Ga naar inhoud

Largo Winch


cinco

3 vragen over Largo Winch  

51 leden hebben gestemd

  1. 1. favoriet verhaal

    • De Erfgenaam / Groep W
    • O.O.B. / Business Blues
    • H / Dutch Connection
    • De burcht van Makiling / Het uur van de tijger
    • Venetië zien... / ... en sterven
    • Golden Gate / Shadow
      0
    • De prijs van het geld / De wet van de dollar
      0
    • De drie ogen van de bewakers van de Tao / De weg en de deugd
    • Zwarte Zee / Rode woede
      0
    • Crossfire / 20 seconden
      0
    • Morning Star / Scharlaken Zeilen
      0
  2. 2. Wat verkies je?

    • focus op het zakelijke
    • focus op het avontuurlijke
  3. 3. Winch Building

    • origineel (zie achterflap vb. 1)
    • redesign (zie achterflap vb. 2)


Recommended Posts

ik heb gekozen voor het eerste tweeluik. Dat was zo verfrissend, zo vernieuwend qua verhaallijn. Echt een binnenkomer toentertijd. 

 

Focus liefst op het zakelijke. Ook al snap ik het niet altijd. In een paar latere tweeluiken is het nogal achtervolging na achtervolging. 

 

Qua cover toch wel die eerste, met die weerspiegeling in het glas zeer knap gedaan

Link naar reactie
  • 6 months later...

Weinig stemmen voor de nieuwe Winch Building, veel voor die eerste saaie doos waarvan alleen het dakterras aantrekkelijk is. Maar dat zie je niet vanaf straathoogte. Ik loop ook niet zo warm voor die twisted tower maar tenminste is het een bouwkundige kluif en het is minder modernistisch dan je zou denken:

 

Quote

Twisted forms employed for today's tall buildings can be understood as a reaction to rectangular box forms of modern architecture. In fact, this contemporary architectural phenomenon is not new in architecture. It is comparable to twisted forms of Mannerism architecture at the end of Renaissance architecture.

 

http://www.jetir.org/papers/JETIRBG06011.pdf

 

64.jpg

Link naar reactie
Op 28/7/2020 om 12:26, Vittorio zei:

Weinig stemmen voor de nieuwe Winch Building, veel voor die eerste saaie doos waarvan alleen het dakterras aantrekkelijk is. Maar dat zie je niet vanaf straathoogte. Ik loop ook niet zo warm voor die twisted tower maar tenminste is het een bouwkundige kluif en het is minder modernistisch dan je zou denken:

 

 

Zo'n ontwerp, maar Largo Winch waardig, zou een 'rotating' of 'dynamic' building moeten zijn, zoals een roterende rupsbeweging:

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=rotating+building

Een uitdaging om dit dynamisch concept in strip uit te beelden...

 

Link naar reactie
  • 3 months later...

Er is iets visueel wat me tegensteekt, wat anders is dan wat Berthet meestal brengt, maar ik kan niet echt zeggen wat precies.

Inkleuring misschien?

 

afbeelding.thumb.png.141c4d30368d4ba0ae8237566f04621f.png

 

Kijk, dit is een pagina van De andere Kant van de Grens.

Hier komt de stijl van Berthet veel meer tot zijn recht in tegenstelling tot die Largo-pagina van hierboven.

afbeelding.thumb.png.b7d09338e804ba51a271d4cbf5024b60.png

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
3 uren geleden, lukoste zei:

mooi getekend hoor maar ik heb hier totaal niet een Largo Winch gevoel bij.. het is allemaal nogal cartoon achtig van opzet vind ik... ze hadden beter een realistischer tekenaar kunnen nemen 

Link naar reactie
1 uur geleden, sanderg zei:

mooi getekend hoor maar ik heb hier totaal niet een Largo Winch gevoel bij.. het is allemaal nogal cartoon achtig van opzet vind ik... ze hadden beter een realistischer tekenaar kunnen nemen 

Het staat mij ook niet aan. Dit ga ik zeker aan mij voorbij laten gaan. 

Verhaaltechnisch vond ik hef vooraf al niet bijster boeiend, als de tekeningen nu ook al niets bijzonders zijn, dan is het oordeel snel te vellen.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Kwam deze gisteren tegen op de catawikiveiling. 

Komt me bekend voor, maar kan hem niet plaatsen. Heb eens wat LW doorbladerd maar vond het niet terug. Iemand een idee? Hoeft natuurlijk ook niet dat het finaal uitgewerkt is en gebruikt is in een verhaal, maar hoe weet je dan dat dit over Largo gaat?

 

Francq, Philippe - Crayonné original - Largo Winch - (années 1990)

 

image.thumb.png.d2d4651d1ef8708b22e4d78b6842d8a1.png

Link naar reactie
  • cinco changed the title to Largo Winch
  • 4 weeks later...
35 minuten geleden, lukoste zei:

En wat vinden de Repers van Het fortuin van de Winczlavs?

Mij lijkt het wel alsof Van Hamme iets wou doen zoals De meesters van de gerst, maar dan op 1/3 van het aantal pagina's waar hij toen over beschikte. En de tekenaar is ook wat minder begenadigd.

Berthet zou ik toch niet minder begenadigd durven noemen met reeksen als Pin-up, Poison Ivy, de P.I. van Hollywood, enkele knappe vrije vluchten....

Link naar reactie
Zojuist, bammar zei:

Berthet zou ik toch niet minder begenadigd durven noemen met reeksen als Pin-up, Poison Ivy, de P.I. van Hollywood, enkele knappe vrije vluchten....

Aan de hand van dit album wel. Zwak verhaaltje met houten karakters, die ook als hout getekend worden. Er is eigenlijk buiten de naam van Winch niets wat aantrekt om verder te lezen.

 

 

 

Link naar reactie

Zijn stijl komt in dit verhaal (wat ik ervan gezien heb in previews) ook niet echt tot zijn recht.

Is dit zuiver iets wat Van Hamme absoluut nog wou vertellen of is hij gepushed door andere belanghebbenden om nog wat extra spinoff-materiaal uit de lucratieve Winch-franchise te persen?

Link naar reactie

Volgens mij verkoopt Van Hamme altijd en voor het geld hoeft hij het al lang niet meer te doen.. het verhaal an sich (waarvan ik denk dat Van Hamme het dus niet per se als een verplicht nummer hoefde te doen) vond ik niet slecht. Het lege en vooral emotieloze werk van Berthet echter deed veel afbreuk aan het geheel... Erg zonde

 

Had liever Valles of zo dit laten tekenen.. die is in geschiedenis verhalen op zijn best en het geheel is toch al n soort meesters van de gerst 2.0

Link naar reactie
6 minuten geleden, sanderg zei:

0.0

Ik verwacht er nog wel iets van. Althans ik hoop erop. Waar komt het fortuin vandaan? De olie, de naaimachines,...?

 

Op zich is het verhaal inderdaad interessant en zit het goed in mekaar. Soms sla je echter een pagina om en zit je plots in een heel andere periode of gaat het gewoon te verrassend snel. Komt echt knullig over.

 

Link naar reactie
10 uren geleden, De Hollander zei:

Vooraf had ik mij al voorgenomen om dit niet te kopen. 

Te vaak ben ik teleurgesteld in spin-offs en prequels etc...

De tekeningen stonden mij totaal niet aan.

Mochten jullie dit later bejubelen, dan kan ik altijd nog overstag gaan. 

Wat mij in deze over de streep trok was het feit dat Van Hamme zelf de schrijver is.

 

Dat was bij de XIII en Thorgal spin offs niet het geval (wat de kwaliteit bij die series niet ten goede kwam)..

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 1 month later...

19 en 20 was eigenlijk maar een matige afsluiter van Van Hamme's run.

Al heeft 19 waarschijnlijk één van mijn favoriete covers van de reeks.

 

afbeelding.png.ff7f656ba3ff5b28c20528fa4a5ec0a5.png

 

RIP Saidy. (of hoe ze heet) Van Hamme dit tweeluik afsluiten op een manier die hint naar een vervolg van haar verhaal en Giacometti daar dan onmiddellijk off-screen definitief komaf mee maken op het begin van zijn allereerste Largo-verhaal.

 

En wat nog te zeggen over 19 en 20. Gans het gedoe in het hotel met Ovronnaz, Silky, Pennywinkle en Cochrane deed soms denken aan een deurenkomedie.

Link naar reactie
Op 5/3/2021 om 08:45, lukoste zei:

Kwam deze gisteren tegen op de catawikiveiling. 

Komt me bekend voor, maar kan hem niet plaatsen. Heb eens wat LW doorbladerd maar vond het niet terug. Iemand een idee? Hoeft natuurlijk ook niet dat het finaal uitgewerkt is en gebruikt is in een verhaal, maar hoe weet je dan dat dit over Largo gaat?

 

Francq, Philippe - Crayonné original - Largo Winch - (années 1990)

 

image.thumb.png.d2d4651d1ef8708b22e4d78b6842d8a1.png

 

Ah, hier begon gans die historie met die plaat.

Dat heeft dan toch wel één derde van het jaar in beslag genomen.

Link naar reactie
  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Oh, wat een toeval toch dat we in een Aziatisch land jouw Nederlandse ex-vriendin tegen het lijf lopen, Simon.

 

afbeelding.thumb.png.f2a59179a151273fb28556b83bec60d1.png

 

Dat zoiets in de vroege Kuifjes gebeurt, dat je toevallig iemand aan de andere kant van de wereld opnieuw tegen het lijf loopt, ok, suspension of disbelief. Maar in een realistisch bedoelde reeks als Largo Winch...

afbeelding.thumb.png.f7c1c8f02a35ca3a1c46a89825c8c7f7.png

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...