Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
cinco

misvattingen die je had over de inhoud of de personages van stripreeksen

Recommended Posts

10 uren geleden, esteban² zei:

Dat Billie Turf niet Nederlands is, is voor mij dus nieuws.  Ik kom uit de lucht gevallen.  Bessie ook niet, besef ik nu.  Nooit geweten dat er een film was.

Billy Bunter, Engels.

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 uren geleden, esteban² zei:

Dat Billie Turf niet Nederlands is, is voor mij dus nieuws.  Ik kom uit de lucht gevallen.  Bessie ook niet, besef ik nu.  Nooit geweten dat er een film was.

Een hele rits Engelse films en tv-reeksen ook.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, esteban² zei:

Nooit geweten.  Ik weet wat op te zoeken. 👍

Dus wat jij dacht van het Nederlandse onderwijssysteem?

image.png.07f8277785797124f884839d3799f44f.png

Terwijl wij eerder denken aan...

image.thumb.png.c10c4b3d4b5bfe0ae6e70f01295f8495.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, Boekenmagazijn zei:

Jeugdsentiment. Liever Richards dan Parlett, trouwens.

Ja, véél verschil! Ik heb een dertigtal originelen van Richards, nul van Parlett.

Dan weet je dat we het eens zijn!

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 uren geleden, esteban² zei:

de Turfs zaten toch op een Engelse kostschool, dacht ik

Deel dit bericht

Link naar bericht
28 minuten geleden, linthout zei:

Ja, véél verschil! Ik heb een dertigtal originelen van Richards

Je bent volgens mij de enige op dit forum die scenario's verzamelt. Kun je iets meer vertellen over deze niche?

Deel dit bericht

Link naar bericht

HuH

scenario's verzamelen

nooit aan gedacht

ik heb wel enkele originelen, dus 1 pagina uit de strip

heb je dan ook 1blz van een scenario of het complete kladwerk?

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, Vittorio zei:

Je bent volgens mij de enige op dit forum die scenario's verzamelt. Kun je iets meer vertellen over deze niche?

Heu...Ik verzamel geen scenario's... Heb ik me vergist van tekenaar?

Gelukkig gaat het hier over misvattingen!!! 🙂

Ik had even gekeken op Google , meer niet hoor.

En ik zag meteen dat ik  niet hou van de tekeningen van Parlett.

Dus...Het is die 'andere' waar ik platen van heb...

Alleen...Er zullen wel heel wat tekenaars geweest zijn van Billy Bunter...Dus, ik ben niet zeker.

Studiowerk zoals Vandersteen zeker?

Deel dit bericht

Link naar bericht

zijn er mensen die scenario's verzamelen?

zelf ben ik ooit wel eens langs Jean Dufaux geweest en die kribbelde dan heel het schutblad vol

vraagje: op wikipedia (https://nl.wikipedia.org/wiki/Jean_Dufaux) staat dat Dufaux meewerkte aan Kramikske & Suske en Wiske

wat / wanneer / welke dan?

Raoul Cauvin daarentegen was altijd keivriendelijk en kon zelfs redelijk tekenen

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Aleksandr zei:

de Turfs zaten toch op een Engelse kostschool, dacht ik

Als kind is dat mij volledig ontgaan.  Als volwassene nooit meer gelezen.  In mijn hoofd was het een Hollander en speelde het zich af in een tijd waarin iedereen in uniform naar school (internaat) moest.  Ik weet ook nog dat er heel wat Hollandse woorden in voor kwamen die wij niet echt gebruiken.  Vandaar wss.  Nu ik eens wat Turf googelde, zag ik het ook wel meteen.

image.thumb.png.85ff2f6552dc7fe0c7150aed846c9520.png

Deel dit bericht

Link naar bericht

Richards was sec een schrijver, en wat voor een… Volgens Wikipedia werkte hij onder minstens 25 pseudoniemen (zijn echte naam was Charles Hamilton) en staat hij met zijn veelschrijverij in het Guinnes Book of Records:

It has been estimated by researchers Lofts and Adley that Hamilton wrote around 100 million words or the equivalent of 1,200 average length novels, making him the most prolific author in history.

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 uren geleden, esteban² zei:

image.thumb.png.85ff2f6552dc7fe0c7150aed846c9520.png

Ik kan me vergissen, maar dat lijkt me een Gerard Leever tekening. Wat wel zal geholpen hebben met jouw (en mijn) verwarring is dat veel Nederlandse humoristische tekenaars uit de Eppo en SjoSji-periode geïnspireerd zijn door de tekenstijl van de Turf-strips.

(en het is niet omdat een strip zich in een bepaald land afspeelt dat dat iets zegt over het land waar het gemaakt wordt)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Om even terug te komen op Donald Duck.

Misschien geen misvattingen maar wel verwarrend :

Waarom noemen Kwik, Kwek en Kwak Katrien tante?

Waarom hebben Donald en Katrien dezelfde achternaam? Hetzelfde geldt voor Mickey en Minnie. Geen van deze paren zijn getrouwd.

Lang geleden heb ik eens naar Mickey maandblad geschreven om te vragen waarom Boris Boef in de nieuwe strips twee benen heeft en in de oude strips een been en een houten poot. Mickey had me terug geschreven dat Boris nu een nepbeen (vals been) heeft.

boris oud.jpg

versus

boris nieuw.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, cartoonesk zei:

Waarom noemen Kwik, Kwek en Kwak Katrien tante?

Waarom hebben Donald en Katrien dezelfde achternaam? Hetzelfde geldt voor Mickey en Minnie. Geen van deze paren zijn getrouwd.

Ze kunnen gewoon familie zijn. Eenden en muizen trekken zich niet teveel aan van incest.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maar het zijn wel vermenselijkte dieren (geantropomorfiseerde stripfiguren met een moeilijk woord).

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ja, zo vermenselijkt dat ze rondlopen zonder broek. Als dat geen probleem is, gaan interfamiliaire relaties dat ook wel niet zijn.

(het zou mss wel een leuk doch verwarrend verhaal opleveren indien al die Disneyfiguren eens effectief wat van hun dierlijk instinct en gedrag zouden hebben).

Geantropomorfiseerde stripfiguren roepen wel meer vragen op. Vooral de huisdieren van die dieren vind ik heel vreemd. Of de vogels die in de lucht vliegen. Of het feit dat muizen en eenden en varkens en paarden allemaal ongeveer even groot zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, TDPB zei:

Ja, zo vermenselijkt dat ze rondlopen zonder broek. Als dat geen probleem is, gaan interfamiliaire relaties dat ook wel niet zijn.

(het zou mss wel een leuk doch verwarrend verhaal opleveren indien al die Disneyfiguren eens effectief wat van hun dierlijk instinct en gedrag zouden hebben).

Yep, vertel maar in je kenniskring dat je verhaaltjes leest over een ongetrouwde oom met 3 minderjarige neefjes die de hele dag in hun blote kont lopen...

Dit levert anno 2020 toch wat gefronste wenkbrauwen op..

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, TDPB zei:

Geantropomorfiseerde stripfiguren roepen wel meer vragen op. Vooral de huisdieren van die dieren vind ik heel vreemd. Of de vogels die in de lucht vliegen. Of het feit dat muizen en eenden en varkens en paarden allemaal ongeveer even groot zijn.

Als dit soort vragen gaan spelen dan is het tijd om te stoppen met het lezen van dit soort strips. ;) :D 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Retardi zei:

Als dit soort vragen gaan spelen dan is het tijd om te stoppen met het lezen van dit soort strips. ;) :D 

Precies. Als het om een accurate weergave zou gaan, hadden ze waarschijnlijk heel Duckstad ondergescheten...

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 uren geleden, TDPB zei:

Dat doet me denken aan Hello Kitty, waar ik verder niks mee heb maar toch was ik verward toen ik ontdekte dat ze geen kat is maar een meisje. Èn ze heeft dus ook een kat, Charmmy. En die kat heeft een hamster :D

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...