Ga naar inhoud

Wie tekent de beste neuzen?


cinco

Recommended Posts

23 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Uderzo is niet enkel een goede striptekenaar, maar eigenlijk ook een goed karikaturist. Die koppen van Romeinse officieren en rijksambtenaren die hij neerzet zij goud waard.

En vaak cameo's van bekende personen...

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Eric Schreurs die er sowieso al een heel eigen stijl op nahield liet zijn creativiteit de vrije loop in Joop Klepzeiker en wat me opviel was dat hij vanaf een bepaald moment heel vaak vrouwen afbeeldde met varkensneuzen. (de stopcontactvariant)

 

Ik zal het even spoilertaggen omwille van het mogelijke nsfw-gehalte.

 

 

 


 

afbeelding.png.838b84495f4adf3fa6d9ede08e3382fe.png

 
 

 

 

Link naar reactie
  • 9 months later...
6 minuten geleden, TDPB zei:

t is me al opgevallen dat er bepaalde tekenaars zijn die hun mannen een grote varieteit aan neuzen schenken, maar hun vrouwen altijd met dezelfde kleine wipneusjes tekenen. Terwijl in realiteit vrouwen net even lelijke neuzen hebben als mannen.

 

Maar over het algemeen heeft het vrouwelijk geslacht wel verhoudingsgewijs kleinere neuzen dan het mannelijk geslacht.

En dat wordt dan naar extremen herleid in karikaturisatie.

 

Link naar reactie
3 uren geleden, TDPB zei:

t is me al opgevallen dat er bepaalde tekenaars zijn die hun mannen een grote varieteit aan neuzen schenken, maar hun vrouwen altijd met dezelfde kleine wipneusjes tekenen. Terwijl in realiteit vrouwen net even lelijke neuzen hebben als mannen.

 

Naarmate de leeftijd vordert, krijgen de neuzen van vrouwen in de strips blijkbaar ook een groeispurt.

 

afbeelding.png.56f9da2eca0b2e94954ac92ea0db9426.png

Link naar reactie

 

Betreffende de veelvoorkomende stereotiepe wipneus voor meisjes en jonge vrouwen, hier is nog een uitzondering: Oktaviëtteke (in mijn ogen de ultieme love interest van Urbanus) had ook een geprononceerde neus.

 

afbeelding.png.2ca952808c696e326956212bf50e1f5a.png

 

En Urbaniëtteke heeft de neus van haar moeder geërfd.

 

afbeelding.thumb.png.424a1135218c88eeb3b6d6b9d13f3b56.png

 

 

Link naar reactie
9 minuten geleden, Daan zei:

Wanneer een vrouw veel make-up gebruikt krijg je minder lijntjes en minder geprononceerde gezichten. Ik denk niet dat er vrouwen bestaan die veel donkere make-up links en rechts van de neus aanbrengen... Zo gek zijn die twee gaatjes dus niet.

 

Inderdaad.

 

afbeelding.png.283c93b79384e2020a669aa96d0d5578.png

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Van nature hebben vrouwen doorgaans  een iets fijnere neus. Bij het grafisch weergeven van vrouwen is het best om minder accenten en lijnen/vlakken te gebruiken om enige elegantie te kunnen weergeven.

Link naar reactie

Manara gaat ook vaak enkel voor de gaatjes.

 

afbeelding.png.c7760f4bd403889a4b6ceafbc2af4870.png

 

10 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Van nature hebben vrouwen doorgaans  een iets fijnere neus. Bij het grafisch weergeven van vrouwen is het best om minder accenten en lijnen/vlakken te gebruiken om enige elegantie te kunnen weergeven.

 

Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals Loisel die zijn vrouwelijke personages van stevige neuzen voorziet zonder die elegantie te verliezen.

 

afbeelding.thumb.png.a8b848065db9deec09953af8da425579.png

 

afbeelding.thumb.png.0812b9ad1c03ae243c621f163522f063.png

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

En dat werkt. Omdat ze kort zijn. Dan mag je al eens wat breder gaan. Dat zie je ook bij sommige vrouwen van Afrikaanse origine, ze hebben een kort neusje maar iets breder - niet te breed natuurlijk - dan een doorsnee blanke vrouwenneus. Maar het blijft wel elegant.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
4 uren geleden, cinco zei:

Manara gaat ook vaak enkel voor de gaatjes.

 

afbeelding.png.c7760f4bd403889a4b6ceafbc2af4870.png

 

 

Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals Loisel die zijn vrouwelijke personages van stevige neuzen voorziet zonder die elegantie te verliezen.

 

afbeelding.thumb.png.a8b848065db9deec09953af8da425579.png

 

afbeelding.thumb.png.0812b9ad1c03ae243c621f163522f063.png

Zie ook G'wel uit de Chninkel.

 

 

 

 

Screenshot_20201204-004644_Gallery.jpg

Link naar reactie
19 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

En dat werkt. Omdat ze kort zijn. Dan mag je al eens wat breder gaan. Dat zie je ook bij sommige vrouwen van Afrikaanse origine, ze hebben een kort neusje maar iets breder - niet te breed natuurlijk - dan een doorsnee blanke vrouwenneus. Maar het blijft wel elegant.

 

Ja. Linda in Soda bijvoorbeeld.

 

afbeelding.thumb.png.bd0c567f603d40065b3e28d7ba5f741f.png

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
Op 8/2/2020 om 05:40, Tuizentfloot zei:

Deze neus heeft hij toch verknald 😀

 

image.png.fb4bcde5e841f25c32421cb187663b8d.png

In werkelijkheid was het een van de soldaten van Napoleon die er met een kanonskogel op had geschoten. Ik weet niet of het opzettelijk was, en ook niet of het tijdens een gevecht of een oefening was.

Link naar reactie
Op 2/12/2020 om 15:08, TDPB zei:

t is me al opgevallen dat er bepaalde tekenaars zijn die hun mannen een grote varieteit aan neuzen schenken, maar hun vrouwen altijd met dezelfde kleine wipneusjes tekenen. Terwijl in realiteit vrouwen net even lelijke neuzen hebben als mannen.

Hmm... jij bent geen neuzenliefhebber.

Misschien eens een ogenrubriek stichten?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...