Ga naar inhoud

Welke spin-off van Thorgal vond je de meest geslaagde?


cinco

Welke spin-off van Thorgal vond je de meest geslaagde?  

33 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke spin-off van Thorgal vond je de meest geslaagde?

    • Kriss van Valnor
    • Wolvin
    • De jonge jaren van Thorgal


Recommended Posts

Kriss vooral vanwege De Vita en Vignaux. Maar zoals Sanderg vergeet ik ze het liefst. Fantasy reeksen hebben een soort van interne logica van wat kan en wat niet kan. Bij Thorgal bv. waren die aspecten wel belangrijk, maar er werd vrij spaarzaam mee omgegaan. Het gedoe met Goden en kabouters was wat dat betreft er straal over. Het terug tot level brengen van Kriss in de spin-off haalde bv. een deel van de magie van Voorbij de Schaduwen weg.

 

Vergeten dus. Beloftevol overgangsnummer met Fred en van daaruit zien wat de toekomst brengt. Fred zit in mei in ieder geval op de boot, dus ga ik die eens lekker drillen. 

 

 

 

Link naar reactie
48 minutes ago, Ambreville said:

Kriss vooral vanwege De Vita en Vignaux. Maar zoals Sanderg vergeet ik ze het liefst. Fantasy reeksen hebben een soort van interne logica van wat kan en wat niet kan. Bij Thorgal bv. waren die aspecten wel belangrijk, maar er werd vrij spaarzaam mee omgegaan. Het gedoe met Goden en kabouters was wat dat betreft er straal over. Het terug tot level brengen van Kriss in de spin-off haalde bv. een deel van de magie van Voorbij de Schaduwen weg.

 

Vergeten dus. Beloftevol overgangsnummer met Fred en van daaruit zien wat de toekomst brengt. Fred zit in mei in ieder geval op de boot, dus ga ik die eens lekker drillen. 

spijker op de kop! 

 

dat gedoe met die onzinnige verheven afkomst van Kriss was echt ver over de top... ik vond t juist erg sterk dat Kriss "gewoon" een (slechte) jonge vrouw was zonder poeha..

 

ik overweeg om die hele spin off series van de hand te doen, en net als Ambreville de draad gewoon weer op te pakken bij het laatste deel in de reguliere reeks. Dat was eindelijk weer eens een sterk album met een goede insteek (trauma over het eigen misdadige verleden).. het was stukken beter dan de laatste albums van Rosinski zelf. Voor hem vond ik t vooral diep triest dat zijn rijke carrière met zulke slechte albums moest eindigen.. 

Link naar reactie
  • 1 month later...
Op 31/1/2020 om 08:30, sanderg zei:

ik vond t eigenlijk allemaal vrij slecht... met Wolvin als schrikbarend dieptepunt- dat deed echt afbreuk aan de originele reeks. Als ik er een moest kiezen dan maar de jonge jaren

Mee eens. Heb echter maar niet gestemd. Mis namelijk keuze: Geen van drieën.

 

Met personage Wolvin had en heb ik niets, niet aan begonnen. Kriss is mijn fav van deze reeks, maar de latere verhalen vallen tegen.  De Jonge Jaren etc. begon verwachtingsvol, maar valt uiteindelijk ook tegen.

 

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
On 3/20/2020 at 11:23 PM, Hardcover said:

Mee eens. Heb echter maar niet gestemd. Mis namelijk keuze: Geen van drieën.

 

Met personage Wolvin had en heb ik niets, niet aan begonnen. Kriss is mijn fav van deze reeks, maar de latere verhalen vallen tegen.  De Jonge Jaren etc. begon verwachtingsvol, maar valt uiteindelijk ook tegen.

 

Klopt, ondanks dat ik, als ik écht moest kiezen dan maar voor 'de jonge jaren' ga, waren ook die albums niet best.. Ik zie mezelf ze niet herlezen op (korte) termijn...  Het is jammer dat Van Hamme de regie zo heeft laten varen en eigenlijk geheel aan Rosinski lijkt te hebben overgedragen.

Schoenmaker blijf bij je leest... dat blijkt ook maar weer hier..  De reeks had moeten eindigen toen Van Hamme er mee stopte.. 


Sente had de kar niet moeten gaan trekken want deze was toch echt te zwaar voor hem..

 

Tijd voor Sente om eens zelf een reeks op te gaan zetten in plaats van voort te borduren op bestaande reeksen. Hij kan goede verhalen schrijven (Ster van zwart katoen vond ik prima!), maar niet in bestaande reeksen. De enige albums van zijn hand in lopende series die ik nog goed vond waren enkele Blake en Mortimers (testament William S en Voronov complot)- en dat waren feitelijk losstaande verhalen

Link naar reactie

Korte review spin-off  De Jonge Jaren Van, etc.  deel 8/8 (Franstalig):  https://tinyurl.com/s7gax3u

 

Aan 't eind wordt gesuggereerd dat er een vervolg in zit. Heb echter begrepen dat dit toch het laatste deel is van deze spin-off...

 

PS

Aan zo'n scène als deze waagt zelfs Romain Hugault (Angel Wings) zich niet meer:

 

Jonge jaren van 8, pagXX, 2020.png

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
  • 2 years later...

Kriss was voor mij een teleurstelling, in hoge mate door dat album dat ze er ergens hadden tussengemoffeld en dat uit een andere nevenreeks kwam, en door dat gegoochel met parallelle werelden.

Ze hadden het beter gelaten zoals het was: Kriss een vrouwelijke avonturier-rabouw, een beetje à la Fhard en de Grijze Muizer van Fritz Leiber, die voor mijn part wel ergens een tijdje koningin kon zijn, maar nu is het ten onder gegaan aan te veel bombatisch opgezette grootsheid die uiteindelijk het spoor volledig bijster raakt waarin niemand zijn of andermans weg nog vindt, een beetje zoals deze zin.

Eigenlijk moet je die kopen, de covers eraf scheuren, die in een map steken, en de rest weggooien.

 

En deze inkaderen:

 

th?id=OIP.mx7A-jFHeQlMN4j4LT_G0AHaJz%26p

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...