Ga naar inhoud

Weer een stripzaak minder


Recommended Posts

20200302_100727.thumb.jpg.8657590bb03cee6c580271cc8f2adaf3.jpg

 

Dit is toch wel jammer, de strip- en lectuurshop van Miep, lang niet meer geweest maar goede herinneringen aan haar toen ik vaak in Utrecht kwam, een van de aardigste stripwinkeliers die ik kende.

 

Eigenlijk moeten stripzaken altijd een oudere vrouw als eigenaar hebben, een beetje een moederkloek die zich ontfermd over haar klanten.

 

 

 

Link naar reactie
25 minuten geleden, Vittorio zei:

20200302_100727.thumb.jpg.8657590bb03cee6c580271cc8f2adaf3.jpg

 

Dit is toch wel jammer, de strip- en lectuurshop van Miep, lang niet meer geweest maar goede herinneringen aan haar toen ik vaak in Utrecht kwam, een van de aardigste stripwinkeliers die ik kende.

 

Eigenlijk moeten stripzaken altijd een oudere vrouw als eigenaar hebben, een beetje een moederkloek die zich ontfermd over haar klanten.

 

 

 

Helemaal met je eens. Ik kom bijna nooit in Utrecht, maar als ik er ben ga ik er zeker even langs. Dus dan is Blunder alleen nog over in Utrecht?

Link naar reactie
8 minuten geleden, JPAR zei:

Helemaal met je eens. Ik kom bijna nooit in Utrecht, maar als ik er ben ga ik er zeker even langs. Dus dan is Blunder alleen nog over in Utrecht?

Whoops is er meen ik ook nog.

 

Piet Snot is omgebouwd tot souvenirshop en die schijnt zeer lucratief te zijn vanwege de locatie. Met hetzelfde personeel, ik zou dat niet kunnen, eerst boeken verkopen en dan opblaasbare tulpen en klompen. Maar misschien hadden ze wel een hekel aan hun klanten.

Link naar reactie
3 uren geleden, Vittorio zei:

Whoops is er meen ik ook nog.

 

Piet Snot is omgebouwd tot souvenirshop en die schijnt zeer lucratief te zijn vanwege de locatie. Met hetzelfde personeel, ik zou dat niet kunnen, eerst boeken verkopen en dan opblaasbare tulpen en klompen. Maar misschien hadden ze wel een hekel aan hun klanten.

Ik vond het als stripwinkel ook al een rare winkel. Toen hadden ze ook al heel veel souvenirs. Kom er nu niet meer. Whoops ken ik niet.

Link naar reactie
3 uren geleden, Vittorio zei:

Piet Snot is omgebouwd tot souvenirshop en die schijnt zeer lucratief te zijn vanwege de locatie. Met hetzelfde personeel, ik zou dat niet kunnen, eerst boeken verkopen en dan opblaasbare tulpen en klompen. Maar misschien hadden ze wel een hekel aan hun klanten.

Kijkend naar de reputatie van de winkel mag je inderdaad zeggen dat ze een hekel hadden aan klanten. 

Van de Strip en Lektuurshop is het wel jammer. Die dame zat dicht tegen haar pensioen aan. Wel apart dat niemand het wilde overnemen? Al snap ik het ergens ook wel. Het is typpisch zo'n winkel met een vaste aanloop. Waarschijnlijk verkocht ze meer sigaretten en kranten dan strips. :)

Link naar reactie
Op 2-3-2020 om 10:35, Vittorio zei:

20200302_100727.thumb.jpg.8657590bb03cee6c580271cc8f2adaf3.jpg

 

Dit is toch wel jammer, de strip- en lectuurshop van Miep, lang niet meer geweest maar goede herinneringen aan haar toen ik vaak in Utrecht kwam, een van de aardigste stripwinkeliers die ik kende.

 

Eigenlijk moeten stripzaken altijd een oudere vrouw als eigenaar hebben, een beetje een moederkloek die zich ontfermd over haar klanten.

 

 

 

😁 Ik vroeg laatst aan Ineke van Stripwinkel Sjors, wat bezorgd, of ze aan stoppen dacht maar werd gerustgesteld.

 

Jammer van deze zaak in Utrecht, ik kwam er ook wel eens.

Link naar reactie
20 uren geleden, Retardi zei:

Bij haar heb ik altijd wel het idee dat ze dit wel zou willen. :) 
 

Ineke is een acquired taste en op enkele fronten een bijzondere vrouw dus ik snap je opmerking.

Persoonlijk kan ik het goed met haar vinden en ze loopt weg met mijn vrouw en dochtertje. 😁

Link naar reactie
  • 1 month later...

Miep heeft toch nog een opvolger:

 

Quote

De Strip- en Lectuurshop aan de Oudegracht wordt na 1 juni toch overgenomen en blijft dus open. De nieuwe eigenaresse kwam zomaar de winkel van Miep van Hattum binnenlopen.

“Ik had de posters met opheffingsuitverkoop al op de ramen zitten en toen kwam er een jongedame binnen die graag een eigen winkel wilde beginnen”, zegt Miep van Hattum. “Dat was even lastig, want ik had de huur al opgezegd, maar de verhuurder was het er gelukkig mee eens dat zij het over zou nemen.”

Van Hattum kondigde begin maart van dit jaar aan haar speciaalzaak voor stripboeken na veertig jaar te sluiten, toen haar medewerker er mee stopte. Ze besloot geen nieuwe medewerker te zoeken en zelf met pensioen te gaan. Toen was het nog niet bekend wat er met de zaak ging gebeuren, maar nu is dus duidelijk dat er toch iemand is die de winkel wil voortzetten.

 

Mangastrips

De nieuwe eigenaresse is Kelly Hop, die volgens Van Hattum al veel met mangastrips bezig is. Hop houdt de winkel grotendeels in stand zoals die nu is. “De tijdschriften en stripboeken blijven, alleen de rookwaar gaat eruit. Kelly gaat de winkel ook nog verder uitbreiden, met mangastrips en Engelstalige graphic novels”, zegt Miep.

Van Hattum had niet verwacht dat er alsnog een nieuwe eigenaar zou komen. “Maar ik ben blij dat iemand de winkel wil voortzetten.” Voorlopig blijft ze nog wel in de winkel om de nieuwe eigenaresse te ondersteunen, maar daarna trekt Miep zich helemaal terug. “Het is uiteindelijk haar winkel. Al zal het afscheid voor mijzelf wel een beetje raar zijn, omdat ik nu door corona bij geen klanten meer zie.”

 

https://www.duic.nl/algemeen/strip-en-lectuurshop-oudegracht-krijgt-nieuwe-eigenaar-en-blijft-na-1-juni-toch-open/

Link naar reactie
10 uren geleden, Paul_NL zei:

Vreselijk mens die Ineke, chronisch chagrijnig. Maakt dat ik, en velen met mij, liever richting een winkel als Yendor trekken waar zeer vriendelijk personeel rondloopt. Maar ongetwijfeld heeft ze met 7 mensen wel een klik... 😕

Fijn dat je het als absoluut feit en niet als je mening neerzet. Is Ineke een vrouw met een sterke mening? Jeps. Is ze "chronisch chagrijnig"? Ik meen van niet. Leuk om iemand zo neer te sabelen, ga vooral naar een andere winkel inderdaad als een vrouw als Ineke je niet aanstaat. Ik vind iemand met een randje een stuk interessanter als mens en Stripwinkel Sjors is wat mij betreft juist door Ineke's kennis en betrokkenheid in de Nederlandse stripwereld een fenomeen. 

Link naar reactie
29 minuten geleden, Coen zei:

Fijn dat je het als absoluut feit en niet als je mening neerzet. Is Ineke een vrouw met een sterke mening? Jeps. Is ze "chronisch chagrijnig"? Ik meen van niet. Leuk om iemand zo neer te sabelen, ga vooral naar een andere winkel inderdaad als een vrouw als Ineke je niet aanstaat. Ik vind iemand met een randje een stuk interessanter als mens en Stripwinkel Sjors is wat mij betreft juist door Ineke's kennis en betrokkenheid in de Nederlandse stripwereld een fenomeen. 

Ineke jaren geleden ontmoet tijdens de stripdagen in Houten, daarna toch vaak bij Sjors langs gegaan als ik in de buurt was. Bijzonder mens. Er zijn winkeliers die 'XIII' zijn en er zijn er die 'Brodeck' zijn. als je begrijpt wat ik bedoel. Je moet een beetje je best er voor doen, maar daar krijg je wel iets voor terug. Haar wegzetten als 'chronisch chagrijnig' zegt vooral iets over je eigen oppervlakkigheid en onzekerheid.

Link naar reactie
1 minuut geleden, Vittorio zei:

Ineke jaren geleden ontmoet tijdens de stripdagen in Houten, daarna toch vaak bij Sjors langs gegaan als ik in de buurt was. Bijzonder mens. Er zijn winkeliers die 'XIII' zijn en er zijn er die 'Brodeck' zijn. als je begrijpt wat ik bedoel. Je moet een beetje je best er voor doen, maar daar krijg je wel iets voor terug. Haar wegzetten als 'chronisch chagrijnig' zegt vooral iets over je eigen oppervlakkigheid en onzekerheid.

Dit is zo ongeveer de conclusie die  mijn vrouw en ik ook net trokken. +1

Link naar reactie
36 minuten geleden, Coen zei:

Fijn dat je het als absoluut feit en niet als je mening neerzet. Is Ineke een vrouw met een sterke mening? Jeps. Is ze "chronisch chagrijnig"? Ik meen van niet. Leuk om iemand zo neer te sabelen, ga vooral naar een andere winkel inderdaad als een vrouw als Ineke je niet aanstaat. Ik vind iemand met een randje een stuk interessanter als mens en Stripwinkel Sjors is wat mij betreft juist door Ineke's kennis en betrokkenheid in de Nederlandse stripwereld een fenomeen. 

Let maar niet op Paul_NL, die is chronisch chagrijnig.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
8 minuten geleden, Paul_NL zei:

In dat geval zou je zeggen dat ik een lotgenoot wel herken ;) Zou je overigens even je zin willen aanpassen naar: Het is mijn mening dat Paul_NL chronisch chagrijnig is, anders gaat Coen huilen...

Ik vind het bijzonder dat je iemand zo wegzet en achteraf claimen dat alles een mening is lijkt mij retorisch niet bijster sterk. Dat je gelijk ad hominem gaat zegt mij wel een en ander en ja de ironie was mij ook opgevallen. Ik wens je een vergroot zelfreflectief vermogen toe en ook wat minder neiging om na wat tegengas te gaan "jij-bakken".

Voor de rest is het voor mij duidelijk dat we andere verwachtingen hebben van mensen met een SSZ (zie de vergelijking van deze zaken hierboven). Fijne dag, Paul.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...