Ga naar inhoud

Ertussen


Recommended Posts

Links staan alle duistere steden. Een van mijn eerste kennismakingen met strips waarbij niet alleen tekst en beeld van belang zijn maar ook geweldige ideeën daarachter.

 

t1_DuistereSteden.jpg

 

 

rechts staat zwartkijken compleet, zeer laat ontdekt, maar uitstekend bevonden.

 

thumb_zwartkijken_kompleet.jpg

 

Hehe, weer 3 zeer goeie reeksen die in mijn verzameling altijd blijven. Ben de laatste tijd weer serieus aan het opruimen (en verkopen) geslagen.  

Voor de zoveelste keer zeg ik dat alle slechte boeken imo nu weg zijn. Maar nu is er echt veel rommel weg (of staat nog te koop). Alles dat weg mag in mijn ogen.

Deze 3 echter blijven eeuwig bij mij.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Koen sorteert op uitgeverij (en is naar de boekenramsj geweest in Mechelen :) )

 

Bij mij steekt de chninkel in een doos, dus geen idee wat er links en rechts van staat :D

Link naar reactie

Hier staat ie tussen De Dorpsgek van Schoonvergeten en de integrale van De Incal, maar da's eigenlijk een stapeltje dat nog naar z'n nieuwe definitieve stek moet verhuizen, en er dus weinig geklasseerd bijstaat.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Koen sorteert op uitgeverij (en is naar de boekenramsj geweest in Mechelen :) )

 

Bij mij steekt de chninkel in een doos, dus geen idee wat er links en rechts van staat :D

 

Ik doe als Koen, op Uitgeverij en ook die hardcovertjes naast elkander. De Chninkel staat bij mij tussen Schoonheid van Schuiten en de reeks Mechanisch land.

Link naar reactie

Ik durf het bijna niet zeggen maar ... ik vind de rest niet goed... Heb de strips die "Het Schuine Meisje" vooraf gingen gelezen uit de bib, deed me niet zo veel.  De albums na "Schaduw v/e Man" heb ik gekocht, vond ik zeer slecht en heb ik weer verkocht. 

 

maar alle.....

en de weg? en brussel? en de toren? de archivaris?

bij hun laatste tweeluik had ik ook zoiets van: nu is het op, maar de eerste 5/6 boeken in de duistere steden vind ik mindblowing.

Link naar reactie

Bij mij is het toeval dat De Chninkel tussen twee Castermannen staat. Ik sorteer vooral op wat ik graag naast elkaar zie staan in mijn kast. En vermits mijn verzameling vrij beperkt is, moet ik nooit lang zoeken. Ik weet meestal een strip die ik zoek perfect staan (al gaat het niet meer zo goed als vroeger, toegegeven).

Link naar reactie

Bij mij is dit redelijk consequent per uitgeverij. Uitzonderingen zijn enkele reeksen die verschillende uitgeverijen hebben gekend. Deze staan samen, zoals Axel Moonshine, Asterix, Blake&Mortimer, Durango,.... Maar ook hierop zijn weer uitzonderingen, en dus de hoofdregel, zoals de eerste reeks van Lanfeust. Deze staat bij Arboris, Talent, en de rest bij L of M.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

De Chninkel wordt geflankeerd door Appoline en deel 1 van De Killer bij mij. Gesorteerd op uitgeverij dus. Over sorteren gesproken, ik weet niet wat ik met Building Stories (net de laatste deeltjes gelezen) moet aanvatten. Dat ding past in geen van mijn kasten. Ligt momenteel naast mij op mijn bureau, stof te vergaren. Met links ervan mijn hoofdtelefoon en rechts de laptop. ;)

Link naar reactie

Ik heb een tiental extreem grote stripboeken en die staan netjes naast mekaar op een lagere kast.

Ik heb ook een aantal van dit soort grote albums. Ik heb bij een 4 vaks expeditkast van Ikea het tussenschot weggehaald. Door de kast op zijn kant te zetten heb je de mogelijkheid om extreem grote albums te plaatsen.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ik heb toevallig nét deel 3 en 4 gekocht. Ze liggen hier nog naast me op het bureau omdat ik ze ook net in catawiki heb ingegeven. Dus die twee blacksadjes liggen op El Zopilote- Jerry Spring (tweedehands bij Alex gevonden) en onder Jonathan-Zij (met daarboven schemerwoude 13 en 14 en Death mountains 1 en 2)

Link naar reactie

En NU METEEN naar de stripwinkel !   ;)

 

Da's net het probleem, ik houd niet van dingen die móeten en Blacksad was destijds een beetje teveel zo'n reeks die je wel moest gelezen hebben.  Dus deed ik het niet, ;)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...