Ga naar inhoud

Welke sociale- en e-media gebruiken jullie?


Hamirubi

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

- Minds.com
Als alternatief voor facebook waar dissidente geluiden niet altijd goed verteerd worden en verbanning/verwijdering van accounts meestal het geval is.

Maar gezien er niet al teveel animo is op dergelijke alternatieven, sedert oktober al niet meer ingelogd op Minds.

- Instagram. Slechts nu en dan eens piepen. Meer is het niet. De manier van communiceren op instagram is niet echt mijn ding. Liken is vrijwel het enige wat men daar doet. Andere feedback is bijna onbestaande.

Binnenkort wel een telegram/TON account. Eventueel twitter en linkedin. Telegram is decentraal en hun munt; de gram, staat mij wel aan. Wellicht koop ik wel nog wat gram. Reden van gebruik: volgen van ontwikkelingen in crypto. En geopolitiek.

Ook twitter CEO Jack Dorsey heeft recentelijk aangekondigd dat sociale media met een centrale data-oplsag en monitoring vrij problematisch zijn en dat hij met twitter het pad der decentraliteit wil gaan bewandelen.

- Mastodon...dunno. veel bronies aanwezig. En SJW's. Maar wie weet geef ik het eens een kans.
- Deviantart. Sedert Conceptart ter ziele is gegaan is er buiten de reep ook nog een platform nodig dat iets meer bezoekers heeft dan de reep.

Pinterest lijkt me ook wel wat.

- youtube. Geen account, maar alles van sociale commentaar, politiek, nieuws, economie, geschiedschrijving, crypto, muziek, instructiemateriaal, etc...vind ik grotendeels terug op yt.

 

Link naar reactie

Ik denk dat ik ergens nog een dood Netlog, MySpace en LastFM account heb. :)  Facebook staat non-actief, Instagram heb ik wel, maar nooit gebruikt.  Pinterest verloor mijn interest.  Twitter is ook teruggeschroefd, daar zitten alleen maar zagen ... Eigenlijk niet echt meer actief dus.

Strips : Stripmunk (jammer van de vele gaten)

Films : Letterboxd + What I Watch

 

That's it.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ik moet van mijn dochter Reddit volgen. Voor onzin en memes. 

Van mijn kwis-buddies moet ik op facebook. Om af te spreken.

Voor mezelf volstaat LR4x4.com om op te zoeken welke kleur draad mijn mistlicht doet branden (rood met gele tracer) en de reep om over strippies te leuteren.

Elke dag duwt de postbode nog een papieren editie van De Standaard in de bus. Waarvoor dank.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
9 minutes ago, Waldorf said:

Elke dag duwt de postbode nog een papieren editie van De Standaard in de bus. Waarvoor dank.

Jij betaalt zelfs nog om fake nieuws in uw bus geduwd te krijgen?  Bij deze is het dus bewezen dat Cremville 100% boomertown is.

Reddit-memes zijn niet zo heel erg pikant. Vrij flauw met momenten.

Link naar reactie

Facebook, om te stoeffen met mijn foto's, de zurkels weerwoord te dienen op onze lokale "ge zijt van..." en in contact te blijven met in Japan wonende vrienden. Er zijn ook enkele speed pedelecgroepen die ik half z'n gat volg. Voorlopig nog steeds meer voordeel dan frustratie.

 

Ik zat vroeger op één of andere site waar je je foto's kon posten en commentaar kon geven op andermans foto's. Dat was nog in het analoge tijdperk, en ik weet de naam niet meer. Zoiets zou ik nog terug willen beginnen.

 

Verder eigenlijk niets, geen interesse in pin- en andere twitters.

 

Link naar reactie

Facebook als een soort adressenboek en om soms een beetje te trollen, ook al gebeurt dat veel minder. 

De Reep voor wat ik niet kwijt kan of wil op FB.

Reddit voor de memes.

YouTube tel ik ook als sociale media.

 

En dat is het. Insta heb ik even gehad maar da's eigenlijk Twitter voor mensen die niet kunnen lezen. En Twitter is dan weer een blog voor mensen die niet kunnen schrijven.

TikTok is voor jonge mensen. Als je ouder bent dan 25 jaar en je hebt een TikTok-account, dan ben je te hard aan het proberen of een pedofiel. De grappigste clips eindigen trouwens toch op YT. 😁

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Ik onthou Comic Collector:

  

4 uren geleden, Willem zei:

Ik zou echt adviseren eens een keer te kijken naar comic collector.

Deze database breidt steeds maar uit en je kunt er van alles aan toevoegen.

Heb de app op mijn telefoon en als ik ergens ben kan ik direct zien wat ik nog mis.

Heb dit programma nu al een aantal jaren en het wordt steeds beter.

Ik vind het een aanrader.

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...