Ga naar inhoud

favoriete ouder-kind dynamiek in een strip(reeks)


cinco

Recommended Posts

image.thumb.png.fd3db88023b22a90a45eda8c722d651e.png

 

De Kleine Robbe en zijn grootvader is een combinatie die al eens leuke momenten voort brengt.  Vooral in de iets langere (korte) verhalen.  De manier waarop Robbe hem interpreteert of eigenlijk nog het best begrijpt, omgekeerd ook.  Of wanneer ze samen wat op hun kerfstok hebben, ook al botst het eens.  't Heeft wel wat.

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
5 uren geleden, Yncke zei:

Mijn eerste gedacht is Snijer en Amber. Ik vind 't heel mooi uitgewerkt hoe ze beiden een zeer gelijkaardig karakter hebben, daardoor soms zwaar in de clinch gaan met elkaar, maar uiteindelijk een mooie balans vinden.

 

38-nl-v.jpg

 

Hij is haar... vader?!? Ziet er wel nog jong uit voor een vader van zo een volgroeide dochter te zijn, he.

Maar ja, het heeft zeker iets te maken met hun elf-zijn. (ik ken de reeks zelf niet echt)

 

Link naar reactie

Dynamiek is een understatement als je de relatie tussen Casper ( van Hobbes) en zijn ouders bekijkt... het droogkomische- nerd - achtige van zijn vader die vaak reageert vanachter de krant en het cynische van zijn moeder bieden heerlijk tegenwicht tegen de onstuimige wervelwind die Casper vaak pleegt te zijn! En bovendien... zeer knap in beeld gebracht! 

74ED82B2-3E9B-4C57-85E4-FC646340AC10.jpeg

Link naar reactie
13 hours ago, cinco said:

 

Hij is haar... vader?!? Ziet er wel nog jong uit voor een vader van zo een volgroeide dochter te zijn, he.

Maar ja, het heeft zeker iets te maken met hun elf-zijn. (ik ken de reeks zelf niet echt)

 

De Elfquest elfen leven inderdaad heel erg lang, maar het opgroeien heeft een 'normale' duurtijd. Bij de Wolfrijders krijgen de heren maar gezichtshaar (zoals Snijers bakkebaarden op die cover) na een eeuw of acht.

Link naar reactie

Kapeta, in de eerste volumes helpt de vader zijn zoon met het karten, tot de zoon (natuurtalent uiteraard) in de reeksen begint te stijgen en sponsors vindt.

 

kapeta.JPG

In zowat alle manga van Adachi Mitsuru: vader skipt werk om te supporteren voor de zoon, en wordt meestal betrapt. Als het niet door zijn baas is, dan door de dochter. (Hier in Mix)

mix1.JPG

 

 

Link naar reactie

image.thumb.png.b30db6c8dafd6ca42111c6bbabf5a076.png

 

Omdat Kraut is opgezet als een brief aan mijn vader heeft Pontiac er koppig voor gekozen – tegen de wil van de uitgever – om alle teksten in zijn eigen handschrift rond de afbeeldingen te plaatsen, als één reusachtig commentaar. (Pikant detail: de Nederlandse vertaling van Maus is geletterd door Pontiac.) Dat vergt enige ontcijfering, en dat is ook precies de bedoeling, want een gecompliceerd levensverhaal kun je niet kant-en-klaar tevoorschijn toveren.

 

Link naar reactie
  • 6 months later...
9 minuten geleden, sanderg zei:

veelgehoorde klacht maar ik  vind t onzin. Niet een keer in de film probeert de man misbruik te maken van het meisje. 

Hij krijgt inderdaad de kans niet... Bij nader inzien moet ik je wel gelijk geven. Het is de pedo-seksualisatie van de maker zelf die alles zo ongemakkelijk maakt. Léon is niet de aanstichter in deze. Hij moet de avances van de 12-jarige Mathilda zien af te slaan. Besson is degene die ervoor kiest om haar karakter te seksualiseren. De regisseur schotelt ons in deze zijn eigen fantasieën voor. Hoewel fantasieën in dit geval geen goede woordkeuze is daar Lustige Luc tijdens de opnames van deze film zijn 15-jarige minnares al had bezwangerd...

Link naar reactie
23 minutes ago, Neat Stuff said:

Hij krijgt inderdaad de kans niet... Bij nader inzien moet ik je wel gelijk geven. Het is de pedo-seksualisatie van de maker zelf die alles zo ongemakkelijk maakt. Léon is niet de aanstichter in deze. 

Precies! Hij moet daar zelf niets van hebben en probeert het meisje zo goed als hij kan enige opvoeding bij te brengen (stop met roken, niet schelden..)  

Besson zelf is een rare snuiter idd.. Overigens heeft hij indertijd wel twee van mijn favoriete films geregisseerd - Le grand Blue en Léon vind ik beide meesterwerken.. Daarna is hij afgegleden naar een abominabel niveau op het gebied van middelmatige actie- en popcornfilms..  Daarvoor is hij terecht bestraft bij de flop die Valerian was.. Het is niet voor te stellen dat de regisseur van Le grand Blue (zal overigens niet iedereen zijn kopje thee zijn maar ik ben een grote dromer en zodoende past die film helemaal in mijn straatje..) dezelfde is als die van Valerian.. 

Link naar reactie
  • 2 months later...

Zwendel heeft ook een dochter gemaakt maar niet op de euh.... conventionele manier.

Al is de reeks voornamelijk komisch (in Despicable Me stijl), ik zou de duistere zijde van Zwendel toch meer naar voren willen zien komen om te zien hoe de dynamiek tussen vader en dochterlief dan evolueert.

Maar ik heb het gevoel dat ze het voornamelijk luchtig willen blijven houden.

 

afbeelding.thumb.png.629af2ad42253c7b02f1e982743fd4be.png

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...