan je dan ongecensureerd spelen.

 

Dr. Robotnik's Mean Bean Machine wordt Puyo Puyo en krijgt animefiguren ipv de robots van Dr. Robotnik.

 

afbeelding.png.b4ca594a54b960f16bcb0ae8717f1f57.png -> afbeelding.png.da13ecf100e536847054d46b05ebedfd.png

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...