Ga naar inhoud

Youtube Comics


bouncer

Recommended Posts

Op Youtube staat een woud van filmpjes over comics, varierend van dodelijk saai tot prima reviews met goed zicht op vooral het tekenwerk, 

die   mijn redenen tot aanschaf net even kunnen versterken of juist doen afhaken.

Deze goedmoedige meneer vind ik exemplarisch ( comic tropes ) en maakt er serieus werk van.

 

 

Link naar reactie

Kwaliteit van de filmpjes is wisselend. Bij bovenstaande clip zie je te nadrukkelijk dat de maker uit een bron citeert. Je kunt namelijk ook aanstippen dat de compositie van de plaatjes vaak beter word na de bewerking door colletta.. De productie kwaliteit is trouwens goed.

 

Ik houd zelf wel van cartoonist Kayfabe. 

 

Link naar reactie
53 minuten geleden, Retardi zei:

Kwaliteit van de filmpjes is wisselend. Bij bovenstaande clip zie je te nadrukkelijk dat de maker uit een bron citeert. Je kunt namelijk ook aanstippen dat de compositie van de plaatjes vaak beter word na de bewerking door colletta.. De productie kwaliteit is trouwens goed.

 

Ik houd zelf wel van cartoonist Kayfabe. 

 

Kayfabe, staat genoteerd!

 

Link naar reactie
Op 5/2/2020 om 07:51, bouncer zei:

Op Youtube staat een woud van filmpjes over comics, varierend van dodelijk saai tot prima reviews met goed zicht op vooral het tekenwerk, 

die   mijn redenen tot aanschaf net even kunnen versterken of juist doen afhaken.

Deze goedmoedige meneer vind ik exemplarisch ( comic tropes ) en maakt er serieus werk van.

 

 

Fuck! Ik ben om. Stiekem zijn dit hele charmante filmpjes. De intro's vind ik erg tof. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

 

De romantische gedachten over tragiek en de zieleroerselen van een getormenteerd mens mogen inderdaad bij de vuilnisbak

worden gezet, maar wat een kunstenaar!

image.png.19e1abdcf70912524b876f4be28da122.png

 

Ik kan deze link niet plaatsen, maar als je intikt " twomorrors wallace wood"  kom je op een interessant artikel " a brief biography of Wally Wood.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik ben er een keer geweest. Is gewoon niet te doen. Eigenlijk ook niet leuk. Teveel aanbod. ALLES is er gewoon. Je bent overrompeld en weet niet waar eerst kijken. Ik weet nog dat ik er weinig gekocht heb. Ik hou meer van kleine winkeltjes waar je niet altijd echte schatten kunt vinden. Maar het is altijd leuk snuisteren.

 

Link naar reactie

Ik zou daar ook niet gerust rondlopen, tenzij met een lijstje van te kopen strips en een stratenplan van dat magazijn.

Terry Pratchett beschreef ooit de ideale boekenwinkel in Guards! Guards!, en die regel geldt ook voor stripwinkels:

“A good bookshop is just a genteel Black Hole that knows how to read.”

Link naar reactie
19 uren geleden, linthout zei:

Ik ben er een keer geweest. Is gewoon niet te doen. Eigenlijk ook niet leuk. Teveel aanbod. ALLES is er gewoon. Je bent overrompeld en weet niet waar eerst kijken. Ik weet nog dat ik er weinig gekocht heb. Ik hou meer van kleine winkeltjes waar je niet altijd echte schatten kunt vinden. Maar het is altijd leuk snuisteren.

 

Ik mis dat wel heel erg, dat soort winkels zijn zo schaars geworden. Waar je nog in de back issues bakken een schat tegenkomt.

Link naar reactie
Op 4/8/2020 om 18:21, linthout zei:

Ik ben er een keer geweest. Is gewoon niet te doen. Eigenlijk ook niet leuk. Teveel aanbod. ALLES is er gewoon. Je bent overrompeld en weet niet waar eerst kijken. Ik weet nog dat ik er weinig gekocht heb. Ik hou meer van kleine winkeltjes waar je niet altijd echte schatten kunt vinden. Maar het is altijd leuk snuisteren.

 

Dit is dan ook wel een extreem voorbeeld. :D 

 

Op 26/7/2020 om 09:37, bouncer zei:

De romantische gedachten over tragiek en de zieleroerselen van een getormenteerd mens mogen inderdaad bij de vuilnisbak

worden gezet, maar wat een kunstenaar!



Ik denk dat hij meer een tekenaars tekenaar was.  Zijn moeilijke karakter en drankzucht stond de echte grootheid toch wel een beetje in de weg. Wat wordt er nog van hem gelezen? Ik denk dat het antwoord niets is. 

 

Volgend jaar krijgt Wood vast nog wat aandacht omdat het dan veertig jaar geleden is dat hij zijn geweer tegen de slaap zette. Daarna is het afgelopen en zal zijn enige en grootste erfenis dat stuk karton met de '22 plaatjes die altijd werken' zijn. 

Link naar reactie
10 uren geleden, Retardi zei:

 

 



Ik denk dat hij meer een tekenaars tekenaar was.  Zijn moeilijke karakter en drankzucht stond de echte grootheid toch wel een beetje in de weg. Wat wordt er nog van hem gelezen? Ik denk dat het antwoord niets is. 

 

Volgend jaar krijgt Wood vast nog wat aandacht omdat het dan veertig jaar geleden is dat hij zijn geweer tegen de slaap zette. Daarna is het afgelopen en zal zijn enige en grootste erfenis dat stuk karton met de '22 plaatjes die altijd werken' zijn. 

Ik weet te weinig over de Amerikaanse markt om dat te kunnen beoordelen, maar ik denk wel dat dit voor deze gehele generatie

zou kunnen gelden, Frank Frazetta, Roy Krenkel, Al Williamson om maar wat namen te noemen.

Een "legacy" te onderhouden vereist een zekere mate van" fanbase" dat ondersteund en regelmatig onderhouden dient te worden.

Als voorbeeld zou ik een Will Eisner kunnen noemen, die ook een zekere eeuwigheidsgehalte in zijn vooral latere verhalen kon

inbrengen, en was zakelijk uitermate gewiekst.

Wood had veel meer moeite om moeilijkheden te overleven, snel opgeklommen als best betaalde tekenaar, maar moeite om

aan het eind van zijn leven de spreekwoordelijke eindjes aan elkaar te knopen.

Afgezien van tekenwerk en het EC tijdperk heeft Wood ook nooit memorabele series kunnen produceren, Frank Miller, Alan Moore

en consorten kwamen net te laat.

Maar ach het kan altijd nog beroerder, kijk maar eens naar de geschiedenis van Reed Crandall.

 

 

 

 

Link naar reactie
Op 17/8/2020 om 20:52, BobFish zei:


Dat lijkt interessant !

Mwoa, enthousiasme kun je hem niet ontzeggen. 

Toch word ik ook een beetje moe van al dat gehobby. Het is een brave jongen maar wanneer je een jong publiek aan wil spreken met materiaal uit het publieke domein dan wens ik hem veel succes. Het tweede probleem is dat het boekje slordig is vormgegeven. Het oogt als een van die obscure dvd's  met vier vergeten films die je vroeger weleens in benzinestations  zag. Het type film wat het dan moest hebben van een piepjonge Sandra Bullock die dan 5 minuten in beeld kwam. 

Het toeval is dat hij uit dezelfde regio als moi komt. En dan valt het op dat hij wel de lokale boekhandel noemt maar vergeet dat stripwinkel  @Neat Stuff veel beter is ingesteld op het materiaal wat hij in de markt wenst te zetten.  De Stripvlogger had dit ook moeten weten trouwens. 

Mocht dit een onverwacht succes worden dan slik ik graag mijn woorden in. Maar voor nu haal ik mijn schouders op. 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
16 uren geleden, cinco zei:

 

 

Een intro die zowel bevreemdend als fascinerend is.

Hopelijk dat dit een voorbode is van de stijl die we kunnen gaan verwachten in de video's.

Komt in orde ;) 

Als jullie ideeën hebben, daar sta ik altijd open voor.

Heb nu al een aantal projecten klaarstaan maar alle suggesties zijn welkom.

Link naar reactie
Op 5/9/2020 om 15:51, Boris Valeo zei:

Door jouw enthousiasme staan Druillet YRAGAEL URM THE MADMAN & THE NIGHT in bestelling 😊

 

 

Ik heb Moebius- l'Oeuvre hermétique besteld. Dan kan ik mijn ratjetoe aan Moebius-uitgaves dumpen bij vrienden. Druillet komt pas in de volgende aflevering aan bod. :e007:

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
6 uren geleden, Waldorf zei:

Ik heb Moebius- l'Oeuvre hermétique besteld. Dan kan ik mijn ratjetoe aan Moebius-uitgaves dumpen bij vrienden. Druillet komt pas in de volgende aflevering aan bod. :e007:

😎👌

Nieuwe video vandaag ! Nog niet die over Druillet, Gal & Dionnet en Corben, maar die is in aantocht 😉

 

 

Liken, abonneren, delen, commentaar geven... Dat zijn allemaal steuntjes in de rug dus dat mag allemaal :)
Hier op Getekende Reep heb ik al toffe, aanmoedigende dingen mogen lezen, bedankt daarvoor 🤓
Soms moeilijk om de video's tussen mijn dagjob in te flansen maar ik 'keep on truckin' !

Link naar reactie
Op 11/9/2020 om 15:13, BobFish zei:

Liken, abonneren, delen, commentaar geven... Dat zijn allemaal steuntjes in de rug dus dat mag allemaal :)
 

 

Ik heb alvast jouw video geplaatst op een ander forum waar ik vroeger actief was.

Daar zitten ook wel wat personen die in strips en comics geïnteresseerd zijn.

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...