Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Yncke

[Tweede Ronde (4)] uitvinding 14 vs. uitvinding 7

Welke uitvinding vind jij de 'vernuftigste'?  

49 leden hebben gestemd

Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen
  1. 1. Welke uitvinding vind jij de 'vernuftigste'?

• Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 16-01-20 at 08:00

Recommended Posts

2 minuten geleden, Waldorf zei:

De zwendelstraal geeft de gebruiker ook controle over het slachtoffer.

er was nog iets uit Blake en Mortimer ook dacht ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
20 minuten geleden, Ambreville zei:

Wat noem je dan wel een goede erotische strip? Geef eens een voorbeeld.

Ik verslond vroeger de vrouwen van Horacio Altuna. Die zijn ook compleet over de top, maar hij zet ze niet neer als objecten. 

Los hiervan, ik snap de hele heisa inmiddels niet meer. Dit is een verkiezing voor de meest vernuftige uitvinding. We hebben het niet over de beste tekenaar van erotische plaatjes. Iedereen met een moreel kompas ziet dat De Schakelaar dubieus is, met de bijbelgordel heeft dat verder niets te maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
16 minuten geleden, TDPB zei:

er was nog iets uit Blake en Mortimer ook dacht ik.

Klopt!

De voorloper van De Schakelaar.

De telecephaloscoop uit Het Gele Teken waarmee je op afstand personen kunt besturen.

Moet niet ontbreken uit eerbied voor de stripgeschiedenis maar mag wat mij betreft ook snel weer worden weggestemd tenzij er natuurlijk Repers zijn die hier warm voor lopen. 

Vittorio

Deel dit bericht

Link naar bericht
16 minuten geleden, Vittorio zei:

Ik verslond vroeger de vrouwen van Horacio Altuna. Die zijn ook compleet over de top, maar hij zet ze niet neer als objecten. 

Los hiervan, ik snap de hele heisa inmiddels niet meer. Dit is een verkiezing voor de meest vernuftige uitvinding. We hebben het niet over de beste tekenaar van erotische plaatjes. Iedereen met een moreel kompas ziet dat De Schakelaar dubieus is, met de bijbelgordel heeft dat verder niets te maken.

Dat is juist het punt. Het morele kompas hoort thuis in de echte wereld. Niet in de stripwereld. Als ik hier een Crepax wil lezen doe ik dat. Als ik de blauwbloezen zie wil ik me niet afvragen in welke slachtpartij dat ze thuishoren.  Als de rode ridder wat kansarmen kortwiekt heeft dat 3 pagina's verder geen morele implicaties.  Dus waarom morele principes inroepen tegen een gewone strip terwijl je tonnen vetzakkerij in huis hebt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
16 minuten geleden, Ambreville zei:

Als ik hier een Crepax wil lezen doe ik dat.

Allemaal prima, je mag lezen wat je wilt, niemand die je het verbiedt. Maar als een dubieus apparaat uit een strip wordt gelicht en wordt voorgedragen als ‘beste vernuftige uitvinding’ sta mij dan toe daar wat vraagtekens bij te zetten. Ik pak niets van je af, als je plezier beleeft aan een ding dat van vrouwen willoze sekspoppen maakt, enjoy, ieder zijn meug.

17 minuten geleden, Ambreville zei:

Het morele kompas hoort thuis in de echte wereld. Niet in de stripwereld.

Had Willy Vandersteen dát geweten...!

Deel dit bericht

Link naar bericht
53 minuten geleden, Vittorio zei:

Had Willy Vandersteen dát geweten...!

Ja, die compassen zijn rare dingen.

image.thumb.png.7c187a7927931aa52b5a33e2107f17cd.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
49 minuten geleden, Ambreville zei:

Ja, die compassen zijn rare dingen.

Maar je kunt niet zomaar beweren dat ze niet thuishoren in de stripwereld. Het gros van de striphelden wordt gedreven door een moreel kompas, daar rollen hun avonturen uit voort.

Je kunt als lezer dra je in een album stapt je moreel kompas ook niet uitzetten, je neemt toch hoe dan ook je voortschrijdende kennis en beschaving mee en dat zal resoneren, bij de een meer dan bij de ander. Ik vind De Schakelaar een moreel verwerpelijk apparaat en ik vind het cynisch om het te nomineren als ‘meest vernuftige uitvinding’. Dat betekent niet dat ik tegen amorele strips ben, ik ben er ook niet door gechoqueerd. Ik stel alleen vast dat mijn morele kompas grenzen stelt aan wat ik draaglijk leesvoer vindt. Ergo ik beleef geen plezier aan een strip waarin een vrouw getransformeerd wordt in een willoos seksobject.  

Deel dit bericht

Link naar bericht

Kan 'de schakelaar' ook op een positieve manier gebruikt worden?

Want dan is de uitvinding op zich niet verkeerd. Enkel degene die er gebruik van maakt, doet het met duistere bedoelingen.

Zelfde geldt voor die onzichtbaarheidsspray.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...