Ga naar inhoud

Online webshops


maanvisje

Recommended Posts

Op 5/4/2020 om 19:57, Bonte zei:

Zijn er Nederlandse webshops die de Getekende Reep Magazine meegeven? 

Ik koop vaak via stripwinkels die hun webshop op Catawiki Shops hebben.

Laatst besteld bij Atomik - da's een gewone stripwinkel - maar via Catawiki dus ook een webshop; die stuurden het magazine mee.

 

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 5 months later...
9 minuten geleden, Waldorf zei:

Heeft iemand al post-Brexit ervaringen met bookdepository? 

Ik heb pre-Brexit besteld. Het is ook pre-Brexit verzonden (21-12), maar nog steeds niet ontvangen. Al contact gezocht en gevraagd hoe ze nu de verzending regelen na de Brexit, maar daar krijg ik geen reactie op. Het is belangrijk dat de verzendkosten apart vermeld worden op de vrachtbrief. Anders krijg je een rekening van het postbedrijf dat bezorgt. Daarnaast moet je ook belasting betalen geloof ik. Ik las ergens een verhaal van iemand die bij Blackwells had besteld voor ongeveer 60 euro, en daar werken ze ook met een all-inprijs, die kreeg een rekening voor verzenden, inklaren en btw van 57 euro. Duur boekje :) 

Link naar reactie

Bookdepo heeft zijn levering naar Europa stop gezet

 

https://www.bookdepository.com/help

All European Countries (excluding the United Kingdom and Ireland)
Please be aware that we had to temporarily cease accepting new orders to all European countries (excluding the United Kingdom and Ireland). If you have placed a recent order with us, your order is on its way, please allow 5-10 extra business days for delivery. Please be assured that we are working with our carriers to get orders to our customers as soon as possible. If we are unable to deliver your order, we will refund you and notify you by email

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
4 minuten geleden, mojo zei:

Bookdepo heeft zijn levering naar Europa stop gezet

 

https://www.bookdepository.com/help

All European Countries (excluding the United Kingdom and Ireland)
Please be aware that we had to temporarily cease accepting new orders to all European countries (excluding the United Kingdom and Ireland). If you have placed a recent order with us, your order is on its way, please allow 5-10 extra business days for delivery. Please be assured that we are working with our carriers to get orders to our customers as soon as possible. If we are unable to deliver your order, we will refund you and notify you by email

Ok, duidelijk. Ik kan alleen nog wel gewoon bestellen. Hoe zit dat dan? Ze hebben de prijzen overigens wel verhoogd sinds Brexit zie ik.

Link naar reactie

Heb ook eens naar de prijzen gekeken van de boeken en comics op mijn wish list : sommigen zijn plots niet meer verkrijgbaar, anderen zijn (serieus) in prijs gestegen. ik heb zelfs een comic staan die nu bijna €10  duurder is dan de normale prijs in een ssz. Ik vrees dat ik toch even van bookdepo ga wegblijven.

 

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
37 minuten geleden, mojo zei:

Heb ook eens naar de prijzen gekeken van de boeken en comics op mijn wish list : sommigen zijn plots niet meer verkrijgbaar, anderen zijn (serieus) in prijs gestegen. ik heb zelfs een comic staan die nu bijna €10  duurder is dan de normale prijs in een ssz. Ik vrees dat ik toch even van bookdepo ga wegblijven.

 

 

Ik denk wel meer :)

 

Maar het gaat voor veel britse webwinkels (alle bedrijfstakken) erg moeilijk worden. Alles wordt duurder en daardoor zullen minder mensen er kopen ben ik bang.

Link naar reactie

Tot 1 juni '21 vormen goederen met een waarde < 22 EUR geen probleem.

Pas vanaf 22 EUR moet je BTW betalen aan de staat en administratieve inklaringskosten aan de verzendingsdienst.

 

Vanaf 1 juni vervalt de 22 EUR limiet en moet je ook BTW betalen voor kleinere bedragen. Dit zou normaal al vanaf 1 januari zo moeten geweest zijn, maar omwille van Corona is dat uitgesteld geweest met 6 maanden.

 

Ik heb het vorige week uitgetest door 3 CD's aan te kopen in UK voor een totale waarde van 19,30 EUR excl. BTW en excl. verzendingskosten en dat was na een paar dagen hier zonder bijkomende kosten. Daar heb ik dus totaal geen BTW op betaald, terwijl moest ik ze vorige maand besteld hebben ik de BTW die ze in Engeland aanrekenen daarop zou hebben moeten betalen.

 

Voor boeken daarentegen moet er in Engeland geen BTW betaald worden. Dus tot vorig jaar, als je een boek kocht in Engeland, betaalde je daar geen BTW op. Vanaf nu moet je dus wel BTW betalen als je voor meer dan 22 EUR koopt. 

Ik denk dat sites als bookdepository, amazon en zo de BTW zelf al in rekening brengen en dan voor u de BTW betalen aan jouw land, waardoor hun prijzen verhoogd zijn voor ons in Europa. Kleinere winkels in de UK daarentegen rekenen dan weer helemaal geen BTW meer aan, daar waar ze vroeger  de normale UK BTW aanrekenden zodat op sommige sites de prijzen verlaagd zijn voor iemand in Europa.

 

Ik dacht een enorm buitenkansje te zien toen ik een CD box van Bernstein met 100 CD's ineens voor slechts 60 EUR te koop zag staan, tot ik de extra info zag ivm taksen.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Hier is het ook 22 euro. Da's voor heel Europa zo. Ik had me vergist met die 25 euro

Ben je zeker dat de inklaringskosten nu al pas vanaf 150 euro aangerekend worden? 150 euro is de nieuwe limiet die men vanaf 1 juni gaat hanteren in Europa. Alles wat daaronder valt kan vanaf dan afgehandeld worden via een eenvoudige manier. Alles daarboven moet ingeklaard worden.

 

Ik denk dat je nog het beste je aankopen groepeert en dan DHL Express neemt. Daar weet je tenminste duidelijk op voorhand wat ze gaan aanrekenen als kosten: 2,75% op het bedrag dat je moet betalen aan BTW+eventuel invoerrechten, met een minimum van 14,50 euro. Dus dat is quasi altijd 14,50 euro. En dan heb je snelle levering en tracking. Het pakje wordt wel pas geleverd nadat je betaald hebt.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
6 uren geleden, JPAR zei:

Ik heb pre-Brexit besteld. Het is ook pre-Brexit verzonden (21-12), maar nog steeds niet ontvangen. Al contact gezocht en gevraagd hoe ze nu de verzending regelen na de Brexit, maar daar krijg ik geen reactie op. Het is belangrijk dat de verzendkosten apart vermeld worden op de vrachtbrief. Anders krijg je een rekening van het postbedrijf dat bezorgt. Daarnaast moet je ook belasting betalen geloof ik. Ik las ergens een verhaal van iemand die bij Blackwells had besteld voor ongeveer 60 euro, en daar werken ze ook met een all-inprijs, die kreeg een rekening voor verzenden, inklaren en btw van 57 euro. Duur boekje :) 

 

Gisteren bleek uit een vertaling voor Bentley dat er geen extra invoerrechten zijn op auto's.

Ik denk dat ze daarover een akkoord konden sluiten doordat de Britse en Europese auto-industrie te erg met elkaar is vervlochten: er worden in auto's in GB onderdelen verwerkt uit fabrieken in de EU, en omgekeerd, en in de onderdelen worden soms onderdelen verwerkt, en al die producten moeten van de ene markt naar de andere.

Het zou een Droste-effet van invoer- en douanerechten worden.

 

Link naar reactie

Ik herinner me ook dat de Britse uitgevers plots beseften dat ze door de EU nu op dezelfde voet konden worden behandeld als de Amerikaanse uitgevers. M.a.w.: hun Amerikaanse "broeders" dreigden hun concurrentienadeel t.o.v. de Britse uitgevers te verliezen. Alleen de afstand bleef nog over.

Link naar reactie

Sinds vanmiddag heb ik op de kop af 200 onuitgelezen boeken, en nog een tiental ongelezen strips.

Dus voorlopig heb ik de boekhandel  niet nodig. 🙂

 

Wat pakjes betreft: tot nu toe nog geen problemen gehad met de diverse bezorgers waarmee ik te maken kreeg, maar ik eis ook niet dat ze de volgende dag leveren.

 

PS een van de boeken die ik vandaag kocht, heet "De boekensmokkelaars". HEt is een historisch werk. Ik ben nieuwsgierig wat het zal worden.

Link naar reactie

Had 26 december (pre Brexit) 10 inuyasha VIZBIG editions besteld bij Amazon (omdat deze ver overal uitverkocht zijn en ik die 10 nergens anders op 1 plek kon krijgen). Is niet echt op volwassenen gericht, maar heb het vaak gelezen toen ik wel in de doelgroep zat en wil toch het einde weten.

 

Nu is het zo dat we bijna 3 weken later zijn en ze hebben laten weten dat ze er gewoon niet meer gaan geraken vanwege Brexit. Nu hebben ze diezelfde 10 delen uit 3 depots opnieuw verzonden die gelegen zijn in Frankrijk, Duitsland en Italië. Erg praktisch is het toch allemaal niet.

 

 

Link naar reactie
Op 15/1/2021 om 19:05, mojo zei:

Net een mail v bookdepo gekregen dat ze terug leveren aan Belgie. 

Ik heb contact met ze gehad. Ze verzenden vanuit het VK en Melbourne. Dat betekent dat alle kosten erbij komen. De koper is daar verantwoordelijk voor. Ik krijg geen antwoord op mijn vraag of de verzendkosten op de vrachtbrief apart vermeld staan van de kosten voor je aanschaf. Dit is wel belangrijk, omdat je anders nog een extra nota van het leverende postbedrijf krijgt voor de verzendkosten. Ik ben niet van plan om daar nog te bestellen.

Link naar reactie
18 minuten geleden, JPAR zei:

Ik heb contact met ze gehad. Ze verzenden vanuit het VK en Melbourne. Dat betekent dat alle kosten erbij komen. De koper is daar verantwoordelijk voor. Ik krijg geen antwoord op mijn vraag of de verzendkosten op de vrachtbrief apart vermeld staan van de kosten voor je aanschaf. Dit is wel belangrijk, omdat je anders nog een extra nota van het leverende postbedrijf krijgt voor de verzendkosten. Ik ben niet van plan om daar nog te bestellen.

Oei! Door Brexit wordt het nu dus moeilijker dan voorheen. Vroeger betalen, opsturen en ontvangen. Nooit een cent extra moeten betalen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...