Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
cinco

3 vragen over de strips van Hanco Kolk en Peter de Wit (poll)

3 vragen over de strips van Hanco Kolk en Peter de Wit  

63 leden hebben gestemd

1. 1. favoriete Gilles de Geus

• De Struikrover
    • De Spaanse Furie
    • Storm over Dubbeldam
    • Smeerenburg
    • De Revue
    • De Batavia
    • Spionage
      0
    • Willem de Zwijger
    • De Zeven Provinciën
    • 90-60-90
    • ... nooit gelezen
  2. 2. Sigmund of S1ngle?

3. 3. favoriete Meccano

Recommended Posts

Jammer dat er geen albums zijn van Hanco's strip Cor Daad. Stond in Taptoe. Daar moeten toch wel veel gags van zijn, denk ik

album cor daad.jpg

album cor.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Van Gilles heb ik maar wat gekozen. Onmogelijk er één beste uit te pikken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Tanuki zei:

Van Gilles heb ik maar wat gekozen. Onmogelijk er één beste uit te pikken.

Voor mij springt de Revue er toch echt uit als beste uit. Iedere pagina heeft wel een leuke gag in zich en de rol van de beer voegt een extra komische noot toe aan het verhaal. Voor de nummer 2 vind ik het lastiger om een keuze te maken. Gilles is een van de beste komische strips die Nederland heeft voortgebracht.

Dus de groep die in deze poll aangeeft dat ze nog nooit iets van Gilles gelezen hebben; Schaf de integrales aan die vanaf dit jaar gaan verschijnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
59 minuten geleden, Rik zei:

Dus de groep die in deze poll aangeeft dat ze nog nooit iets van Gilles gelezen hebben; Schaf de integrales aan die vanaf dit jaar gaan verschijnen.

Staat op de begroting!

Meccano is natuurlijk een geweldige strip. Grafisch verbluffend, en vol zwarte humor.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gilles is een van de beste stripseries die ik ken. Ongelofelijk jammer dat er geen nieuwe delen meer verschijnen... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 minuten geleden, sanderg zei:

Gilles is een van de beste stripseries die ik ken. Ongelofelijk jammer dat er geen nieuwe delen meer verschijnen... 

Moest er gisteren nog aan denken toen ik iets op tv zag over de universiteit van Leiden.

Die crowdfund-strip die het niet gehaald heeft.

gilles_de_universiteit_groot.jpg?resize=

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 minutes ago, cinco said:

Moest er gisteren nog aan denken toen ik iets op tv zag over de universiteit van Leiden.

Die crowdfund-strip die het niet gehaald heeft.

gilles_de_universiteit_groot.jpg?resize=

ja dat dit het niet geeft gehaald is wat mij betreft het  grootste dieptepunt op stripgebied van de afgelopen 10 jaar...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mwoa de heren vroegen daar ook wel het onderste uit de kan. En dat voor een reeks die de verkooplijsten nooit in vuur en vlam heeft gezet. 

2 uren geleden, sanderg zei:

ja dat dit het niet geeft gehaald is wat mij betreft het  grootste dieptepunt op stripgebied van de afgelopen 10 jaar...

Ik vond vooral de bijbehorende topic op de Reep het dieptepunt op stripgebied van de voorbije tien jaar. :D 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, Retardi said:

Mwoa de heren vroegen daar ook wel het onderste uit de kan. En dat voor een reeks die de verkooplijsten nooit in vuur en vlam heeft gezet. 

Ik vond vooral de bijbehorende topic op de Reep het dieptepunt op stripgebied van de voorbije tien jaar. :D 

dat was idd ook niet best nee 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht

Eigenlijk nooit met Gilles in aanraking gekomen, noch in mijn jeugd, noch later.  Ik ken het enkel omdat ik het bijvoorbeeld op de SSZ zie voorbij komen.  Het spreekt mij eerlijk gezegd ook niet meteen aan.  

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ga de integrales kopen - en het is alweer een hele tijd geleden dat ik nog strips kocht.

Als dit werkelijk de "Nederlandse Asterix" is, dan gaat het me liggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het "gevecht" tussen Gilles en 90-60-90 bijvoorbeeld... zoiets zou je nooit in een Asterix tegenkomen.

298_GillesGeus9_PR.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het is al een tijdje geleden, ik weet niet meer welk maar er was een album waar er constant mopjes rond Ikea gemaakt werden. Zalig gewoon.

Die Crowdfunding zou vandaag een eitje zijn. Ik had er toen 50 euro op draaien, maar had ook zoiets van waarom op zo'n onbekend platform (toen toch en nog altijd puur Hollands) en niet op Kickstarter. Zouden ze het vandaag doen, dan zou het wel lukken. Doen ze het op Ulule of Kickstarter, dan lukt het nog veel sneller.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gilles bevat inderdaad dezelfde gelaagdheid als Asterix. Het verhaal speelt zich af in de 80 jarige oorlog maar 20e eeuwse elementen worden er, ala Asterix, in verwerkt.

De ikea running gag zat in de 7 provincien.

Albums als de Revue, Smeerenburg, Willem de Zwijger en de 7 provincien kunnen de vergelijking met de beste Asterixverhalen aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Meccano staat al tijd op m’n wishlist maar ik stel het altijd uit.
Die 2 stroken van Gilles hierboven doen me nu wel niet direct naar de ssz lopen, dus vergelijken met Astérix lijkt me (sterk) overdreven. Bewijs me het tegendeel zou ik zeggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, SPeeDy zei:

Meccano staat al tijd op m’n wishlist maar ik stel het altijd uit.
Die 2 stroken van Gilles hierboven doen me nu wel niet direct naar de ssz lopen, dus vergelijken met Astérix lijkt me (sterk) overdreven. Bewijs me het tegendeel zou ik zeggen.

The proof of the pudding is in the eating..

Ook een strookje Asterix zegt heel erg weinig dus begin maar te lezen zou ik zeggen....

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 uren geleden, esteban² zei:

Eigenlijk nooit met Gilles in aanraking gekomen, noch in mijn jeugd, noch later.  Ik ken het enkel omdat ik het bijvoorbeeld op de SSZ zie voorbij komen.  Het spreekt mij eerlijk gezegd ook niet meteen aan.  

Boe! BOOEEE!!!! 

6 uren geleden, SPeeDy zei:

Als zelfs Linthout er niet in slaagt om je te motiveren, dan lukt niemand dit. Laat het lekker liggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het valt mij wel op dat er vaker dan ik dacht voor 'nooit gelezen' gekozen werd. 

Elders ook over Gilles gehad.  Mag ik besluiten dat dit vooral in Nederland leeft en -hoewel er uiteraard altijd uitzonderingen zijn- dit bij de Belgen in 't algemeen toch wel minder gekend is?

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 uren geleden, esteban² zei:

Elders ook over Gilles gehad.  Mag ik besluiten dat dit vooral in Nederland leeft en -hoewel er uiteraard altijd uitzonderingen zijn- dit bij de Belgen in 't algemeen toch wel minder gekend is?

Klopt. Nederlandse strips zijn een acquired taste in België. 

Geekster gaat daar nu een beetje op in met Trigie. Dat is een andere discussie trouwens. Het geeft aan dat het enigszins leeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Retardi zei:

Klopt. Nederlandse strips zijn een acquired taste in België. 

Geekster gaat daar nu een beetje op in met Trigie. Dat is een andere discussie trouwens. Het geeft aan dat het enigszins leeft.

Trigië is nu niet bepaald een Nederlandse strip. Het is gemaakt voor een Engels tijdschrift door een Engelse scenarist en met Engelse tekenaars.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maar onbekend in België.

Weinig mensen in Vlaanderen lazen de stripbladen Sjors en/of Eppo.

Waardoor ze in Vlaanderen vrij onbekend zijn met de Nederlandse strips zoals Gilles de Geus, Storm etc...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Misschien niet bekend van de tijdschriftpublicaties, maar de albums daarvan lagen in Vlaanderen gewoon in de winkels. Zo onbekend zijn die oude Oberon-reeksen nu ook weer niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mwoa, na een tijdje actief te zijn geweest op dit forum geloof ik niet dat er veel mensen aanslaan op deze reeksen. 

Ik ben nog het meest geschrokken van een Belg die helemaal naar Utrecht was gereden om daar enkele ontbrekende Roel Dijkstra albums op te snorren. Waren in België niet te vinden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...