Ga naar inhoud

Ertussen


Recommended Posts

  • 3 years later...
26 minuten geleden, Vittorio zei:

Foei, het omslag van de illegale uitgave... Heb je als eerzame uitgever niet gewoon de legale uitgave in de kast staan? 

 

 

reieExijedsi2232343435678xx.jpg.18e35a43c000d40f9768b59962b87b43.jpg

Ik was vergeten dat deze de illegale was, ik heb de gekartonneerde zwarte uitgave maar dacht dat de softcover bij meer mensen zou zitten. Top reeks maar niet iedereen heeft die liggen

Link naar reactie
33 minuten geleden, Bonte zei:

Top reeks

Ik vond de omslagen vroeger vreselijk, nu zijn ze meen ik prachtig gedateerd, dat maakt de heruitgaves op groot van formaat van Glénat zo jammer. Die hebben een mooie nieuwe inkleuring maar een nieuw en erg grauw jasje. Leuk zijn wel de inleidingen in elk album door een grote naam, denk Giraud, Bilal, Dionnet. En Fred. Die van hem is erg leuk, hij schrijft over een droom waarin hij iemand ontmoet, gekleed in vodden, die uit een schilderij is ontsnapt, ‘Het vlot van de Medusa’ van Géricault. Ik zal een stukje proberen te vertalen:

 

- Ik ben een van de personages in dit schilderij, meneer. Ik ben een van de schipbreukelingen geschilderd door Géricault!

- ONGELOOFLIJK! En waarom ben je mijn droom binnengedrongen?

- Op een dag tekende u een album getiteld: ‘De drenkeling van de A’.

- Inderdaad ... lang geleden.

- Nou, we hebben dus samen, een stel drenkelingen onder elkaar, een vereniging opgericht, een soort vakbond die zich inzet voor alle getekende en geschilderde schipbreukelingen…

 

Etc etc. Typisch Fred allemaal. Uit het achtste deel.

Link naar reactie
17 minuten geleden, Waldorf zei:

Is het iets om in huis te halen?

Ik ben er al jaren zot van maar het blijft seventies SF met z'n eigenaardigheden en dat is niet voor iedereen, de inkleuring is altijd een hekel punt want Gillon's tekeningen zijn niet gemaakt om ingekleurd te worden. De nieuwe inkleuring heb ik nog niet goed bekeken.

 

 

f464ffce01d47bd69234ba53093fc260.jpg

Link naar reactie

De inkleuring is van Hubert, duidelijk een labour of love, Glénat heeft wel alles uit de kast gehaald om iets moois neer te zetten. En Gillons tekeningen kunnen het goed hebben, wat men verder ook over zijn werk beweert. Alleen vind ik het jammer dat het psychedelische sfeertje van de omslagen is opgeofferd

 

naufortho1.thumb.jpg.0571b5cb05abbff1fb90ed9c2e85db8b.jpg

 

 

 

nauforhto2.jpg.a3779b0bee0144d1d7f4c207f90f022f.jpg

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, De Hollander zei:

Hoe zit het dan?

Het 9e deel is toch niet het einde van de serie (staat mij bij). Is er in het frans nog een deel 10 verschenen, die het geheel afsluit?

Blijkbaar wel.

http://www.getekendereep.com/topic/601-ertussen/?do=findComment&comment=370949

 

De kleurvoorbeelden hierboven komen ook uit deel 10.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
On 6/15/2020 at 6:08 PM, De Hollander said:

Hoe zit het dan?

Het 9e deel is toch niet het einde van de serie (staat mij bij). Is er in het frans nog een deel 10 verschenen, die het geheel afsluit?

Klopt. Deel 10 sluit het verhaal af. Ik heb de reeks bij Les humanoïdes Associés liggen.  En de Nederlandse verkocht met zijn SC, HC, verschillend formaten, illegale uitgave, ontbrekend deel dat geen coherent geheel vormde.

 

Wist niet er een herkleuring gedaan werd. Kleuren zijn precies helderder.

19 hours ago, De Hollander said:

Heel jammer dat dit nooit is vertaald. Ik vond het wel een aardige serie, maar ja, zonder einde is een serie voor mij waardeloos.

Nochtans een topper van SF-reeks. uren leesplezier.

 

On 6/15/2020 at 3:24 PM, Bonte said:

Ik ben er al jaren zot van maar het blijft seventies SF met z'n eigenaardigheden en dat is niet voor iedereen, de inkleuring is altijd een hekel punt want Gillon's tekeningen zijn niet gemaakt om ingekleurd te worden. De nieuwe inkleuring heb ik nog niet goed bekeken.

 

Ideetje voor een uitgever om 2 integrales uit te brengen in het zwart/wit?

Link naar reactie

Getver, wat een lelijke amalgaam-cover, die Rex Danny. De oude Mustang uit de Woestijntrilogie, de Saabs uit de drugtrilogie (Ghost Queen etc...) en dan nog een verdwaalde Phantom. En Buck's Rex's hoofd lijkt wel een gesmolten action-figure.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
6 uren geleden, shakeitupguy zei:

Klopt. Deel 10 sluit het verhaal af. Ik heb de reeks bij Les humanoïdes Associés liggen.  En de Nederlandse met zijn SC, HC, verschillend formaten, illegale uitgave, ontbrekend deel geen coherent geheel was.

 

Wist niet er een herkleuring gedaan werd. Kleuren zijn precies helderder.

Nochtans een topper van SF-reeks. uren leesplezier.

 

Ideetje voor een uitgever om 2 integrales uit te brengen in het zwart/wit?

En dat afsluitende deel is niet toevallig het afsluitende deel 10? Want illegaal of niet, het einde zou ik graag lezen. 

Link naar reactie
31 minuten geleden, Waldorf zei:

Getver, wat een lelijke amalgaam-cover, die Rex Danny. De oude Mustang uit de Woestijntrilogie, de Saabs uit de drugtrilogie (Ghost Queen etc...) en dan nog een verdwaalde Phantom. En Buck's Rex's hoofd lijkt wel een gesmolten action-figure.

Deze mag er ook zijn, Rex doet met zijn vingers aan 'wing tipping'

 

rex.jpg.2d7dd4216b64e65115743de8275158e7.jpg

Link naar reactie
20 uren geleden, shakeitupguy zei:

Klopt. Deel 10 sluit het verhaal af. Ik heb de reeks bij Les humanoïdes Associés liggen.  En de Nederlandse verkocht met zijn SC, HC, verschillend formaten, illegale uitgave, ontbrekend deel dat geen coherent geheel vormde.

 

Wist niet er een herkleuring gedaan werd. Kleuren zijn precies helderder.

Nochtans een topper van SF-reeks. uren leesplezier.

 

Ideetje voor een uitgever om 2 integrales uit te brengen in het zwart/wit?

3 integrales zouden beter zijn 😎

 

Na jaren goesting heb ik eindelijk de aanvraag gedaan voor de hele reeks in zw maar ik betwijfel of ze de oplage gaan aanvaarden. Het wiedt ook een heel project want de tekst moet ook herzien worden

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...