Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
cinco

favoriete ouder-kind dynamiek in een strip(reeks)

Recommended Posts

Mag ook voogd-kind zijn aangezien er wel wat wezen rondlopen in de stripwereld.

Deel dit bericht

Link naar bericht

image.thumb.png.fd3db88023b22a90a45eda8c722d651e.png

De Kleine Robbe en zijn grootvader is een combinatie die al eens leuke momenten voort brengt.  Vooral in de iets langere (korte) verhalen.  De manier waarop Robbe hem interpreteert of eigenlijk nog het best begrijpt, omgekeerd ook.  Of wanneer ze samen wat op hun kerfstok hebben, ook al botst het eens.  't Heeft wel wat.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mijn eerste gedacht is Snijer en Amber. Ik vind 't heel mooi uitgewerkt hoe ze beiden een zeer gelijkaardig karakter hebben, daardoor soms zwaar in de clinch gaan met elkaar, maar uiteindelijk een mooie balans vinden.

38-nl-v.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, Yncke zei:

Mijn eerste gedacht is Snijer en Amber. Ik vind 't heel mooi uitgewerkt hoe ze beiden een zeer gelijkaardig karakter hebben, daardoor soms zwaar in de clinch gaan met elkaar, maar uiteindelijk een mooie balans vinden.

38-nl-v.jpg

Hij is haar... vader?!? Ziet er wel nog jong uit voor een vader van zo een volgroeide dochter te zijn, he.

Maar ja, het heeft zeker iets te maken met hun elf-zijn. (ik ken de reeks zelf niet echt)

Deel dit bericht

Link naar bericht

deze elfen worden honderden jaran oud

trouwens, heeft Snijer niet ergens een extralange winterslaap gedaan

om een ruimteschip te redden

hoe zat dat nu ook alweer

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dynamiek is een understatement als je de relatie tussen Casper ( van Hobbes) en zijn ouders bekijkt... het droogkomische- nerd - achtige van zijn vader die vaak reageert vanachter de krant en het cynische van zijn moeder bieden heerlijk tegenwicht tegen de onstuimige wervelwind die Casper vaak pleegt te zijn! En bovendien... zeer knap in beeld gebracht! 

74ED82B2-3E9B-4C57-85E4-FC646340AC10.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
13 hours ago, cinco said:

Hij is haar... vader?!? Ziet er wel nog jong uit voor een vader van zo een volgroeide dochter te zijn, he.

Maar ja, het heeft zeker iets te maken met hun elf-zijn. (ik ken de reeks zelf niet echt)

De Elfquest elfen leven inderdaad heel erg lang, maar het opgroeien heeft een 'normale' duurtijd. Bij de Wolfrijders krijgen de heren maar gezichtshaar (zoals Snijers bakkebaarden op die cover) na een eeuw of acht.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Kapeta, in de eerste volumes helpt de vader zijn zoon met het karten, tot de zoon (natuurtalent uiteraard) in de reeksen begint te stijgen en sponsors vindt.

kapeta.JPG

In zowat alle manga van Adachi Mitsuru: vader skipt werk om te supporteren voor de zoon, en wordt meestal betrapt. Als het niet door zijn baas is, dan door de dochter. (Hier in Mix)

mix1.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind de vader-zoon dynamiek in de Metabaronnen serie wel opmerkelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, Peter Motte zei:

Bleach: tussen Ichigo en zijn vader. Supergrappig.

in contrast met de tragiek rond zijn moeder

2c11262d008a894f570232d8c23dc955a7c9a8f7

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Aleksandr zei:

opmerkelijk noem je dat?

<kill the old bastard>

mmm, opmerkelijk

En vergeet het ritueel verminken niet. Vrij bijzonder...

Deel dit bericht

Link naar bericht

tja,

heb ik nooit echt begrepen

als je lichaam kompleet is

en alles werkt naar behoren

waarom dan delen demonteren?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bij die Metabaron met epyfiet in zijn lichaam waren de zware bionische voeten wel logisch. Het werd een traditie en tradities houden zich vaak niet aan de logica?

Deel dit bericht

Link naar bericht

image.thumb.png.b30db6c8dafd6ca42111c6bbabf5a076.png

Omdat Kraut is opgezet als een brief aan mijn vader heeft Pontiac er koppig voor gekozen – tegen de wil van de uitgever – om alle teksten in zijn eigen handschrift rond de afbeeldingen te plaatsen, als één reusachtig commentaar. (Pikant detail: de Nederlandse vertaling van Maus is geletterd door Pontiac.) Dat vergt enige ontcijfering, en dat is ook precies de bedoeling, want een gecompliceerd levensverhaal kun je niet kant-en-klaar tevoorschijn toveren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

IK heb net BATMAN+ROBIN (New52) uit en ik moet zeggen dat dit een verdraaid goede serie is. Met name door die dynamiek!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Batman & Robin is dus een vader-zoon ding

en ik die dacht dat het eerder een master-servant ding

of het samenwonen van een paar griekse-heren-aanbidders-ding

euh

Deel dit bericht

Link naar bericht

Robin is tegenwoordig de zoon van Batman en Tania Al-Ghul meen ik. Superman heeft ook al een kleine rondlopen. 

14676783-D3B9-4C17-AB0E-98296CDB20B8.thumb.jpeg.2ece8d4a684eb6dd87cc276e3925f996.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ja, Batman heeft zijn lusten voor Talia, dochter van één van zijn aartsvijanden, niet kunnen bedwingen en dat leidde uiteindelijk tot dat kregelige ventje rechtsonder, die op zijn beurt de mantel van Robin claimde.

170px-Talia_al_Ghul_and_Batman.pngbatman-son-1.jpg?w=690&h=361

Deel dit bericht

Link naar bericht

dus die Batman heeft Toffe Talia besprongen 

wel met zijn rubberen masker op zijn kop

maar niet op zijn piemel?

hoe kan je daar in Gods naam dan nog kinderen mee grootbrengen als je als superheld zelf niet de (veilige) regels volgen kan

aiaiai...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...