Ga naar inhoud

Hanco Kolk en Peter de Wit


cinco

3 vragen over de strips van Hanco Kolk en Peter de Wit  

68 leden hebben gestemd

  1. 1. favoriete Gilles de Geus

    • De Struikrover
    • De Spaanse Furie
    • Storm over Dubbeldam
    • Smeerenburg
    • De Revue
    • De Batavia
    • Spionage
      0
    • Willem de Zwijger
    • De Zeven Provinciën
    • 90-60-90
    • ... nooit gelezen
  2. 2. Sigmund of S1ngle?

  3. 3. favoriete Meccano



Recommended Posts

Ik denk eerder geen goede opvolging van de Redactie .

Twee keer een valse start (Commander Greg en De diepe wereld) omdat men niet de scenario's goed van te voren hadden doorgelezen.

Daarna een pareltje! De Laatste vechter

en met De groene hel moest Dick Matena op het laatste moment , van de Eppo redactie, het eind veranderen

Waardoor (opeens) de Azuriërs werden geïntroduceerd.

Link naar reactie
2 uren geleden, sanderg zei:


Eeuwig zonde dat Don Lawrence nooit heeft kunnen samenwerken met een echt goede scenarist zoals Van Hamme of Dorison.. Zijn tekenwerk verdiende dat. Dit geldt overigens ook voor Jan Bosschaert, maar dat terzijde...

Ik zou Martin Lodewijk geen slechte scenarist noemen.Zijn manier van werken was alleen te los voor een serie als Storm. Dorison ken ik niet zo goed. Op basis van XIII zou ik van Hamme geen goede scenarist durven noemen. Een aantal jaren terug kocht ik de complete serie en als je deze in een ruk uitleest dan ga je ook een beetje huilen.

 

De man doet exact hetzelfde als Martin Lodewijk en bouwt zijn verhalen op een gebrekkig geraamte. Maar nu gaan we ,euh ik, teveel off-topic.

Link naar reactie
4 uren geleden, Ambreville zei:

Dat is een feit. De serie diende vooral om Don Lawrence een podium te geven. Hoe lang heeft het niet geduurd vooraleer Roodhaar uit het decor kwam? Maar toch, houd Romano, zet er een goede scenarist op, en je kan er wel iets heel goeds van maken.

Er valt meer van te maken. Romano is als tekenaar alleen ongeschikt voor de reeks. Samen met het schilderwerk van Jorg de Vos ging het nog wel. Zijn stijl vind ik teveel vloeken met die van zijn voorganger. En dan de vreselijke inkleuring...

Link naar reactie
4 minutes ago, Retardi said:

Ik zou Martin Lodewijk geen slechte scenarist noemen.Zijn manier van werken was alleen te los voor een serie als Storm. Dorison ken ik niet zo goed. Op basis van XIII zou ik van Hamme geen goede scenarist durven noemen. Een aantal jaren terug kocht ik de complete serie en als je deze in een ruk uitleest dan ga je ook een beetje huilen.

 

De man doet exact hetzelfde als Martin Lodewijk en bouwt zijn verhalen op een gebrekkig geraamte. Maar nu gaan we ,euh ik, teveel off-topic.

Als laatste dan- de stijl van Lodewijk is inderdaad erg los te noemen. De Storm albums hangen veelal als los zand aan elkaar en weten me mede daarom niet te boeien... Dat rare gedoe met die vreemde wiskundige raadsels e.d. in de latere albums en die gekke 3d illusies die in de jaren 90 populair waren (er waarin ik nooit iets anders zag dan gewoon rare vlekken) vond ik ook niets..
 
Wat betreft XIII- tja, smaken verschillen.... De Van Hamme delen van XIII vind ik steengoed.

Mocht XIII niet je ding zijn; De meesters van de gerst is ook van Van Hamme- wat mij betreft is dit verhaaltechnisch (ook) een absolute topserie. 

Link naar reactie
51 minuten geleden, sanderg zei:

Als laatste dan- de stijl van Lodewijk is inderdaad erg los te noemen. De Storm albums hangen veelal als los zand aan elkaar en weten me mede daarom niet te boeien... Dat rare gedoe met die vreemde wiskundige raadsels e.d. in de latere albums en die gekke 3d illusies die in de jaren 90 populair waren (er waarin ik nooit iets anders zag dan gewoon rare vlekken) vond ik ook niets..
 
Wat betreft XIII- tja, smaken verschillen.... De Van Hamme delen van XIII vind ik steengoed.

Mocht XIII niet je ding zijn; De meesters van de gerst is ook van Van Hamme- wat mij betreft is dit verhaaltechnisch (ook) een absolute topserie. 

En allemaal in een topic over Hanco Kolk en Peter de Wit 🤣

Maakt was los op dit forum, de Nederlandse stripgeschiedenis.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
  • 1 month later...

Wat een aardige reakties! Bedankt, we zijn er erg verguld mee!

 De integrales van Gilles samenstellen was een echt plezier, we kwamen veel oud werk tegen waarvan we het bestaan niet meer wisten.

Ook sterkte het ons in de gedachte dat het een mooie serie is geweest, en dat we destijds de goede beslissing hebben genomen om er definitief mee te stoppen. De crowdfunding-aktie bracht niet de benodigde euro's op. Er was weliswaar een mooi bedrag opgehaald, en het moet gezegd dat we toen toch even twijfelden of we de gok niet toch zouden nemen. Maar toen we nauwkeuriger keken, bleek dat het aantal donateurs dat het bedrag bijeen had gebracht heel klein was. Ook bleek dat in diverse online media het plan voor een nieuw album wat schamper werd ontvangen; de messen leken te zijn geslepen. Alles bij elkaar was er geen goede basis om een dergelijk omvangrijk project met vertrouwen en enthousiasme te beginnen. 

 Nu de integrale serie van start is gegaan, kunnen we met grote tevredenheid terugkijken op een fijne verzameling verhalen waaraan wij als makers ook enorm veel plezier hebben beleefd. Het crowdfunding-Gilles-album zou dat gevoel alleen maar hebben kunnen laten verzuren, en we hebben gelukkig S1ngle als gezamenlijk projekt, waarin we ons enthousiasme ruimschoots kwijt kunnen!

Link naar reactie

Toffe reactie Hanco!

 

Ik heb bij Gilles en Meccano de optie niet gelezen moeten kiezen. Te lang geleden dat ik effectief iets v die series gelezen had om te kunnen kiezen, alhoewel ik me wel herinner dat ik Meccano beter vond dan Gilles. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
12 hours ago, Hanco Kolk said:

Wat een aardige reakties! Bedankt, we zijn er erg verguld mee!

 De integrales van Gilles samenstellen was een echt plezier, we kwamen veel oud werk tegen waarvan we het bestaan niet meer wisten.

Ook sterkte het ons in de gedachte dat het een mooie serie is geweest, en dat we destijds de goede beslissing hebben genomen om er definitief mee te stoppen. De crowdfunding-aktie bracht niet de benodigde euro's op. Er was weliswaar een mooi bedrag opgehaald, en het moet gezegd dat we toen toch even twijfelden of we de gok niet toch zouden nemen. Maar toen we nauwkeuriger keken, bleek dat het aantal donateurs dat het bedrag bijeen had gebracht heel klein was. Ook bleek dat in diverse online media het plan voor een nieuw album wat schamper werd ontvangen; de messen leken te zijn geslepen. Alles bij elkaar was er geen goede basis om een dergelijk omvangrijk project met vertrouwen en enthousiasme te beginnen. 

 Nu de integrale serie van start is gegaan, kunnen we met grote tevredenheid terugkijken op een fijne verzameling verhalen waaraan wij als makers ook enorm veel plezier hebben beleefd. Het crowdfunding-Gilles-album zou dat gevoel alleen maar hebben kunnen laten verzuren, en we hebben gelukkig S1ngle als gezamenlijk projekt, waarin we ons enthousiasme ruimschoots kwijt kunnen!

Bedankt voor de reactie Hanco!

 

Is het besluit om te stoppen nu echt 100% definitief, ook wanneer de integralen heel goed zullen verkopen?
Dit zou echt onzettend jammer zijn.. Gilles is echt een steengoede serie namelijk met ijzersterke door jullie uitgewerkte personages. 

Het is zelfs een van mijn meest favoriete series ooit (en ik heb ontzettend veel strips gelezen dus dat wil best wat zeggen)

Link naar reactie

Gilles is zo'n reeks die ik als vroege tiener altijd geweldig vond in Sjors & Sjimmie. Toen ik wat ouder werd en echt strips ging kopen, was deze een beetje van de radar verdwenen. Naast een enkel verdwaald album heb ik dus nooit iets in huis gehaald.

 

Deze integrale is dus echt voor mij gemaakt. Nu kan ik eindelijk weer eens genieten van al die fantastische verhalen. Het wordt na Boes volgens mij de eerste integrale die ik ga volgen 🙂

Link naar reactie
16 uren geleden, Hanco Kolk zei:

Ook sterkte het ons in de gedachte dat het een mooie serie is geweest, en dat we destijds de goede beslissing hebben genomen om er definitief mee te stoppen.

Dat was een wijs en volwassen besluit hoor! Het is pijnlijk dat zoveel auteurs dat niet kunnen opbrengen en hun talenten en levensjaren verspillen aan het uitmelken en om zeep helpen van oude successen 😫

Link naar reactie
19 uren geleden, Hanco Kolk zei:

de messen leken te zijn geslepen. Alles bij elkaar was er geen goede basis om een dergelijk omvangrijk project met vertrouwen en enthousiasme te beginnen.

Verdomd jammer en in mijn ogen onbegrijpelijk. Naast Agent 327 is Gilles de Geus voor mij zowat het enige leuke dat er op stripgebied in Nederland gemaakt is. Die Doorzon-toestanden en dergelijke zijn aan mij nooit besteed. S1ngle is op zich wel leuk maar zit te ver van mijn leefwereld en interessegebied, gelukkig voor jullie slaat die reeks precies wel aan. (zelfs een tv-serie met een Belgische topactrice!)

 

De setting, de humor, de karakters uit Gilles, alles klopte daar gewoon aan. Ik ga ze nog eens herlezen zie!

Link naar reactie

image.png.0c47043f6dab362423b390c90b4c1edf.png

Altijd een magisch moment, de hand van god zelf op dit forum.

In stilte grote fan van Hanco, maar wat zal zijn nieuwste project worden ?, de "verstripping" van de avonturen van Casanova, of

misschien wel een stripbiografie van John Lennon/Beatles, en niet zo'n saaie, maar op de ludieke Hanco Kolk wijze met de nodige

humor en kwinkslagen.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
29 minuten geleden, eriktex zei:

5D006DE0-D3B2-4182-B731-8AAF63C6C045.thumb.jpeg.cd500e3669a332c04aa06b127da46af8.jpeg

 

vergis ik me nu... het is toch: vindt u niet???

Klopt!

 

Bron:  van Dale

 

In deze zin is u het onderwerp. U is een persoonlijk voornaamwoord, de beleefdheidsvorm van de tweede persoon enkelvoud. In de tweede persoon enkelvoud komt er een t achter de stam (vind). Je krijgt dan: u vindt.

Ook wanneer het onderwerp u ná het werkwoord komt, schrijven we een t achter de stam: wat vindt u van de nieuwe minister? Hierin verschilt u van de niet-beleefde vorm je. Als dat na het werkwoord komt, schrijf je geen t: wat vind je van de nieuwe minister?

Wie dit moeilijk vindt, kan een trucje toepassen. Vervang het werkwoord vinden door een werkwoord waarvan de stam niet op een d eindigt, bijvoorbeeld denken. Dan kun je het verschil horen:

                Wat denkt u van de nieuwe minister?
                Wat denk je van de nieuwe minister?

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
  • 4 months later...
  • cinco changed the title to Hanco Kolk en Peter de Wit
  • 1 year later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...