Ga naar inhoud

Jean-Pol.


cartoonesk

Recommended Posts

9 minuten geleden, cartoonesk zei:

De twee albums met Mae West (leuk personage) (dus Mae West en Meiden zonder medelijden) en... ik zou zeggen... Papy Day. (Het is moeilijk kiezen. Ben een fan Van Jean-Pol).

Zoals gezegd in enkele albums wordt verwezen naar nummer twee, dus die zou je dan wel "moeten" lezen.

 

Ja, zijn chronisch weer-aap verschijnsel. Ik weet niet meer wat de benaming in de strip was.

De eerste drie ken ik allemaal van de krantenpublicatie.

 

Wat vind je van Lady O?

Ik heb even de synopsis van die latere albums doorgenomen en die klinkt ook wel interessant.

Link naar reactie
  • 1 month later...
Op 13/2/2020 om 09:51, cartoonesk zei:

Ja, die reeks heeft Jean-Pol heel goed overgenomen. Dat ben ik met je eens. Ik heb alle albums en sommige gesigneerd. 

 

jean-pol 1.jpg

 

Dat is wel de moeite dat hij er ook Mae West heeft bijgetekend.

 

Het valt mij trouwens op dat er meer (sexy) vrouwen werden opgevoerd in de Sammy strips toen Jean-Pol overnam.

 

afbeelding.thumb.png.78df575946e93198ce4f6dba1b90cb0a.png

Link naar reactie
  • 2 months later...
1 uur terug, cartoonesk zei:

In mijn archief vond ik dit kleinood : een briefje van Danny Verbiest van het knutselprogramma op de Belgische tv Kameleon, waarin toen eens Jean-Pol had uitgelegd hoe je een strip moet tekenen. Daar was ik toen erg van onder de indruk.

 

briefje danny verbiest..jpg

Ik heb toen meegedaan aan de stripwedstrijd van Kameleon. herinner me nog dat ze (naar mijn gevoel dan toch) mijn inzending wel heel lang in beeld brachten en ik een gesigneerd album van Jean-Pol  en een t-shirt van Kramikske heb gewonnen. (een paar jaar later won ik nog eens zo'n album van Jean-Pol, maar dat was bij een andere wedstrijd).

Link naar reactie
7 minuten geleden, TDPB zei:

Ik heb toen meegedaan aan de stripwedstrijd van Kameleon. herinner me nog dat ze (naar mijn gevoel dan toch) mijn inzending wel heel lang in beeld brachten en ik een gesigneerd album van Jean-Pol  en een t-shirt van Kramikske heb gewonnen. (een paar jaar later won ik nog eens zo'n album van Jean-Pol, maar dat was bij een andere wedstrijd).

 

Dat is leuk!

Het contact tussen Danny Verbiest en Jean-Pol heeft later natuurlijk geleid tot de Samson en Gert-strips.

Link naar reactie
  • 4 months later...
Op 24/2/2020 om 20:02, Hamirubi zei:

Ja! Mooi zo, @cinco ik heb verleden week gezocht naar dit figuurtje - hoe zoek je zoiets via google? - maar nergens gevonden.

Nikkel werd op heel wat kledij en schoolmateriaal geprint. Ik had een etui en/of schooltas met Nikkel.

 

Daar ken ik hem ook vooral nog van, schoolbenodigdheden.  Maar deze figuur heeft nooit een strip gehad dan? 

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
51 minuten geleden, esteban² zei:

 

Daar ken ik hem ook nog van, schoolbenodigdheden.  Maar deze figuur heeft nooit een strip gehad dan? 

 

 

 

In één van die Kramikske-integrales stond er wat uitleg over.
Naast de kledinglijn en andere merchandise waren er ook plannen voor een gagreeks en een eventuele internationale tekenfilmreeks, maar dat is niet van de grond gekomen. Jean-Pol heeft toen ook zijn focus naar andere projecten verschoven.

Link naar reactie
  • 6 months later...
  • 2 months later...
18 minuten geleden, cinco zei:

Zijn Annie en Peter zus en broer of is het meer een S&W/Petoetje&Petatje-situatie?

Op zulke dagen beklaag ik het me dat ik ooit eens een groot deel van mijn strips heb weggedaan, want blijkbaar zaten mijn Het Volk uitgaves van A&P daar ook bi, anders had ik dat vlug eens opgezocht.

(altijd gedacht dat het broer en zus waren, of toch minstens neef en nicht).

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 6 months later...
  • 5 months later...

Zoals geschreven in de Vandaag gekocht-topic heb ik nu Jip 1 en 2! Heel erg leuk om te lezen. Ondanks dat Jean-Pol pas was begonnen met strips tekenen, vind ik de figuren al heel erg leuk. De boeken zijn in een oplage van 700 exemplaren uitgebracht.  Deel 3 zou later dit jaar nog verschijnen.

Ook heeft Jean-Pol me verteld dat ook Pickelby later in album zal verschijnen. Daarvan heb ik Pickelby in de ruimte als knipsels maar niet helemaal compleet (toch bijna). Hier een pagina.

 

pickelby.jpg

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 1 month later...
Op 13/2/2020 om 09:26, cartoonesk zei:

Een gag van Oskar, een van Jean-Pol's favoriete eigen personages.

 

jean-pol oscar.jpg

Ik wil hier nog meer gags van Oskar tonen. Zoals je kunt zien begon Oskar als ontdekkingsreiziger maar veranderde Jean-Pol hem later in een soort burgermannetje met bolhoed, mogelijk om verwarring met het personage van Bara te vermijden. Ik vind de gags erg leuk. :) 

 

 

oscar 1.jpg

oscar 2.jpg

oscar 3.jpg

oscar 4.jpg

oscar 5.jpg

oscar 6.jpg

oscar 7.jpg

oscar 8.jpg

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...