Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
cinco

misvattingen die je had over de inhoud of de personages van stripreeksen

Recommended Posts

Bijvoorbeeld "Jansen en Janssen zijn tweelingbroers" of "Suske en Wiske zijn broer en zus".

Zo dacht ik als kleuter dat Smuffatje een meisjessmurf was.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, cinco zei:

Het is geen stripfiguur, maar ik dacht hetzelfde van Wicky de viking.

Van Bizu was ik ook niet helemaal zeker. Het zijn die rokjes die het hem deden.

fournierBizuIntegrale3-2-1200x675.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, cinco zei:

De allereerste homosmurf.

Deel dit bericht

Link naar bericht
32 minuten geleden, acor zei:

De allereerste homosmurf.

Aangezien er (vroeger toch) in de natuur geen smurfinnen voorkomen, waren ze dat technisch gezien allemaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 minuten geleden, TDPB zei:

Aangezien er (vroeger toch) in de natuur geen smurfinnen voorkomen, waren ze dat technisch gezien allemaal.

Waarom? Misschien waren ze wel aseksueel?

Deel dit bericht

Link naar bericht

ik heb het niet perse over seks (aangezien ze zich niet geslachtelijk voortplanten doen ze daar wellicht sowieso niet aan)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Omdat ik het nooit gelezen had en enkel een paar cover-tekeningen kende, heb ik héél lang gedacht dat Frommeltje en Viola een lesbisch koppel waren.

image.png.e7259c99846d1f7094b3d7319ade7610.png

Deel dit bericht

Link naar bericht

Oh, deze blijf ik trouwens hilarisch vinden van mezelf.  In mijn jongere jaren kwam ik vaak Tome tegen tijdens het opzoeken van strips op 't internet.  Ik dacht dat die Tome wel bij héél veel reeksen betrokken was.  Pas later had ik door dat 'tome' in het Frans voor 'deel' staat. :D 

Deel dit bericht

Link naar bericht
37 minuten geleden, TDPB zei:

ik heb het niet perse over seks (aangezien ze zich niet geslachtelijk voortplanten doen ze daar wellicht sowieso niet aan)

Maar dan kunnen ze toch ook niet homoseksueel zijn? Als ze toch niet 'smurfen'. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, cinco zei:

Smuffatje bracht mij als kind wel in de war.  Ik begreep in ieder geval niet helemaal waarom die nu een "meisjesbloem" (de leeftijd) op z'n hoofd had.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik stond daar niet bij stil, maar nam gewoon aan dat smurffatje bij de groep hoorde, net als brilsmurf of potige smurf. Er waren nogal wat zaken waar ik niet over na dacht. Smurfführer  bijvoorbeeld: de associatie met Hitler nooit gemaakt. Ach, die onschuld... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, JPAR zei:

Maar dan kunnen ze toch ook niet homoseksueel zijn? Als ze toch niet 'smurfen'. ;)

Er stond homosmurf. Niet homoseksueel smurf.

Homo betekent gewoon gelijk, he.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb nooit gedacht dat Jansen en Janssen een tweeling was maar wat ik wel verwarrend vond is dat er soms ook sprake was van Jansen en Jansens (of Janssen en Janssens). Wordt ook bevestigd op hun wikipedia.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik dacht, zoals zovelen, dat Billy Turf een Nederlandse strip was.

Deel dit bericht

Link naar bericht
23 minuten geleden, TDPB zei:

Ik dacht, zoals zovelen, dat Billy Turf een Nederlandse strip was.

Dat komt misschien door de Nederlandse langspeelfilm, die ook om de zoveel tijd op de Vlaamse televisie werd uitgezonden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

nee, die heb ik nooit gezien.

(In Nederland eigenden ze zich eigenlijk wel heel graag buitenlandse reeksen toe. Sjors en Sjimmie, Billie Turf, Donald Duck...)

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 minuten geleden, TDPB zei:

In Nederland eigenden ze zich eigenlijk wel heel graag buitenlandse reeksen toe. Sjors en Sjimmie, Billie Turf, Donald Duck...)

Alleen Sjors en Sjimmie is een afgietsel van een oude Amerikaanse strip. Voor de rest valt het wel mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
56 minuten geleden, Retardi zei:

Alleen Sjors en Sjimmie is een afgietsel van een oude Amerikaanse strip. Voor de rest valt het wel mee.

Bwah, Donald Duck is nu ook niet bepaald een Nederlandse creatie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
27 minuten geleden, TDPB zei:

Bwah, Donald Duck is nu ook niet bepaald een Nederlandse creatie.

Ik heb niemand met zijn volle verstand ooit horen beweren dat Donald Duck een Nederlandse creatie is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat een geweldige link @Vittorio . Die mannen waren heel lang, heel erg goed. Zit nu echt te smullen van dat vroege werk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Retardi zei:

Ik heb niemand met zijn volle verstand ooit horen beweren dat Donald Duck een Nederlandse creatie is. 

Neen, maar ze hebben er wel een hele industrie rond gebouwd met massa's eigen (genederlandiseerde) strips, tijdschriften en albums.

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 minuten geleden, TDPB zei:

Neen, maar ze hebben er wel een hele industrie rond gebouwd met massa's eigen (genederlandiseerde) strips, tijdschriften en albums.

Oh bedoel je het op die manier. Dan begreep ik je duidelijk verkeerd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat Billie Turf niet Nederlands is, is voor mij dus nieuws.  Ik kom uit de lucht gevallen.  Bessie ook niet, besef ik nu.  Nooit geweten dat er een film was.

Deel dit bericht

Link naar bericht
16 uren geleden, TDPB zei:

nee, die heb ik nooit gezien.

(In Nederland eigenden ze zich eigenlijk wel heel graag buitenlandse reeksen toe. Sjors en Sjimmie, Billie Turf, Donald Duck...)

Trigië met Nederlandse variant Storm toen Don Lawrence ontdekte dat zijn uitgever hem jaren te weinig betaalde.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...