Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
cinco

3 stellingen over De Blauwe Reeks (poll)

3 stellingen over De Blauwe Reeks (poll)  

49 leden hebben gestemd

1. 1. De Blauwe Reeks week qua stijl en inhoud voldoende van de originele reeks af dat het eigenlijk als de eerste echte spinoff-serie van S&W zou kunnen beschouwd worden.

2. 2. De Blauwe Reeks had nooit versmolten mogen worden met De Rode Reeks in de nummering en had apart gecategoriseerd moeten blijven, ook in presentatie van de albumcovers.

3. 3. Een zwak punt van De Blauwe Reeks was dat Wiske deels ontdaan was van haar pit en karakter, alsook van haar guitige voorkomen.

Recommended Posts

En niet te vergeten de vraag of Vandersteen zonder de leerschool bij Hergé ooit lang populair geweest zou blijven.  Daar is echt wel van een voor en na te spreken waar de tekeningen van de voor zelden om aan te zien waren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Die samensmelting van de Blauwe Reeks met de Rode Reeks heb ik nooit begrepen. Wat mij betreft niet eens zozeer vanwege de afwijkende tekenstijl, maar veel meer op het gebied van hoe de personages gepresenteerd worden en het ontbreken van enkele hoofdspersonages in de Blauwe Reeks.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat de blauwe reeks betreft, als kind vond ik deze heruitgaves in de reguliere reeks meestal niet zo tof om te lezen. Soms veel te veel tekst. Ik las veel liever een Prinses Zagemeel dan het gouden paard of het geheim van de gladiatoren. Ik snapte toen ook helemaal niet waarom de personages er zo anders uitzagen en sommige niet meespeelden. Er zat ook niets van duiding bij deze strips. De Tartaarse helm vond ik wel geweldig. De humor met die mislukte kameel of dromedaris vond ik toen geweldig.

Ondertussen vind ik ze natuurlijk beter te pruimen en heb ze ook aangeschaft met één of andere actie zonder dat er in geknipt is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, Bertus zei:

Die samensmelting van de Blauwe Reeks met de Rode Reeks heb ik nooit begrepen. Wat mij betreft niet eens zozeer vanwege de afwijkende tekenstijl, maar veel meer op het gebied van hoe de personages gepresenteerd worden en het ontbreken van enkele hoofdspersonages in de Blauwe Reeks.

Om nog niet te spreken van het ontbreken van enkele pagina's/hoofdstukken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, TDPB zei:

Om nog niet te spreken van het ontbreken van enkele pagina's/hoofdstukken.

Dat ook nog inderdaad. Al hebben ze dat recent geloof ik wel enigszins hersteld door in de nieuwe reeks (S&W Classics) wel de volledige versies te tonen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

dacht ik niet

heb ze in mijn jonge jaren ooit in Kuifje gelezen en daar waren er toch meer platen :unsure:

bij de classics hebben ze gewoon de oude blauwe albums nagedrukt en niet de originele uitgaven in het weekblad,

dacht ik 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Er is de Suske en Wiske Klassiek reeks van eind jaren '90 waar de ontbrekende platen in aanwezig zijn.

01.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gaan ze de ontbrekende platen in de nieuw geplande integrale toevoegen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 1/2/2020 om 10:47, Simon zei:

Gaan ze de ontbrekende platen in de nieuw geplande integrale toevoegen?

Onverkort volgens deze bron:

Bij elke luxe zullen vier door Luc Morjaeu getekende ex librissen zitten.
Alle acht verhalen uit de blauwe reeks (de verhalen die Willy Vandersteen voor het weekblad Kuifje maakte) van Suske en Wiske worden in twee integralen gebundeld. Het gaat om de onverkorte verhalen met nieuwe inkleuring en lettering. De twee achtergronddossiers zullen zo'n dertig pagina's tellen. Bij elke luxe zullen vier door Luc Morjaeu getekende ex librissen zitten.

https://www.stripweb.be/S-stripverhaal-blauwe-reeks-integraal-deel-1-bestellen-20762.asp

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...