Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
dirk (monsieur toupet)

Haasje-Over

Recommended Posts

Inderdaad. Misschien een galerij van maken?

(Toffe avatar, trouwens, Dirk.)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Jawadde. Allemaal die voorgaande tekeningen zijn goed voor publicatie. Wat is het jammer dat er geen blad zoals het onvolprezen Plots meer bestaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bijkomend voordeel van het nieuwe forum; de strips zijn makkelijker in een post onder elkaar te plaatsen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast dirk

En hier het vervolg door Santiago Martin. Zijn tweede.

Volgende week een nieuw gezicht: Randy van Rijn.

HaasjeOver15.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Martin heeft, wat mij betreft, twee zalige platen afgeleverd. Het kleurwerk en de details op de achtergrond zijn in mijn ogen beter uitgewerkt ten aanzien van de vorige bijdrage en het resultaat zijn mijn favoriete pagina's tot nu toe. Chapeau.

Santi's bijdrage, tja, laat ik zeggen dat het niet m'n ding is. Jammer dat de pogingen van eerdere tekenaars om een verhaallijn op te bouwen nu (ogenschijnlijk) gefrustreerd worden. Maar ja, da's natuurlijk ook 'all in the game', met een project als dit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Ralph

Die Santi weet het allemaal weer goed te verklooien!

En tekenen kan ie ook al niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik had het ook liever anders gezien (op gebied van scenario - de tekeningen, da's ieder zijn stijl), maar dat is het concept van de scenarioloze interstrip (cadavre exquis). Het valt misschien extra op na die prachtige pagina's van Martin. Maar de volgende tekenaars moeten er maar hun draai aan geven. Eerst Randy van Rijn, en dan ikzelf terug. Ik voorzie nu al dat ik wat lappen tekst zal schrijven om te pogen er terug wat logica in te krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

@ Gast_Ralph: Weet je, alles valt sowieso te redden. Stel je voor dat de volgende pagina begint met Miranda die Mikail uit een dagdroom wakker schudt.. Dat deze pagina een wensdroom van Mikail was, om maar niet dat tweekoppige monster te moeten confronteren. Bijvoorbeeld. Alhoewel een dergelijke verrassing frustrerend aan kan voelen, is het het einde van de wereld niet.

Tja, Santi's schrijf- en tekenkwaliteiten, ik heb al aangegeven dat het niet mijn ding is. Maar pas op met hard (: in de zin van duidelijk) kritiek leveren, voor je het weet zit je met een opmerking die enkel als kwetsend gelezen kan worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

@ Gast_Ralph: Weet je, alles valt sowieso te redden. Stel je voor dat de volgende pagina begint met Miranda die Mikail uit een dagdroom wakker schudt.. Dat deze pagina een wensdroom van Mikail was, om maar niet dat tweekoppige monster te moeten confronteren. Bijvoorbeeld. Alhoewel een dergelijke verrassing frustrerend aan kan voelen, is het het einde van de wereld niet.

Tja, Santi's schrijf- en tekenkwaliteiten, ik heb al aangegeven dat het niet mijn ding is. Maar pas op met hard (: in de zin van duidelijk) kritiek leveren, voor je het weet zit je met een opmerking die enkel als kwetsend gelezen kan worden.

Kwetsend? ik vind dat meer lachwekkend. De éne amateur tekenaar die de andere amateur tekenaar zit te dissen.......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Ralph

@P.Saiko: misschien moet ik het ook wat genuanceerder zeggen maar ik was not amused op het moment dat ik deze nieuwe inzending zag.

Mensen doen erg hun best om er elke keer iets uit te persen en dan krijg je ineens een inzending die de inspanningen van de rest teniet doet.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Oh, ik vind die pagina van Martin helemaal niet storend, en zeker niet minder kwalitatief dan de anderen. Hij doet een Urbanusje, wat mij betreft.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Oh, ik vind die pagina van Martin helemaal niet storend, en zeker niet minder kwalitatief dan de anderen. Hij doet een Urbanusje, wat mij betreft.

Exact, ik vind het best leuk al die verschillende stijlen. Het is toch juist de bedoeling van zo'n wisselstrip dat er verschillen zijn ?

Ik moest trouwens wel om gastRalph lachen, eerst stoot hij af met een keiharde:

"Die Santi weet het allemaal weer goed te verklooien!

En tekenen kan ie ook al niet."

Daarna meent hij zich te moeten nuanceren en deelt en passant de genadeklap uit:

"misschien moet ik het ook wat genuanceerder zeggen maar ik was not amused op het moment dat ik deze nieuwe inzending zag.

Mensen doen erg hun best om er elke keer iets uit te persen en dan krijg je ineens een inzending die de inspanningen van de rest teniet doet. "

Ik zou zeggen: doe zo voort, de sfeer zit er goed in !

Deel dit bericht

Link naar bericht

Jaja, het is weer een gezellige boel. De bekritiseerde tekenaar (zie hierboven) heeft inmiddels zijn biezen gepakt bij stripster waar hij niet alleen zijn tekeningen plaatste maar ook als redacteur werkzaam was. Nu kun je twisten of hij door "fanatici" is aangepakt maar het was natuurlijk niet zo vriendelijk. Wel een beetje jammer want ik vind die wisselstrips wel geinig en lurk regelmatig op stripster.

http://www.stripster...?id=4198&page=1

De verwijzing naar de bewuste stripster pagina lukt me niet, gan aar blogs en dan naar stripster op dinsdag

Deel dit bericht

Link naar bericht

"Feit blijft dat Santiago inderdaad te hard is aangepakt voor zijn strip hierboven." Ligt het aan mij of viel dat eigenlijk wel mee? Eén persoon heeft forse kritiek geleverd, één ander persoon heeft de term amateur tekenaars aangewend, ik heb aangeduid dat het niet 'mijn ding' was, de overige commentaar op StripSter was voornamelijk "goh, verrassende wending". Al bij al viel dat dus wel mee, toch? Wat betreft Santi's reactie/opstappen denk ik dan ook dat er voornamelijk andere dingen spelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast waldo

Alsof Santi zo kieskeurig was tijde van de discussie rond de Spanjespecial. We waren allen flauw, amateuristisch, kinderachtig en slijm, slijm, slijm!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik denk dat het misschien best is om de Stripster discussie niet hier nog eens dunnetjes over te doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik denk dat het misschien best is om de Stripster discussie niet hier nog eens dunnetjes over te doen.

Mee eens. Enkel dit nog: mocht het toch gebeurd zijn, ik had niet de bedoeling iemand voor het hoofd te stoten.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Met Santiago had ik het geregeld wel eens over zijn nieuwste stripcreaties, waarbij het duidelijk werd dat we er soms heel verschillende meningen op nahielden als het ging over uitwerking van een idee. Waar ik er een paar uur over doe per plaat en elke inktlijn heel secuur trek, gaat Santiago sneller en vloeiender tewerk. Zijn digitale inkleuring, die hij nog maar een jaar toepast, ziet er helemaal niet slecht uit maar hij experimenteert nog veel. Zijn vertelstijl is wel eens moeilijker te volgen en altijd heel expressief, hij zal nooit binnen de lijntjes kleuren als hem de kans gegeven wordt in een project als Haasje-over. Zoals de appreciatie van Retep aantoont verdient hij in dit concept zeker zijn plekje. Als de opdracht was om een vast scenario of verhaaltype te volgen, dan zou hij het wel wat moeten aanpassen. Ook zou je er rekening mee kunnen houden dat een groot deel van de lezers zal reageren zoals Ralph en liever een consequent verhaal voor zich krijgt met verder uitgewerkte plaatjes, hoewel ze het niet zo zullen durven neer te schrijven. Wil je die groep wel aanspreken, dan is een iets volwassener aanpak gewenst.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...